Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Een paar weken geleden dachten ze nog dat hij dood zou gaan. Hij lag in coma op de IC en de artsen zagen geen enkel lichtpuntje. Mocht hij het al overleven, wat al een wonder zou zijn, dan zou hij er sowieso een zware hersenbeschadiging aan overhouden.

Ik ken hem niet eens, ik heb alleen maar het verhaal gehoord van een familielid. Die kwam met een ander familielid mee naar onze kerk en het deed haar goed dat we daar voor hem gebeden hebben. Sindsdien is hij meermaals door mijn gedachten heen geschoten, hoe zou het met hem zijn? 

Gisteravond zag ik een nieuw filmpje van hem. Tegen alle verwachtingen in was hij ontwaakt uit het coma en ook het herstel gaat veel beter dan de artsen ooit voor mogelijk hadden gehouden. Heel bijzonder om hem, met wat ondersteuning, weer te zien lopen. 

Hoewel ik hem dus niet eens persoonlijk ken, voelt dit ook voor mij als een heel mooi kerstcadeau. 

Burgemeester van Groningen, Koen Schuiling, heeft in zijn kersttoespraak voor de raad gezegd: “En als we je kwijt zijn, zoeken we net zo lang tot we je gevonden hebben.”
Aanhakend op die jongen die ze vervolgens in een kanaal gevonden hebben. 
Ik kreeg bijna tranen in mijn ogen toen ik die zin las. Dat zei ik vanavond tegen mijn man en die had hetzelfde. 

Pijn in mijn heup en pezen neemt af. En inmiddels  4 kilo afgevallen!

dat ik lang weekend heb. Drukke week gehad, ben gesloopt.. Ben ook niet helemaal fit dus ik blijf in ieder geval tot en met maandag in mijn bubbel. 

Uitgenodigd voor een groepsbezichtiging voor ‘n appartement ín m’n eigen dorp! Kandidaat nummer 2 op te lijst, dus ben erg benieuwd

Mijn heerlijk zelfgemaakte babi panggang weer gemaakt voor visite en het was weer een groot succes. 

Dat mijn anderhalve week kerstvakantie is begonnen 

Gezellige kerstborrel gehad, nu vakantie en vanavond  nog heerlijk met mijn zoontje op bed liggen kletsen. Ik kan daar echt zo van genieten en ik hoop dat nog heel lang te kunnen doen met hem

vanmiddag gezellig met vriendin naar tuincentrum geweest. Daar eerst even geluncht met een heerlijke tosti pulled pork met kaas. Toen rustig aan overal even gekeken en nog wat dingetjes gekocht. alle kerstspullen al in de opruiming, altijd fijn. 

Zo werken en daarna 4 dagen vrij

lientje69 schreef op 22-12-2023 om 18:26:

Pijn in mijn heup en pezen neemt af. En inmiddels 4 kilo afgevallen!

Wat goed Lientje, dat geeft moed! 

Kerstvakantie! En gister werd ik blij van mijn spontane inval om even met Kerstpakket en felicitatiekaarten langs mijn collega met verse baby te rijden. Het was zo leuk om haar even te zien! (En dat vond zij gelukkig ook )

Dat het helemaal niet druk was in de supermarkt zojuist, dat was gisteren wel anders....

Blij dat de yogales prettig was, ondanks de ietwat stijve arm van de Covid vaccinatie. Ik denk dat ik morgen mijn buikspieren wel ga voelen. Ik hoop dat ik met deze lessen beter in balans raak, letterlijk. Want op mijn linkerbeen balanceren met mijn rechterbeen opgetrokken lukt me nauwelijks, maar andersom, balanceren op rechts is geen probleem.

Gister kat laten inslapen en heel verdrietig. Morgen m'n jaarlijkse kerstavond borrel waar ik veel zin in heb maar moest nog vet opruimen en geen puf voor. Stond m'n beste vriendin net voor de deur en die staat nu te stofzuigen. Zo lief. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.