Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Bakblik schreef op 07-01-2024 om 09:59:

Zojuist komt dochter naar beneden stuiteren dat ze een tentamen heeft gehaald waarvan ze dacht dat het niet gelukt was om het te halen.
Ze was in de vakantie al bezig geweest met het zoeken en ordenen van materiaal waarmee ze zich beter voor kon bereiden op het hertentamen begin februari.
Het was niet eens een studententien maar een stabiele 6.1. Waardoor haar gemiddelde niet veel daalt. Echt heel blij voor haar en een beetje voor mezelf, omdat een dochter die zich voorbereid op een her meestal niet de gezelligheid zelf is.

Wat fijn voor haar bakblik. Ik zou hier als moeder ook heel blij van worden. Volgens mij werkt ze hard en heeft ze het verdiend.

Ik werd vandaag blij van de mooie wandeling die ik gemaakt heb en de vele vogels die ik gezien heb.

Nog een grote blij hier.  Net bij de maaltijd leggen we even alle agenda's naast elkaar om van elkaar te weten wie op welke dag niet of later mee-eet met de warme maaltijd en wie vroeg of minder vroeg op moet. Komt zo'n met de mededeling dat hij morgen niet om 5.45 zijn bed uit hoeft, eerste uur valt uit. We hoeven dus na de vakantie niet in een keer drie uur vroeger op dan de afgelopen 2 weken,  we kunnen even rustig opstarten. 

Blij mee

van de mooie wandeling die wij vanmiddag met vrienden maakten bij de Drentse Aa. De gesprekken,  de zon,  de kou,  de licht besneeuwde delen,  het water. Het waren fantastische kilometers,  15 stuks,  het laatste deel al in de schemering.  En dan na afloop gezellig met z'n vieren in een druk maar knus restaurantje zitten.  
Het kon minder zeggen we dan op zijn Gronings

Kon je nog langs de Drentse Aa, qua overstroming? Ik werd blij van de zon vandaag. 

O en ik werd ook nog andijvie-blij. Onze wasmachine trilde nogal met centrifugeren, pootjes moest opnieuw gesteld. Vandaag gedaan met man en nu maakt hij niet meer zo’n teringherrie met centrifugeren! 

Netherfield schreef op 07-01-2024 om 21:25:

O en ik werd ook nog andijvie-blij. Onze wasmachine trilde nogal met centrifugeren, pootjes moest opnieuw gesteld. Vandaag gedaan met man en nu maakt hij niet meer zo’n teringherrie met centrifugeren!

Wat betekent andijvie-blij? Ik zie de term vaker voorbij komen, maar ik ben niet helemaal bij de tijd geloof ik 🤭

madee schreef op 07-01-2024 om 21:28:

[..]

Wat betekent andijvie-blij? Ik zie de term vaker voorbij komen, maar ik ben niet helemaal bij de tijd geloof ik 🤭

Iets huishoudelijks waar je blij van wordt 

Netherfield schreef op 07-01-2024 om 21:06:

Kon je nog langs de Drentse Aa, qua overstroming? Ik werd blij van de zon vandaag.

Tussen de Zeegser Duinen en restaurant De Drentse Aa stroomde het water zo hevig over de weg,  ik had het de afgelopen 20 jaar niet eerder zo meegemaakt. Door de stroming en doordat we het kennen zag je waar de Drentse Aa liep,  maar het was 1 grote watermassa. Bij het hoge houten bruggetje verderop konden we op het bruggetje komen. Het pad erna was echter volledig verdwenen onder het water. 

2 superleuke oplaadbare schemerlampjes gekocht voor in mijn half open keuken. Vind het "normale" licht prima om te koken, en dit zorgt ervoor dat ik savonds niet in een donker gat kijk 💡

Yumi schreef op 07-01-2024 om 21:30:

[..]

Iets huishoudelijks waar je blij van wordt

Ah, dank voor de toelichting, dan ben ik vandaag blij dat ik een nieuw woord heb geleerd 😄

madee schreef op 07-01-2024 om 21:51:

[..]

Ah, dank voor de toelichting, dan ben ik vandaag blij dat ik een nieuw woord heb geleerd 😄

Eerste woord in het nieuwe jaar?😀

MellowTurkey78

MellowTurkey78

08-01-2024 om 07:34

madee schreef op 07-01-2024 om 21:28:

[..]

Wat betekent andijvie-blij? Ik zie de term vaker voorbij komen, maar ik ben niet helemaal bij de tijd geloof ik 🤭

Oww dat heb ik bedacht... (Niet andijvie-en, die term bestond al op viva; andijvie staat voor alles wat met huishouden te maken heeft)
Ik ben net als velen denk ik niet heel erg dol op huishoudelijke klussen maar ja die moeten toch gebeuren en het is best fijn als je even doorgepakt hebt met huishoud-klussen.
Owww dan ben ik ook andijvie-blij want ik heb gister nog een was gedraaid en opgehangen.
En ook gewandeld met vriend gister in de zon  , ja het is wel koud maar daar kun je je op kleden maar dit vind ik heerlijk winterweer... 

Niet andijvieblij maar gewoon blij: Dat het gisteren een vandaag en morgen waarschijnlijk droog zal zijn!  Kan ik mezelf andijvie-blij maken.  Kan de was straks naar buitenen kan ik even doorgaan tot die Mount Everest aan vuile kleding weg is. Op die regendagen was 1 was per dag de max omdat ik binnen niet meer droog krijg een ik heb geen droger. Ga nu de eerste er naar instoppen. 

Bakblik schreef op 08-01-2024 om 08:05:

Niet andijvieblij maar gewoon blij: Dat het gisteren een vandaag en morgen waarschijnlijk droog zal zijn! Kan ik mezelf andijvie-blij maken. Kan de was straks naar buitenen kan ik even doorgaan tot die Mount Everest aan vuile kleding weg is. Op die regendagen was 1 was per dag de max omdat ik binnen niet meer droog krijg een ik heb geen droger. Ga nu de eerste er naar instoppen.

Bevriest je was buiten dan niet? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.