Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


madee schreef op 08-01-2024 om 08:06:

[..]

Bevriest je was buiten dan niet?

Nee hoor dat vriesdroogt! Echt gaat goed.  Hele tere dingen hang ik binnen als het heel hard vriest, omdat het zou kunnen breken maar nu is het hier nog geen 1 graad onder 0. Tegen de tijd dat die eerste was hangt (moet nog 83 minuten) is het hier licht en waarschijnlijk net rond 0. Dan kan de was gewoon naar buiten. 

Hele tere dingen zijn dingen die je in zo'n wasnetje wast om ze te beschermen tegen wrijving in de machine. 

Ik heb er nu handdoeken in een die gaan gewoon naar buiten. 

Nooit geweten, Bakblik. Ik ga het straks proberen met het beddengoed. Wanneer is het dan droog, na hoeveel uur?

Beterlaat2021! schreef op 08-01-2024 om 08:55:

Nooit geweten, Bakblik. Ik ga het straks proberen met het beddengoed. Wanneer is het dan droog, na hoeveel uur?

Dat weet ik niet,  af en toe even voelen. Dat hangt ook af van de hoeveelheid vocht in de lucht, of de zon schijnt en wat warmte genereert in je donkerblauwe handdoek. De hoeveelheid wind maakt ook nog uit. 

Ik kan bijvoorbeeld de was aan mijn balkon hangen dan hangt het wat hoger en vangt meer wind dan dat het aan een droogmolen op je gazon hangt.

Vuistregel: Als de straat droogt, droogt de was! 

Ja, die regel ken ik. Van een buurvrouw in mijn jeugd.
De boel hangt nu, wel voornamelijk overdekt onder het balkon van de buren.
Maar ik geloof dat ik nu sneeuwvlokjes zie ??!??

MellowTurkey78

MellowTurkey78

08-01-2024 om 10:18

Ik ben een computer-wonder!!! (Not... Ik ben het grootste drama in NL met die dingen... Oww nee, mijn moeder is nog erger maar daarna volg ik...)
Na een half uur klooien met instellingen en toetsenbord eindelijk de symbolen op het toetsenbord weer goed gekregen zonder de boel te laten ontpoffen 

Beterlaat2021! schreef op 08-01-2024 om 10:18:

Ja, die regel ken ik. Van een buurvrouw in mijn jeugd.
De boel hangt nu, wel voornamelijk overdekt onder het balkon van de buren.
Maar ik geloof dat ik nu sneeuwvlokjes zie ??!??

Hoe hangt het onder het balkon van de buurvrouw?  Een beetje wijduit of erg dichtbij elkaar op een rekje? Het moet wel een beetje de ruimte hebben om snel te drogen.  Als het op een rekje hangt duurt het langer.

Ik heb een afdak in de tuin wat de dagelijkse fietsen staan dat heb ik ook een paar lijnen.  Niet genoeg voor een volle trommel handdoeken maar wat klein spul lukt wel. Op een dag dat er steeds buien vakken en het tussendoor droog is kan ik dat ook wat bijna droog krijgen.

Edit om 10.55

Inmiddels valt er hier ook sneeuw! 

Het hangt languit aan de lijnen. Als ik het binnen moet halen komt het boven het bad of op een rekje.
 De sneeuw stelt niet veel voor, niet zichtbaar op de grond.

Beterlaat2021! schreef op 08-01-2024 om 11:39:

Het hangt languit aan de lijnen. Als ik het binnen moet halen komt het boven het bad of op een rekje.
De sneeuw stelt niet veel voor, niet zichtbaar op de grond.

Dat gaat wel goed komen dan.  Ik heb net even gevoeld en de theedoeken en microvezeldoekjes al binnen gehaald. 

PhoebeHolmesreturns schreef op 08-01-2024 om 10:18:

Ik ben een computer-wonder!!! (Not... Ik ben het grootste drama in NL met die dingen... Oww nee, mijn moeder is nog erger maar daarna volg ik...)
Na een half uur klooien met instellingen en toetsenbord eindelijk de symbolen op het toetsenbord weer goed gekregen zonder de boel te laten ontpoffen

Dat is geloof ik met ctrl+shift, toch?

MellowTurkey78

MellowTurkey78

08-01-2024 om 12:15

madee schreef op 08-01-2024 om 12:03:

[..]

Dat is geloof ik met ctrl+shift, toch?

Weet ik nu al niet meer... 

PhoebeHolmesreturns schreef op 08-01-2024 om 12:15:

[..]

Weet ik nu al niet meer...

Kan ook shift+capslock zijn. Het is in ieder geval dezelfde combi als waardoor de symbolen in de war zijn geraakt

MellowTurkey78

MellowTurkey78

08-01-2024 om 13:44

madee schreef op 08-01-2024 om 13:30:

[..]

Kan ook shift+capslock zijn. Het is in ieder geval dezelfde combi als waardoor de symbolen in de war zijn geraakt

Thnx! Dat wist ik echt niet..

Dat ik heerlijk geslapen en gedroomd heb, dat geeft weer nieuwe energie. 

En dat mijn menstruatie, sinds ik een paar jaar geleden volledig met de pil stopte, veel makkelijker verloopt. Een jaar eerder was ik noodgedwongen al tijdelijk gestopt, maar toen kwamen alle klachten terug die ooit de reden waren waarom ik met de pil was begonnen. Dus was ik best huiverig toen de gynaecoloog vertelde dat ik opnieuw moest stoppen, dit keer voor een langere periode. Maar vanaf de eerste keer klachtenvrij, het enige dat ik nog merk is de trek in chocolade, die niet is weggegaan. Daar moest ik zonet aan denken toen ik zin had in chocolade 

Malibu2 schreef op 09-01-2024 om 10:32:

Dat ik heerlijk geslapen en gedroomd heb, dat geeft weer nieuwe energie.

En dat mijn menstruatie, sinds ik een paar jaar geleden volledig met de pil stopte, veel makkelijker verloopt. Een jaar eerder was ik noodgedwongen al tijdelijk gestopt, maar toen kwamen alle klachten terug die ooit de reden waren waarom ik met de pil was begonnen. Dus was ik best huiverig toen de gynaecoloog vertelde dat ik opnieuw moest stoppen, dit keer voor een langere periode. Maar vanaf de eerste keer klachtenvrij, het enige dat ik nog merk is de trek in chocolade, die niet is weggegaan. Daar moest ik zonet aan denken toen ik zin had in chocolade

Chocola is een eerste levensbehoefte, die trek is er altijd 🤭

madee schreef op 09-01-2024 om 10:42:

[..]

Chocola is een eerste levensbehoefte, die trek is er altijd 🤭

Het is heerlijk, maar ik merk dat ik best zonder kan, totdat die dagen aanbreken. Dan geef ik er ook gewoon aan toe

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.