Huiskamer
madee
04-11-2023 om 09:19
Waar was jij als kind bang voor?
En nu misschien nog steeds een beetje?
Bij mezelf beginnen natuurlijk:
1. Vrachtwagens met alleen de cabine, dus zonder de oplegger (die kan zo maar voorover vallen)
2. De gemeentereinigingswagens als die met die grote slangen de putten kwamen schoonzuigen, of met de veger de goten schoonmaakten (die brullende herrie ging dwars door mijn buik en rest van mijn lijf heen, en soms nog)
3. Straaljagers, en dan vooral als ze net iets te laag vlogen
Veel groot verkeer dus eigenlijk.
En jij?
ToetieToover
04-11-2023 om 09:22
Ik weet dat het een luchtig topic moet zijn misschien, maar ik was bang voor mijn vader en broer. Psychisch gestoord, verslaafd, onberekenbaar en agressief.
Grietje2
04-11-2023 om 09:28
spiegels en ruisende tv’s . Te jong poltergeist gezien met mijn oudere broer. Spiegels nu af en toe last van.
donkere kamers. Ik deed als altijd eerst het ganglicht aan en daarna pas het woonkamer licht uit. Zo ging ik kamer voor kamer naar mijn slaapkamer
Nickske
04-11-2023 om 09:38
Kippen. Nog steeds trouwens. Ben als peuter aangevlogen door zo'n beest.
En dat mn moeder of opa of oma dood zou gaan.
Auwereel
04-11-2023 om 09:43
Mijn vader was toen ik klein was, verstokt roker en kon daardoor zo hoesten dat hij bijna stikte, daar was ik wel bang voor. Groot was mijn opluchting toen hij stopte met roken.
Ook heeft mijn vader een paar keer een verkeersongeval gehad, waardoor ik me regelmatig zorgen maakte of hij wel veilig thuis kwam.
Wat luchtiger: mijn broer, veel ouder dan ik, keek tv-programma's die ik reuze eng vond, zoals Dr Who, of Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen.
madee
04-11-2023 om 10:15
ToetieToover schreef op 04-11-2023 om 09:22:
Ik weet dat het een luchtig topic moet zijn misschien, maar ik was bang voor mijn vader en broer. Psychisch gestoord, verslaafd, onberekenbaar en agressief.
Het was inderdaad luchtig bedoeld, maar het is een open vraag en als dit is waar jij bang voor was dan staat het je natuurlijk vrij om te delen. Misschien juist wel even goed voor je, wie weet lucht het op. Ik vind het wel heel naar voor je dat je met deze angst ben opgegroeid.
Prachtwacht
04-11-2023 om 10:19
Ik was bang voor geesten. Er werd over gepraat door klasgenootjes over geesten oproepen en zo. En dan vertelden ze dat ze geesten gingen oproepen en zo. Ik ging dan maar bidden als ik bang was.
Ted68
04-11-2023 om 10:26
Het circus: of het de Clowns waren,of de zweep van de dompteurDatmaakte niet uit. Mijn eerste herinnering is dan ook dat ik met mijn moeder naar het circus ging,en ik de hele voorstellingop de grond voor haar voeten heb doorgebracht.
mut
04-11-2023 om 10:30
brand. Al herinner ik mij dat pas vanaf dat ik een slaapkamer op de zolder had. Lang huis, lange gang voordat ik bij de trap zou zijn waar net aan de andere kant van de trap de gasketels stonden. In de huizen/ slaapkamers daarvoor had ik dat niet (denk ik). Heel vaak mijn bed uit geweest om te controleren of alles zo was als zou moeten zijn.
Bakblik
04-11-2023 om 10:45
Honden. En nog steeds wel eigenlijk. Mijn angst was wat afgenomen toen ik volwassen was maar toen ik een labradorpup in de wandelwagen had waar mijn oudste in zat waren we als gezin weer bang voor honden.
ToetieToover
04-11-2023 om 10:49
madee schreef op 04-11-2023 om 10:15:
[..]
Het was inderdaad luchtig bedoeld, maar het is een open vraag en als dit is waar jij bang voor was dan staat het je natuurlijk vrij om te delen. Misschien juist wel even goed voor je, wie weet lucht het op. Ik vind het wel heel naar voor je dat je met deze angst ben opgegroeid.
Dank je wel. Het is best goedgekomen uiteindelijk met mij en zij zijn allebei dood inmiddels. Ik heb een hele goede training gehad om me niet door mijn angst in mijn hoofd te laten weerhouden. En voor daadwerkelijk fysieke bedreiging, heb ik ook getraind.
Wollstonecraft
04-11-2023 om 11:03
Skeletten. Toen ik jong was, was er een redelijk populaire poster met een skelet hand die uit de wc omhoog kwam. Doodeng vond ik dat.
Geesten.
Spinnen en dat heb ik nog steeds wel een beetje.
PerfumedAlpaca84
04-11-2023 om 11:46
Vanaf het moment dat ik wist dat Sinterklaas niet bestond was ik heel bang voor de Sinterklazen die ik tegenkwam. Dat waren volwassenen die zich verkleedden en derbalsof ze Sinterklaas waren en dat idee vond ik echt heel eng.
Chiquita
04-11-2023 om 12:17
Er hing vroeger boven mijn bed(je) een zelfgemaakt wandkleed van Roodkapje en de wolf. Vanaf een jaar of 4 nachtmerries, dat er een wolf onder mijn bed lag, ik durfde er zelf ook niet uit te komen
JtM
04-11-2023 om 12:46
Karbonkel van Ik Mik Loreland. Keken we op school met schooltv. Doodsbang was ik daarvoor en met mij een hoop andere kinderen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.