Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Drie paar schoenen en een blouse gescoord  in de faillissementsuitverkoop van Bristol voor 77 euro.  Jammer dat het deze zaak niet gelukt is. Er verdwijnen steeds meer zaken in het midden - en laagsegment. Was al een tijd naar nieuwe  schoenen op zoek maar kon dat wat ik wilde  nog niet echt vinden. En nu dit mazzeltje.

Dat mijn buren klaar zijn met hun verbouwing. 

Ik ben blij voor hen én ik ben blij voor mezelf dat dat kabaal nu voorbij is. 

Malibu2 schreef op 07-08-2024 om 15:02:

Dat mijn buren klaar zijn met hun verbouwing.

Ik ben blij voor hen én ik ben blij voor mezelf dat dat kabaal nu voorbij is.

Als het lawaai boven een bepaalde geluidsgrens is zouden ze toch tenminste wel gehoorbescherming uit moeten reiken.

Blij met de ree op het fietspad. Het dier staarde ons een poosje aan voordat het weer redelijk rustig verder liep. De ree zal wel verbaasd zijn geweest dat er fietsers waren, het was heel matig weer met regen. Maar zo'n ree maakt alles goed. En het zonnetje dat nu weer schijnt!

rionyriony schreef op 07-08-2024 om 15:09:

[..]

Als het lawaai boven een bepaalde geluidsgrens is zouden ze toch tenminste wel gehoorbescherming uit moeten reiken.

Stel je woont tegenover een bouwplaats, denk je dat men dan langskomt om gehoorbescherming uit te delen? Dan moet ik je teleurstellen, gaat niet gebeuren: nooo:

Dat het mij eindelijk na 1,5 week vakantie eindelijk is gelukt om de huiskamer op te ruimen. Al het speelgoed opgeruimd, dus nu struikel je niet meer over Duplo bouwwerken. Het is ook nog eens gelukt terwijl hier naast mijn eigen kleuter ook nog de kleuter van de buren aan het spelen was. Er is nog genoeg verder uit te zoeken, maar het ziet er tenminste weer uit als een begaanbaar huis. Nu zorgen dat het ook een tijdje zo blijft.

Voor het eerst in jaren weer eens 6 uur aaneengesloten  geslapen.

Ik zag de eerste kistjes nieuwe oogst appelen in de super!

Het enorm blije gevoel van binnen waarmee ik vanochtend weer wakker werd en dat 2 uur later nog steeds niet is verdwenen. Dat ik in deze tijd leef. En dat ik mijn roeping lijk te hebben gevonden. 

Gisteren aangekomen op onze vakantieplek, we hebben een wat oudere stacaravan in Oostenrijk. Met een vlakspoeler wc! Geen plons! Waar je al niet blij van wordt. 

Netherfield schreef op 10-08-2024 om 10:07:

Gisteren aangekomen op onze vakantieplek, we hebben een wat oudere stacaravan in Oostenrijk. Met een vlakspoeler wc! Geen plons! Waar je al niet blij van wordt.

Ik moest even googlen wat een vlakspoel wc is maar ik snap je 😄

Ben met vriend een bed aan het bouwen. Gaat iets minder goed dan verwacht (of nouja wel volgens mijn verwachting) maar kan er zo van genieten om het samen te doen en dat hij af en toe even helemaal verzonken is in gedachten. 

Morgen weer naar huis na een weekje vakantie. Hele fijne week gehad (België is toch echt wel heel mooi 
Maar ook fijn om morgen weer in eigen bed te kunnen slapen en de hondjes weer op te halen en ze te kunnen knuffelen 🥰

Mijn nieuwe tweekleurige bankkussen geheel in platsteek was een uurtje geleden afgeborduurd en heb hem daarna meteen afgewerkt terwijl de Fransen volleybal wonnen, en hij ligt nu mooi te wezen op de bank.
Zijn weer een beetje in de mode die tweekleurige.

Er is dus plaats voor een nieuw handwerk (naast mijn wandkleed). Ik ben al op zoek naar nieuwe inspiratie maar dat is wat moeilijk te vinden.

Koettie schreef op 10-08-2024 om 14:28:

Ben met vriend een bed aan het bouwen. Gaat iets minder goed dan verwacht (of nouja wel volgens mijn verwachting) maar kan er zo van genieten om het samen te doen en dat hij af en toe even helemaal verzonken is in gedachten.

Zo'n bouwpakket? Schijnt een test voor je relatie te zijn. Ik heb zoiets altijd alleen gedaan en man mocht op de bank blijven zitten. En daar was hij heel blij mee, want geen hobbyistenbloed.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.