Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Een speelse pup, dat is toch een heel goede reden om blij te zijn?

Auwereel schreef op 18-07-2024 om 12:00:

Een speelse pup, dat is toch een heel goede reden om blij te zijn?

Haha ja dat is waar! Maar soms overvalt je dan ineens zo'n blij/tevreden gevoel.. En ik ben ook heel blij dat ze lekker doorslaapt van 23:00 tot 07:00! Krijg langzaam het ritme weer en de energie terug. Denk dat dat ook enorm helpt om alles weer met een positivieve blik te zien haha 

Malibu2 schreef op 18-07-2024 om 09:32:

[..]

Oh het is heel simpel, het zit in eten. Bij mij en veel anderen werkt koolhydraatarm eten en zo weinig mogelijk bewerkt voedsel een stuk beter dan de huidige gangbare aanbevelingen. En dan verschilt het per persoon wel weer waar je je het beste onder voelt, dat is echt een kwestie van uitproberen.

In de praktijk werkt voor mij het beste: grote porties vlees, ook rood vlees, veel andere dierlijke producten zoals kaas, eieren, zuivel en bakken in roomboter in plaats van margarine of plantaardige olie. Groente, fruit en noten eet ik wel, maar met mate; en dan liever aardbeien dan banaan. Vrijwel geen brood, pasta, rijst of andere granen meer. Ik ben iemand die heel snel een broodbuik ontwikkelt, zo gauw ik met deze laatste categorie stop, verdwijnen die overtollige centimeters weer als sneeuw voor de zon. In de Amerikaanse voedsel pyramide zijn dit soort granen juist de basis voor elke maaltijd. En het gekke is dat, zodra ik weer granen eet, de trek in ander ongezond eten ook weer toeneemt.

Het is even afkicken, low carb flu bestaat, maar ik weet dat ik door deze fase heen ben wanneer ik weer zo heerlijk uitgerust wakker word. En ik weet uit ervaring dat mijn hongergevoel binnen enkele dagen ook weer herstelt, ik voel dan weer echte verzadiging na het eten en weer echte honger. Geen gevoel meer dat je teveel hebt gegeten, want ik merk direct wanneer ik genoeg hebt gehad, en heb geen suikerdip meer. Ook mentaal heeft het effect.

En ja, dit gaat regelrecht in tegen de trend van minder vlees en minder dierlijke producten eten. Maar ik voel me er een stuk gezonder onder. Toen ik hier jaren geleden op doktersadvies mee begon, heb ik een aantal keren mijn bloed laten testen en diverse bloedwaarden verbeterden. Het is alleen soms lastig vol te houden in combinatie met een sociaal leven. Dus af en toe val ik helaas terug en merk dan na een tijdje dat ik steeds moe ben, weinig energie heb en weer aankom.

Klinkt als mijn verhaal, helemaal eens. Zit nu weer in de snel makkelijk een broodje maar merk het verschil zo erg. 

Koettie schreef op 18-07-2024 om 12:59:

[..]

Klinkt als mijn verhaal, helemaal eens. Zit nu weer in de snel makkelijk een broodje maar merk het verschil zo erg.

Herkenbaar. 

Vakantie   

Malibu2 schreef op 18-07-2024 om 13:32:

[..]

Herkenbaar.

Hier ook heel herkenbaar, ben totaal de bocht uitgevlogen sinds ik zwanger ben maar ik vaar ook het beste bij bovenstaand dieet. Wat mij betreft het grootste 'inzicht' van het afgelopen decennium.

Gelebloem schreef op 18-07-2024 om 16:51:

[..]

Hier ook heel herkenbaar, ben totaal de bocht uitgevlogen sinds ik zwanger ben maar ik vaar ook het beste bij bovenstaand dieet. Wat mij betreft het grootste 'inzicht' van het afgelopen decennium.

Het was voor mij het grootste inzicht van mijn dertiger jaren (ben intussen de veertig gepasseerd). 

Ik ben nog steeds heel blij dat mijn huisarts mij hierop geattendeerd heeft, want het week af van de standaard richtlijnen. 

Het mooie weer; ik ben de hele dag op pad geweest, door de bossen maar ook gewinkeld. Het kon. Momenteel wordt ik wat gestraft door een pijnlijke enkel lateraal en daar zal ik wel last van houden. Maar ik vond het wel een goede ruil. Hoe het af gaat lopen met mijn voet zal ik zien. Ik heb ook nog wat getuinierd en ben in een meubelwinkel geweest.

Kinderen hebben vakantie 
Vanmiddag konden ze het eindelijk weer eens goed met elkaar vinden en was het gezellig en rustig in huis.
Jongste heeft nu een bbq met zijn klas, afscheid van groep 8, was een beetje dubbel, want hij gaat naar een andere school, maar hij was ook wel helemaal klaar met 1 juf (pesten en juf die hem overal de schuld van gaf), waar hij nu vanaf is

ADREM!
Vanmorgen op Radio 1 een item over de Vierdaagse. Eén van de deelnemers had het over 'een stukje wandelbeleving'.  

Daar word ik dan weer niet blij van.

Vervolgens kwam er verkeersinformatie.  De ANWB'er had het, heel adrem over :  'een stukje filebeleving'...   Heerlijk!   

Dat kleuter mee mocht zingen tijdens de voorstelling. Ze kende het hele liedje niet, maar ze wilde gewoon mee doen en ging vol overtuiging achter de microfoon staan en met haar mond bewegen  .

Ze vertelde mij vandaag ook dat ze later als ze groot is stenen gaat verzamelen en een stenen museum gaat beginnen  . Ik ben benieuwd wat ze uiteindelijk ooit gaat worden. 

27 planten verzorgd en verder ook heel goed opgeschoten.

Beterlaat2021! schreef op 18-07-2024 om 08:32:

Ik heb me vandaag heerlijk 'verslapen', werd pas om 07.30 uur wakker.
Normaal ben ik vaak vanaf 06.00 uur klaarwakker!

Ik ook, 8.15! Dat is echt zeldzaam. 

Ook blij omdat ik, mede dankzij mijn deductievedinges, hoe heet het, vermogen   (wat Sherlock Holmes ook heeft), net een ring die ik heel erg kwijt was gevonden! D8 dat die bij nog de nagelsalon was waar ik dinsdag was. Totdat ik mij bed8 dat ik gisteren ergens met mijn moeder was waar foto's gemaakt waren, daar stond die ring op dus moest ie wel thuis zijn, was vast gevallen want hij lag ergens in de schoenenkast.

Ik word steeds beter in nee zeggen. Normaal  liet ik me door elke aan deur donateursvrager, straatverkoper  , krantenabonnementverkoper enz overhalen. Tegenwoordig  zeg ik netjes, nee bedankt, ik heb er al meerdere ( is de waarheid ) en dat is genoeg, veel succes nog! Best een beetje trots op mezelf.

lientje69 schreef op 19-07-2024 om 17:31:

Ik word steeds beter in nee zeggen. Normaal liet ik me door elke aan deur donateursvrager, straatverkoper , krantenabonnementverkoper enz overhalen. Tegenwoordig zeg ik netjes, nee bedankt, ik heb er al meerdere ( is de waarheid ) en dat is genoeg, veel succes nog! Best een beetje trots op mezelf.

Goed bezig! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.