Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Het nagerecht voor morgen is goed gelukt Altijd spannend als je een nieuw recept probeert.

Dat mijn hele 4  gangendiner voor 7 personen vanavond goed in de steigers staat. Tijdens het eten hoef ik weinig anders te doen dan bakken in de oven opwarmrn en serveren. 
Ruim 2 uur voordat de gasten komen ben ik al klaar.  Het laatste item van de voorbereiding zit nu nog 10 minuten in de oven en in die tijd kan ik even forumhangen. Dan douchen, tijd voor thee en dan tafel deken. 

Bakblik, hier ook. Alles wat klaar kan staan, staat klaar. De tafel al gedekt, de vaatwasser draait nog, maar die is met een 10 minuten ook klaar. 
Heb 2 gerechten op het menu die ik nog niet eerder heb gemaakt, dus ben benieuwd. 
Zo nog even omkleden en dan kan de familie maar komen.

Dat we een heerlijke uitwaaiwandeling hebben gemaakt vóór het begon te regenen

Dat mijn man lekker de strijk staat weg te werken 

madee schreef op 24-12-2023 om 14:56:

Dat we een heerlijke uitwaaiwandeling hebben gemaakt vóór het begon te regenen

Ik heb even gewandeld in (niet al te harde) regen en harde wind. Dat was best leuk, bijna geen ander mens te bekennen, en ik ben helemaal uitgewaaid. Ik moest lachen om de merel die, ondanks de regen, lekker zat te badderen in een plas.

Friezinnetje schreef op 24-12-2023 om 14:50:

Bakblik, hier ook. Alles wat klaar kan staan, staat klaar. De tafel al gedekt, de vaatwasser draait nog, maar die is met een 10 minuten ook klaar.
Heb 2 gerechten op het menu die ik nog niet eerder heb gemaakt, dus ben benieuwd.
Zo nog even omkleden en dan kan de familie maar komen.

Dat is ook een bijna dwangmatig iets in mij. De vaatwasser moet leeg zijn als de gaten komen dan kan alles wat van tafel komt er meteen in.  Ik heb een heel klein keukentje maar wel een 90 cm 6 pits gasfornuis.  Weinig aanrecht dus alles "moet" in die vaatwasser om ruimte te houden. 

Straks lekker de "All you need is love" Kerst special kijken met veel lekkere hapjes mjammie 

Zilver_gray schreef op 24-12-2023 om 19:17:

Straks lekker de "All you need is love" Kerst special kijken met veel lekkere hapjes mjammie

Ik heb het nu al niet meer droog gehouden, dat wordt nog wat….

madee schreef op 24-12-2023 om 20:37:

[..]

Ik heb het nu al niet meer droog gehouden, dat wordt nog wat….

Hahaha ik zat na de 1e hereniging al te janken. 

Bakblik schreef op 24-12-2023 om 14:47:

Dat mijn hele 4 gangendiner voor 7 personen vanavond goed in de steigers staat. Tijdens het eten hoef ik weinig anders te doen dan bakken in de oven opwarmrn en serveren.
Ruim 2 uur voordat de gasten komen ben ik al klaar. Het laatste item van de voorbereiding zit nu nog 10 minuten in de oven en in die tijd kan ik even forumhangen. Dan douchen, tijd voor thee en dan tafel deken.

Het liep op rolletjes tot het hoofdgerecht op tafel stond was er niets fout gegaan. Vraagt 1 van de gasten wat er allemaal in de tray-bake zit.  Ik opnoemen: aardappel, spruitjes, wortel, ui, knolselderij en champignons. 

Kijk ik nog eens goed in de schaal en zie geen champignons.  Die gaan er altijd halverwege pas op, omdat ze anders helemaal verschrompelen.  Die staan dus nog netjes schoon geborsteld en gesneden in de koelkast voor ....... Morgen moeten we ergens anders dineren dus geen idee of dat nog op gaat binnenkort. 

Zilver_gray schreef op 24-12-2023 om 20:53:

[..]

Hahaha ik zat na de 1e hereniging al te janken.

Ik ook, heb continu zitten sniften 🥲

Yumi schreef op 24-12-2023 om 22:58:

[..]

Ik ook, heb continu zitten sniften 🥲

Ja eigenlijk van begin tot eind continu "snif" en "awwwwwww"..heb alweer genoeg tranen gelaten voor de eerst komende tijd. 

Zilver_gray schreef op 24-12-2023 om 23:00:

[..]

Ja eigenlijk van begin tot eind continu "snif" en "awwwwwww"..heb alweer genoeg tranen gelaten voor de eerst komende tijd.

Blij dat ik alleen was   

Dacht nog, ga niet kijken elk jaar hetzelfde en zo langdradig... dat was het niet en ben de hele in tranen geweest. Laatste tranen van het jaar hoop ik

Yumi schreef op 24-12-2023 om 22:58:

[..]  (All you need is  love Kerst special)

Ik ook, heb continu zitten sniften 🥲

Mijn man zit dan naast me te snotteren, héérlijk..!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.