Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Dat ik een compliment kreeg op mijn werk, hoewel dat eigenlijk gisteren was. En dat ik na tijden eindelijk weer eens met die ene vriendin heb kunnen afspreken. We hebben gezellig koffie gedronken.

Dat de voetbalwedstrijd van dochter afgelast werd. Wel jammer dat ik dat pas wist nadat we al vroeg opgestaan waren, maar toen ben ik lekker op de bank met dochter een kerstfilm gaan kijken Takkie onder mijn arm, dekentje erbij, heerlijk!

Dat ik gecomplimenteerd werd met mijn voordracht. Duidelijk uitgelegd èn goed te verstaan.

BlairW schreef op 07-12-2024 om 10:35:

[..]

Die paar mensen kunnen ze echt wel missen hoor. Er zijn echt geen hordes mensen die de AH gaan boycotten vanwege whamageddon.

Precies! Ik had er nog nooit van gehoord en na een beetje rondvragen in mijn omgeving kent helemaal niemand het.

Vind het ook wel heel gek dat je daarom een supermarkt gaat mijden, dat zou niet eens in me opkomen.

Loulou39 schreef op 07-12-2024 om 22:14:

[..]

Precies! Ik had er nog nooit van gehoord en na een beetje rondvragen in mijn omgeving kent helemaal niemand het.

Vind het ook wel heel gek dat je daarom een supermarkt gaat mijden, dat zou niet eens in me opkomen.

Ik ook niet, en daarvoor een supermarkt mijden is echt maf

Vandaag een kerstboom gekocht, en thuis paste hij in 1 keer in de voet! Nu staat hij met lampjes en ballen mooi te wezen in de kamer.

Gisteren naar een concert geweest met lief en wat vrienden. We zijn normaal meer van de wat ingewikkeldere/experimentele muziek met ook niet perse zang erbij, maar dit waren liedjes die we ontzettend veel geluisterd hebben. Zo leuk om ns samen mee te kunnen zingen (ook met gitaarloopjes enzo)  Het was heel feestelijk. 

Leuk Moosey, lekker meezingen.

Vandaag was ik een stuk minder passief dan gisteren. Gesport,gewandeld en sinds tijden weer wat plezier in m’n eentje op stap, al ging het niet meteen van harte.Vroeger was ik dol op alleen wandelen en in een cafeetje zitten. Daar heb ik lang moeite mee gehad, voelde als een drempel, bleef liever thuis tenzij afspreken met vriend of een vriendin of echt met een doel.Thuis voelde veiliger, makkelijker. Het verbaast me nog steeds wat voor impact bepaalde gebeurtenissen op me hebben gehad. Het is misschien logisch maar het voelt vreemd.

Blij dat de cavia's weer lopen te piepen in een schoon hok+ren. 

Anfisa schreef op 08-12-2024 om 18:39:

Leuk Moosey, lekker meezingen.

Vandaag was ik een stuk minder passief dan gisteren. Gesport,gewandeld en sinds tijden weer wat plezier in m’n eentje op stap, al ging het niet meteen van harte.Vroeger was ik dol op alleen wandelen en in een cafeetje zitten. Daar heb ik lang moeite mee gehad, voelde als een drempel, bleef liever thuis tenzij afspreken met vriend of een vriendin of echt met een doel.Thuis voelde veiliger, makkelijker. Het verbaast me nog steeds wat voor impact bepaalde gebeurtenissen op me hebben gehad. Het is misschien logisch maar het voelt vreemd.

Dit gevoel snap ik en herken ik, en ook bepaalde gebeurtenissen die een enorme impact kunnen hebben 🌸.

Goed gedaan gisteren, maar ook goed gedaan vandaag: je hebt gisteren een goede actieve dag gehad en vandaag toegegeven aan je wat passieve gevoel. Elke dag is een nieuwe dag, het gaat helaas stap voor stap, maar het klinkt alsof je de goede kant op gaat 🤞🏼🌷

Dank je wel. Ergens fijn om herkenning te lezen al hadden we het liever niet gehad.
Ja, ik ga over het geheel voorruit. Dat merk ik aan alles. Dit lijken een soort van rest verschijnselen. Het zorgeloze komt nu af en toe terug. Stabiliteit, veiligheid en rust waardeer ik meer dan ooit. Het rare is dat ik voordat ik bepaalde dingen erkende of voelde, dus vlak na gebeurtenis, er geen last van had. Het is dat vertragende effect dat het zo vreemd maakt.  De spanning die erop zit. Ik linkte het eerst niet aan elkaar totdat mijn vriend erover begon. 
Onder deze nick voel ik wat meer ruimte en opener om gevoelens op te schrijven, dat is wel prettig 

Anfisa schreef op 08-12-2024 om 20:37:

Dank je wel. Ergens fijn om herkenning te lezen al hadden we het liever niet gehad.
Ja, ik ga over het geheel voorruit. Dat merk ik aan alles. Dit lijken een soort van rest verschijnselen. Het zorgeloze komt nu af en toe terug. Stabiliteit, veiligheid en rust waardeer ik meer dan ooit. Het rare is dat ik voordat ik bepaalde dingen erkende of voelde, dus vlak na gebeurtenis, er geen last van had. Het is dat vertragende effect dat het zo vreemd maakt. De spanning die erop zit. Ik linkte het eerst niet aan elkaar totdat mijn vriend erover begon.

💕

Ja ik herken dit zeker. En ik vind ook dat je het heel mooi verwoordt.

Het is vaak dat een reactie vertraagd komt na een gebeurtenis. Je gaat vaak bij heftige gebeurtenissen eerst over naar “overleven”, of bijvoorbeeld “niet helemaal beseffen”, maar alles wat in je leven gebeurt heeft een effect op een mens.

Maar wat fijn dat je het zelf nu herkent (en fijn dat je zo’n vriend hebt!), dat zijn de eerste stappen.

Weer werkblij want nu is het officeel! (Net contract ondertekend) 
I did it!! 

Ik werd blij van mijn schoongemaakte en opgeruimde koelkast 😎

En fijn om jullie positieve berichten te lezen 

Zojuist klik ik op de nieuwste dienstregeling van de NS en die pakt een heel stuk beter uit. Meer treinen. Joepie!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.