Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Yumi schreef op 23-02-2024 om 10:19:

Gisteren mijn nieuwe gordijnen opgehangen, 100 % verduisterend waardoor ik veel beter heb geslapen. Moet wel een nachtlampje kopen, zie geen hand voor ogen en heb gemerkt dat dit niet handig is met een plaspauze
Blij mee, met de zomer in aantocht blijft het donker en het is minder warm.

Leuk he als iets goed staat en je leven makkelijker maakt.

rionyriony schreef op 23-02-2024 om 14:55:

[..]

Leuk he als iets goed staat en je leven makkelijker maakt.

Echt wel, en ik lees dat jij ook goed bezig bent geweest 

Je hebt waarschijnlijk een lamp met een bajonet sluiting nodig

Een lange treinreis met meerdere overstappen die voor de verandering eens zonder vertraging verloopt. 
De gesprekken die ik in de trein hoorde tussen wat jongeren, dat geeft me hoop voor de toekomst. 
En dat ik komende nacht weer lekker in mijn eigen bed kan slapen na twee beroerde nachten in een hotelbed (dat ligbad ga ik daarentegen wel weer missen  )

Ik heb de woon- en eetkamer eens lekker aangepakt. Alleen met de kinderen moet de speelhoek nog opgeruimd worden, maar dat doen we morgen. Even ook wat spulletjes verplaatst, krijg je nieuwe energie van. 😃

Kind zit 'stiekem' te snoepen in de keuken. De paprika moet er dit keer aan geloven 😂. 

Ik ging voor een bepaald boek bij de kringloop kijken, maar had niet verwacht dat ik hem zou vinden. Het boek was er dus gewoon. Alsof het op mij stond te wachten . Bij Bol voor 18 euro en nu 3,40 uitgegeven. Dus ik heb nog mooi budget over om er nog iets bij te kopen voor mijn nichtje. Ze is een echte boekenwurm, dus ze krijgt er ook nog een gehaakte boekenlegger bij.

Vanochtend zat ik nog in de trein, wat al opvallend soepel verliep. Maar eenmaal thuis lijken vanmiddag alle seinen helemaal op groen te staan. En ik heb gewoon een heel blij gevoel van binnen. En dat is zeker niet de eerste keer. 
Ik zie een patroon 

De kinderen zijn weer thuis na twee nachten logeren bij opa en oma. Hoewel de rust heerlijk was, ben ik blij om weer hun stemmen en gespeel te horen 

Ik ben blij met noodfonds energie zorgtoeslag. Ik wist niet dat dat er was maar mijn zwager maakte mij daar attent op. Ik krijg nou zo maar iets van 933 euro. Dit is een tip voor mensen. Als ik het niet had geweten dan had ik dit geld nooit gehad. 

Yumi schreef op 23-02-2024 om 16:37:

[..]

Echt wel, en ik lees dat jij ook goed bezig bent geweest

Je hebt waarschijnlijk een lamp met een bajonet sluiting nodig

Ik heb het even opgezocht maar dat lijkt 'm niet te zijn. Deze zou het moeten worden:




1200x1045.jpg

In de gaatjes steken en met de klok meedraaien.

Ik heb de betreffende spotjesvloerlamp wat meer naar voren gezet en nu geeft hij beslist meer licht dan dicht bij de muur. Dus ik kijk het nog even aan.

Het is een Leitmotiv lamp met staalkleurige bollen. Zie ik nu. Vintage zeventiger jaren maar schijnt nu weer modern te zijn. Ik had hem opgeslagen maar heb hem gisteren tevoorschijn gehaald en geruild voor twee andere lampen. Dus mijn huis is iets meer vintage geworden nu.

Ik sta ervan te kijken want ik had een splinter in mijn vinger maar die lijkt met de stille trom vertrokken. Gisteravond nog kon ik geen koffiekop meer vasthouden. De vierde geblesseerde vinger binnen een week was dat. Ik ga ervan uit dat  dit de laatste was. De rest was al op z'n retour.

rionyriony schreef op 24-02-2024 om 17:57:

[..]

Ik heb het even opgezocht maar dat lijkt 'm niet te zijn. Deze zou het moeten worden:




1200x1045.jpg

In de gaatjes steken en met de klok meedraaien.

Ik heb de betreffende spotjesvloerlamp wat meer naar voren gezet en nu geeft hij beslist meer licht dan dicht bij de muur. Dus ik kijk het nog even aan.

Het is een Leitmotiv lamp met staalkleurige bollen. Zie ik nu. Vintage zeventiger jaren maar schijnt nu weer modern te zijn. Ik had hem opgeslagen maar heb hem gisteren tevoorschijn gehaald en geruild voor twee andere lampen. Dus mijn huis is iets meer vintage geworden nu.

Als je op afbeelding zoekt
LED lamp GU10 | PAR16 bajonetsluiting | 5W=50W |daglichtwit 6500K | dimbaar | bol

Hier niet op voorraad, maar ze zijn nog wel te koop bij voor mij onbekende websites.

dat mijn zus en pasgeboren kind uit het ziekenhuis mogen

MellowTurkey78

MellowTurkey78

25-02-2024 om 08:50

Ik kreeg vanmorgen een concert van een merel die in de boom tegenover mijn huis zat, ik werd er helemaal vrolijk van 

PhoebeHolmesreturns schreef op 25-02-2024 om 08:50:

Ik kreeg vanmorgen een concert van een merel die in de boom tegenover mijn huis zat, ik werd er helemaal vrolijk van

Ja! Lente in aantocht  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.