Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Zilver_gray schreef op 16-03-2024 om 08:51:

[..]

Lientje Thnks! Hoe gaat het met je dochter? Het was weer goed tussen haar en vriend toch?

Nee , definitief  uit hoor helaas. Maar dochter is er vrij relaxt onder. Viel me alles mee.

Gisteren een fijne namiddag met het lasershooten. Een vriendin en haar zoon gingen mee en ze hebben zich goed geamuseerd. 
Daarna thuis gekookt en naast partner en stiefzoon heeft ook mijn broer meegegeten (tweemaal bij geschept), dus ik weer heel tevreden.

Gister over de hei gelopen met man en het leven doorgenomen. Lukte me voor het eerst sinds zwangerschap weer om een flink eind te lopen zonder misselijkheid of andere klachten. Het was mooi weer, het was gezellig en ik voelde me fit en sterk. In de avond een hapje gegeten ergens samen. Fijn!

Dat kleuter lekker gespeeld heeft in de speeltuin met een andere kleuter. Ze hadden echt een heel grappig gesprek over zwemles en school. Dat er meerdere basisscholen zijn dat is nog een lastig concept. Nadat het meisje klaar was op haar eigen school zou ze wel naar de school van mijn dochter gaan. Ze proberen zo wijs te klinken die 5 jarige  .

Tara82 schreef op 17-03-2024 om 19:40:

Dat kleuter lekker gespeeld heeft in de speeltuin met een andere kleuter. Ze hadden echt een heel grappig gesprek over zwemles en school. Dat er meerdere basisscholen zijn dat is nog een lastig concept. Nadat het meisje klaar was op haar eigen school zou ze wel naar de school van mijn dochter gaan. Ze proberen zo wijs te klinken die 5 jarige .

Aaah

Van zoon die vandaag kwam helpen met koken.  Normaal als ik nasi +++ maak hielp man meestal en dan was het gasfornuis helemaal vet, de pan van de saté aangebrand en waren er 6 lepels gebruikt voor de pindasaus. Nu wel een paar sporters op het fornuis maar niet veel en de pan was niet aangebrand. Binnen een half uur na het eten draaide de vaatwasser en was de keuken weer netjes. 

Bakblik schreef op 17-03-2024 om 19:47:

Van zoon die vandaag kwam helpen met koken. Normaal als ik nasi +++ maak hielp man meestal en dan was het gasfornuis helemaal vet, de pan van de saté aangebrand en waren er 6 lepels gebruikt voor de pindasaus. Nu wel een paar sporters op het fornuis maar niet veel en de pan was niet aangebrand. Binnen een half uur na het eten draaide de vaatwasser en was de keuken weer netjes.

Wat is nasi +++?

Zilver_gray schreef op 17-03-2024 om 19:54:

[..]

Wat is nasi +++?

Extra grote porties?

Broodjebrie schreef op 17-03-2024 om 19:55:

[..]

Extra grote porties?

Hahaha dat zou kunnen ja 

Zilver_gray schreef op 17-03-2024 om 19:56:

[..]

Hahaha dat zou kunnen ja

😁

lientje69 schreef op 16-03-2024 om 19:15:

[..]

Nee , definitief uit hoor helaas. Maar dochter is er vrij relaxt onder. Viel me alles mee.

Och Lientje excuses zie je reactie nu pas! Gelukkig dat je dochter er relaxed mee is, altijd weer afwachten hoe dit soort dingen aankomen.


Zilver_gray schreef op 17-03-2024 om 19:54:

[..]

Wat is nasi +++?

Nasi met saté, pindasaus, gebakken ei, kroepoek, atjar.  De nasi maak ik dan zelf net als de saté en de pindasaus.  De kroepoek en atjar heb ik dan gekocht. 4 eieren in een pan, saté in een pan en nasi in de wok en pindasaus in een pannetje is altijd even flink aanpoten om alles warm op tafel te krijgen. Hulp is dan fijn. 

Bakblik schreef op 17-03-2024 om 20:10:

[..]

Nasi met saté, pindasaus, gebakken ei, kroepoek, atjar. De nasi maak ik dan zelf net als de saté en de pindasaus. De kroepoek en atjar heb ik dan gekocht. 4 eieren in een pan, saté in een pan en nasi in de wok en pindasaus in een pannetje is altijd even flink aanpoten om alles warm op tafel te krijgen. Hulp is dan fijn.

Ah zo! Jazeker fijn als je dan hulp hebt.

Zo te lezen heeft het vast gesmaakt 😉

Zilver_gray schreef op 17-03-2024 om 20:15:

[..]

Ah zo! Jazeker fijn als je dan hulp hebt.

Zo te lezen heeft het vast gesmaakt 😉

Dat is zo'n familie gezegde nasi+++ dat je niet eens in de gaten hebt dat anderen dat niet in 1 keer snappen.  Hier zegt man nasi+++ en dan weet ik wat ik moet halen en maken. 

Bakblik schreef op 17-03-2024 om 20:19:

[..]

Dat is zo'n familie gezegde nasi+++ dat je niet eens in de gaten hebt dat anderen dat niet in 1 keer snappen. Hier zegt man nasi+++ en dan weet ik wat ik moet halen en maken.

die 3 + staat voor;

+ saté + zelfgemaakte pindasaus + gebakken ei

Check!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.