Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Bakblik schreef op 11-10-2024 om 20:22:

[..]

Leuk Auwereel!

Volgend jaar rond deze tijd hoop ik dat mijn dochter haar bachelor binnen heeft. Dat ze haar afstudeerproject vol trots kan pitchen.

Ik hoop het ook voor jullie. Mijn dochter heeft dit jaar haar master gehaald en heeft nu een leuke baan. Daar zijn wij erg blij mee.

Tuinfluiter schreef op 11-10-2024 om 21:33:

[..]

Ik hoop het ook voor jullie. Mijn dochter heeft dit jaar haar master gehaald en heeft nu een leuke baan. Daar zijn wij erg blij mee.

Nog gefeliciteerd! Dochter is nu aan het oriënteren voor haar afstudeerproject  en aan het bedenken weekje master ze wil doen.  Ze doet en studie met goede kans op interessante banen dus aan het werk komen gaat wel lukken. 

Bakblik schreef op 11-10-2024 om 21:42:

[..]

Nog gefeliciteerd! Dochter is nu aan het oriënteren voor haar afstudeerproject en aan het bedenken weekje master ze wil doen. Ze doet en studie met goede kans op interessante banen dus aan het werk komen gaat wel lukken.

Ik hoop dat ze een project vindt dat goed bij haar past en een geschikte master vindt. Je bent er toch een poosje zoet mee, dan wel met iets waar je lol in hebt.

Friezinnetje schreef op 11-10-2024 om 20:59:

ik ga straks nog even met een paar anderen het noorderlicht zoeken. Even op naar de zeedijk, daar is het mooi donker.

Helaas niets te zien. Jammer

Ik heb besloten om de foto's en video's op mijn iPhone uit te zoeken. Heb er al 1000 gedaan, nog 11000 te gaan.

Wel heel leuk om te zien hoe klein mijn katjes waren! Wat lijken ze dan groot nu. Maar wat ben ik blij dat ik ze heb, inclusief kat die eigenlijk van ex was. Ik zou niet zonder ze kunnen.

Ik rook al een poos een heel bekende geur van vroeger toen ik klein was en na een tijd begon ik me af te vragen wat van vroeger mijn huis was binnen geslopen, maar het bleek een van Wibra meegebracht pak Biotex te zijn dat ik bovenop de wasmachine had gezet. Mijn moeder gebruikte die altijd. Telkens als ik het ruik zie ik de badkamer van mijn ouders voor me waar de wasmachine stond. De damp en dan die geur.

Auwereel schreef op 11-10-2024 om 22:53:

[..]

Ik hoop dat ze een project vindt dat goed bij haar past en een geschikte master vindt. Je bent er toch een poosje zoet mee, dan wel met iets waar je lol in hebt.

Een project dat bij haar past gaat ze zeker vinden.  Ze heeft vorig studiejaar goed gescoord voor een vak waar ze haar project het liefst wil doen.  Wegens dat goede cijfer heeft ze van die docent al een "uitnodiging" ontvangen.  Vrij vertaald was de tekst: Als je nog een bachelorproject zoekt, geef maar een belletje. Dus dat gaat goedkomen. 

De master gaat ze ook vinden, ze is er al druk voor aan het rondkijken. 

Dat is heel goed, Bakblik. Ik heb ook wel eens het omgekeerde, zeker bij masterstudenten, dat ze een afstudeerproject willen doen op een onderwerp waar ze bij het vak maar net aan een voldoende scoren. Dan probeer ik voorzichtig duidelijk te maken dat dit misschien niet zo'n verstandige keuze is. En zelfs als een student goede cijfers haalt en een opdracht gaat doen bij een bedrijf dat (naar wat later blijkt) een instelling heeft die absoluut niet bij je past, kan het mis gaan. 

SombraOnline schreef op 12-10-2024 om 01:26:

Ik heb besloten om de foto's en video's op mijn iPhone uit te zoeken. Heb er al 1000 gedaan, nog 11000 te gaan.

Wel heel leuk om te zien hoe klein mijn katjes waren! Wat lijken ze dan groot nu. Maar wat ben ik blij dat ik ze heb, inclusief kat die eigenlijk van ex was. Ik zou niet zonder ze kunnen.

Haha ik heb hetzelfde probleem zou er niet blij van worden vind het zoveel werk heb ook zoveel onzin foto’s en screenshots 

Pooh-Bear schreef op 12-10-2024 om 23:10:

[..]

Haha ik heb hetzelfde probleem zou er niet blij van worden vind het zoveel werk heb ook zoveel onzin foto’s en screenshots

Het is wel lekker om even te doen! Ik heb de iCloud app op mijn computer gezet (Windows), daar gaat het een stuk sneller mee.

Een buurman van 2 blokken verder en die ik alleen ken van gedag zeggen en verder eigenlijk niet ken, stond voor de deur met oude speculaasplankjes en zelf geplukte appels uit de boomgaard van een kennis. Later deze week krijg ik ook nog peren uit de boomgaard. Hij dacht dat ik het goed kon gebruiken voor mijn bakkerij.
Vind ik toch zo leuk dat iemand die je eigenlijk niet kent zoiets komt brengen.

wat lief, Smulkruimel

Friezinnetje schreef op 14-10-2024 om 19:55:

wat lief, Smulkruimel

Ja he! Ik was er helemaal door verrast.

Weer twee dingen geleerd op mijn werk. Het is bijzonder  pittig door het personeelsgebrek maar wel heel leuk ook toch.

Gister begonnen met nieuwe baan! (Althans proefplaatsing; zit in een reëintegratietraject maar het doel is wel een contract na 2 mnd proef)

Had ik echt zin in want ik begon me te vervelen. Enige jammere is dat ik moet opbouwen en dat vind ik lastig maar het is wel beter om rustig op te bouwen, zeker omdat ik met iets voor mij nieuws begonnen ben.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.