Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


MellowTurkey78

MellowTurkey78

12-12-2023 om 07:05

Bakblik schreef op 12-12-2023 om 06:55:

[..]

Bij Jumbo ga je naar de zelfscankassa's, je scant de qr-code op zijn afrekenunit en volgt de stappen die in beeld verschijnen en dan heb je afgerekend. Je kunt een scanner met je jumbo-kaart ontgrendelen als je begint met winkelen. Dan worden je spaarpunten en zegels meteen geteld. Kan je soms 1000 punten inleveren voor €5 korting of gratis producten. Echt heel handig.

Ik zie zelfs 80 jarigen met een scanner door de winkel lopen. Niet dan altijd lachen als een moeder met jonge kinderen het gezeur van de kinderen "wanneer doen wij scanner gebruiken? " af doet met: Dat is zo ingewikkeld, dat kan mama niet! En dat er dan z zo'n oudere zegt: Helemaal niet! Het is zoveel sneller en als je bij een steekproef 1x een foutje blijkt te hebben gemaakt heb je niet meteen een verbod op zelfscannen hoor!

He jammer dat ik genoeg  in huis heb momenteel  want dit klinkt erg makkelijk en ik ga het zeker proberen! Thnx voor je uitleg! 

PhoebeHolmesreturns schreef op 12-12-2023 om 07:05:

[..]

He jammer dat ik genoeg in huis heb momenteel want dit klinkt erg makkelijk en ik ga het zeker proberen! Thnx voor je uitleg!

ik doe ook bij de jumbo idd. Echt handig. Bij supermarkt in het dorp, moet je wachten tot er iemand met je afrekent, dat vind ik niks. AH zrelfde als jumbo

MellowTurkey78

MellowTurkey78

12-12-2023 om 07:29

Friezinnetje schreef op 12-12-2023 om 07:24:

[..]

ik doe ook bij de jumbo idd. Echt handig. Bij supermarkt in het dorp, moet je wachten tot er iemand met je afrekent, dat vind ik niks. AH zrelfde als jumbo

Hier ook. (Jumbo is iets dichterbij dan de AH, die overigens ook niet erg ver is)

PhoebeHolmesreturns schreef op 12-12-2023 om 07:05:

[..]

He jammer dat ik genoeg in huis heb momenteel want dit klinkt erg makkelijk en ik ga het zeker proberen! Thnx voor je uitleg!

Ik ga zo eerst op de fiets naar de markt voor gunstig geprijsde groente, fruit, kaas en lekkere aardappelen.  Dan ga ik thuis lossen en rijd ik terug naar de Jumbo om dingen te halen die het complete maaltijden maken. Als het niet al te druk is sta ik met 15 minuten weer bij mijn fiets. Dingen voor de standaardvoorraad en volumineuze dingen als wcpapier heb ik gisteren al ingeslagen. Dan ga ik weer naar huis en ben om 10.15 weer onderweg om te gaan sporten. Voordat de zelfscankassa's er waren was ik altijd veel meer tijd kwijt, dan kon ik vaak pas na de lunch gaan sporten.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

12-12-2023 om 07:48

Ik scan mijn Jumbopas altijd bij het afrekenen. Dus niet bij het pakken van dat zelfscanding, want hier is die kaartlezer super onhandig geplaatst. Ik krijg mijn telefoon daar niet onder. En bij de kassa is het veel makkelijker: telefoon over de scanner houden en klaar.

Nu jullie het toch over de JUMBO hebben, ik snap nog steeds niets van het  spaarpunten systeem. Vaak staat er op de kassabon een 'P'  tussen het artikel en de prijs. Soms betekent dat dat je punten krijgt, maar niet altijd.
Tot mijn stomme verbazing kreeg ik een paar dagen geleden op één artikel  van € 5,79  (vers maaltijd pakket) 171 punten!!  Foutje, bedankt!

Beterlaat2021! schreef op 12-12-2023 om 08:38:

Nu jullie het toch over de JUMBO hebben, ik snap nog steeds niets van het spaarpunten systeem. Vaak staat er op de kassabon een 'P' tussen het artikel en de prijs. Soms betekent dat dat je punten krijgt, maar niet altijd.
Tot mijn stomme verbazing kreeg ik een paar dagen geleden op één artikel van € 5,79 (vers maaltijd pakket) 171 punten!! Foutje, bedankt!

De logica van het systeem heb ik nooit begrepen, hoeft ook niet voor mij.  Ik krijg punten en dus af en toe die €5 korting of gratis producten. Die ik trouwens alleen neem als ik ze echt ga gebruiken of erna wil proberen. Gratis kattenvoer laat ik staan deze maand dan spaar ik de punten wel tot de volgende korting. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

12-12-2023 om 09:25

soms krijg je best veel punten omdat je in een periode van bijvoorbeeld een week een bepaald bedrag hebt uitgegeven. Vorige week zei de app dat ik 150 punten zou krijgen als ik in een week 85 euro uit zou geven. Misschien was het zoiets?

Ik let verder nooit op die punten, en ga zeker niet meer boodschappen halen door zo'n stok wedstrijd element. Maar inderdaad, soms krijg ik ineens de vraag of ik punten wil inwisselen voor korting of een gratis product en dat is dan weer mooi meegenomen. 

Edit: net gekeken en die 'aanbieding' staat er voor deze week weer.

Zoveel geld geef ik nooit uit.  En ik koop ook niet speciaal artikelen waarop punten vallen. Ik weet wel dat je deze maand iedere keer 10 punten krijgt als je boodschappen doet bij de Jumbo, dit geldt waarschijnlijk tot 19 december.
Ik krijg ook regelmatig  een mail met 'persoonlijke aanbiedingen' daarin vermelden ze  mijn puntensaldo, dat staat áltijd op 0  (nul!) ....

Nu was ik ook benieuwd: ik moet 140 euro uitgeven, dan krijg ik 280 punten. Dat is veel geld, zoveel geef ik niet uit in de Jumbo in een week. 

Niet doen dus!   Klantenbinding lokkertjes.

Helemaal blij dat mijn plannetje heeft gewerkt! De watergeefbol op mijn werk: 
https://www.bol.com/nl/nl/p/3x-bewatering-bol-planten-water-geven-26x8cm-doorzichtig/9200000102956447/
zat helemaal vol met alg en resten potaarde. Die bol blijk je te kunnen reinigen met een flexibele afvoerreiniger-borstel!
https://www.bol.com/nl/nl/p/afvoerreiniger-flebixel-remover-tool-anti-verstopping-borstel-voor-sanitair-wit-60-cm/9300000157113070/
De bol is weer schoon en helder, lust voor het oog en mijn plant is blij. Ik kan nu met gerust hart met kerstvakantie over een ruime week, en dan staat-ie er groen bij als ik weer terug ben!

dat al mijn kerstkadootjes al binnen zijn. Mooi op tijd

Stiefzoon daagt mijn gezag uit, love it. 
Begint eindelijk zijn kindervelletje af te werpen.
(Dit ga ik me nog beklagen zeker?)

MellowTurkey78

MellowTurkey78

12-12-2023 om 19:47

Mijn zoektocht naar een leuke vrijwilligersfunctie gaat misschien toch een keer lukken. Afgelopen weekend weer gereageerd op een vrijwilligersvacature en vandaag reactie gekregen en uitgenodigd voor een gesprek en daar ben ik blij om   (Ook dat ik durfde te reageren, het lijkt me een erg leuke functie maar niet erg makkelijk denk ik)

Moirmel: 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.