Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


dat ik in de ochtendschemering richting Lieverse beekdal ben gelopen en de zonsopkomst heb meegemaakt. 10 km gelopen,  prachtig dat ijs dat deels al weer zweeft en kraakt omdat het waterpeil daalt.  Aansluitend thuis uurtje krachttraining.  Kamer gedweild. Was hangt buiten.  En nog de hele middag voor me.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

09-01-2024 om 17:41

Blij dat ik thuis ben! Droog en zon dus ijverig weer een x op de fiets naar de kapper. Zo dat viel ff tegen, sodejuutjes wat koud.. (en mn fiets zag er ook de lol niet van want die is nu stuk, 2e hands ding..) Zo wat is het dan lekker om thuis te komen en jezelf in je huispak te hijsen...
Ben best een beetje trots op mijzelf  

Ik werd blij van de mooie lucht vanavond. 

PhoebeHolmesreturns schreef op 09-01-2024 om 17:41:

Blij dat ik thuis ben! Droog en zon dus ijverig weer een x op de fiets naar de kapper. Zo dat viel ff tegen, sodejuutjes wat koud.. (en mn fiets zag er ook de lol niet van want die is nu stuk, 2e hands ding..) Zo wat is het dan lekker om thuis te komen en jezelf in je huispak te hijsen...
Ben best een beetje trots op mijzelf

Dit!
Voor zonsopgang naar station gefietst, wat doet die kou pijn aan je gezicht! Hele dag op het werk druk en heel koud gehad (airco stond aan en is niet uit te zetten). Op de terugweg, met een omweg want ik moest wat halen bij de dierenarts, 45 minuten in die intens koude wind terug gefietst.

Net gloeiend heet gedoucht en ja, net als jij: wat ben ik blij dat ik thuis ben!

dat ik vanmiddag nog een ommetje van 7 km in de Onlanden heb gelopen.  Die 10 km vanmorgen vond ik minder koud,  daar werd ik meer beschut.  Vanmiddag volop in de wind. Maar prima te doen,  ik had een dun jasje aan. Op de fiets is veel kouder.  Kind was vanmorgen door die Onlanden naar de campus gefietst,  22 km. Hij stuurde een foto met allemaal ijspegels in zijn baard.
Ik hoop mo ook op een mooie dag buiten,  het huishouden wordt zeer geminimaliseerd.  

O ja, nog iets.  Mijn vader is erg ziek geweest. Daardoor is onze kerstvakantie anders verlopen.  Leidinggevende van mijn eega hoorde dit vandaag en zei direct dat alle vakantiedagen werden omgewisseld voor zorgverlofuren.  

van mijn nieuwe winterjas, hij zit echt heerlijk!

Mijn winterjas is een jaar oud en ik ben er nog steeds erg blij mee met deze kou!

MellowTurkey78

MellowTurkey78

09-01-2024 om 22:55

Loulou39 schreef op 09-01-2024 om 19:18:

[..]

Dit!
Voor zonsopgang naar station gefietst, wat doet die kou pijn aan je gezicht! Hele dag op het werk druk en heel koud gehad (airco stond aan en is niet uit te zetten). Op de terugweg, met een omweg want ik moest wat halen bij de dierenarts, 45 minuten in die intens koude wind terug gefietst.

Net gloeiend heet gedoucht en ja, net als jij: wat ben ik blij dat ik thuis ben!

Ik ben in bad gegaan want ik kon echt niet meer warm worden... (wel goed excuus voor een warm bad  )

MellowTurkey78

MellowTurkey78

10-01-2024 om 08:59

Hier ook even andijvieblij, ik moest vrij veel uitprinten, irritant want duurt lang maar kon ik meteen de was die nog opgevouwen moest worden wegwerken, is dat ook weer gedaan 

Ik ben thuis aan het werk. Het zonnetje schijnt waardoor de kamer warm genoeg is. En kat zit op het bureau naar de vogels in de bomen te kijken (en maakt af en toe van die leuke geluidjes). 

Blij met mijn gevoerde lange broeken.   Ideaal om in te wandelen in dit koude weer.

Van kit en mijn kitpistool. Mijn slaapkamer is opvallend kouder dan de naastgelegen kamer met gelijksoortige ramen. Vanochtend even wat naden gekit en ik merk het verschil. 

van wederom een mooie zonsopgang. Ik liep in het veld met mijn gezicht richting zon.  Een reeënsprong van 9 reeën in het veld.  Een ommetje van 5 km. 
Daarna rondje krachttraining thuis. 
Vanmiddag vast nog wel naar buiten.  
Kreeg een foto van kind die vandaag nog veel meer ijspegels in zijn baard had na 23 km fietsen.
Deze koude zonnige dagen vind ik geweldig. 

In de kerstvakantie heb ik wat opgeruimd en had zooi voor de kringloop, maar in de vakantie was het geen weer om naar de kringloop de fietsen, met de aanhang erachter. Moet ik een kletsnatte aanhanger weer opbergen. Vandaag was het wel heerlijk weer ervoor. Op de terugweg heb ik een ommetje gefietst. Langs de rivier zag ik 5 aalscholvers, en in het park een koperwiek!

lekker een uurtje eerder vrij genomen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.