Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Blij met de Belgische benzineprijzen

Blij dat het caviahok weer schoon is, ik kan zeker 2 minuten genieten van het hok zonder drolletjes. Volgens mij vinden cavia's een hok pas compleet als er voldoende drolletjes liggen, zo hard gaan ze aan de slag als ze het schone hok weer in mogen!

Kan je uiteenspatten van geluk? 

Dat blijf ik als relatief nieuwe christen zo bijzonder vinden, vooral omdat ik nog heel goed weet hoe anders het vroeger was. 

De Franse wis- en natuurkundige Blaise Pascal had gelijk met zijn quote over het 'God-shaped vacuum' in het hart van ieder mens dat door niets of niemand anders gevuld kan worden. Een onuitsprekelijke, hemelse vreugde wordt het in de bijbel genoemd en dat is het inderdaad. Het zit goed ♥️

Bevestiging gekregen dat er trajectcontrole komt op de baan waarlangs we wonen, wordt over twee maand al geactiveerd.

Malibu2 schreef op 13-10-2023 om 23:49:


De Franse wis- en natuurkundige Blaise Pascal had gelijk met zijn quote over het 'God-shaped vacuum' in het hart van ieder mens dat door niets of niemand anders gevuld kan worden. 

Jij voelt het zo, maar dat wil nog niet zeggen dat het een feit is. Fijn voor jou dat je je zo gelukkig voelt met God, maar door het zo universeel te trekken zeg je dus dat ieder ander mens die niet gelooft iets mist. Die arrogantie is precies wat veel mensen (inclusief mezelf) zo afstoot in religies en (deels) waar de halve wereld om in brand staat. Ik zou mijn vreugde dus persoonlijk wat genuanceerder formuleren. 

Moosey schreef op 14-10-2023 om 09:46:

[..]

Jij voelt het zo, maar dat wil nog niet zeggen dat het een feit is. Fijn voor jou dat je je zo gelukkig voelt met God, maar door het zo universeel te trekken zeg je dus dat ieder ander mens die niet gelooft iets mist. Die arrogantie is precies wat veel mensen (inclusief mezelf) zo afstoot in religies en (deels) waar de halve wereld om in brand staat. Ik zou mijn vreugde dus persoonlijk wat genuanceerder formuleren.

Dat mag je vinden, ik neem er geen woord van terug. 

Wachten op de ontslagbrief duurt lang maar ik mag vandaag gelukkig weer naar huis 🥳. 

Bailey26 schreef op 14-10-2023 om 15:47:

Wachten op de ontslagbrief duurt lang maar ik mag vandaag gelukkig weer naar huis 🥳.

Fijn! 

Vanavond even op stap. Zin in!

Dochter is vertrokken naar uitwisseling met een buitenlandse klas. Erg leuk voor haar, mooi dat ze dit gaat meemaken. Wel spannend.

De elektrische stoelverwarming toen ik vanochtend vroeg in een koude auto stapte. 

Gekneusde ribben en ze zijn pijnlijker bij het liggen. 
Kom al een ganse week aan amper drie uur slaap per nacht. 
Gisteren nacht doorgetrokken met een fles whisky, deze ochtend in bed gekropen en 12 uur aan een stuk geslapen; eindelijk. 

Moirmel schreef op 15-10-2023 om 21:20:

Gekneusde ribben en ze zijn pijnlijker bij het liggen.
Kom al een ganse week aan amper drie uur slaap per nacht.
Gisteren nacht doorgetrokken met een fles whisky, deze ochtend in bed gekropen en 12 uur aan een stuk geslapen; eindelijk.

Ik weet hoe het voelt, zoveel pijn en het kan lang duren voor je helemaal hersteld bent. Fijn dat je zo lang en goed hebt geslapen, toch zou ik de huisarts inschakelen als je het niet langer trekt ipv die fles

Sterkte Moirmel

Het huis van onze overburen staat eindelijk te koop

Hoezo  eindelijk?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.