Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Rondstruiner
10-04-2022 om 12:42
Dolfje schreef op 10-04-2022 om 12:34:
Ik ga dagelijks op de fiets naar mijn werk en kom verschillende rotondes waar ik als fietser voorrang heb, nou ik rem tegenwoordig altijd want de auto's die mij wekelijks voorrang geven kan ik op 1 hand tellen. Je ziet de bestuurder gewoon alleen kijken naar de auto's die op de rotonde rijden en niet naar het fietspad. Ondanks de haaientanden rijden ze bijna allemaal door.
Naar is dat he. Ik heb een hekel aan rotondes, soms komen ze keihard aanrijden, en dan op het laatste moment pas op de rem, ik durf er gewoon niet op te vertrouwen dat ze stoppen.
Aan de andere kant maak ik bij kruisingen waar ik geen voorrang heb en als fietser de weg wil oversteken, ook weer vaak genoeg mee dat mensen zo vriendelijk zijn om je toch voor te laten gaan. Dus gelukkig zijn er ook genoeg leuke mensen die je niet van je sokken rijden.
SophisticatedCaribou75
10-04-2022 om 12:43
Vorige week, toen het had gesneeuwd, werd kind bijna aangereden door een dame die met haar sneeuwauto alvast was gaan rijden, zonder zelfs maar de ruitenwisser een zwiep te geven. Wij weken uit naar de kant, richting een parkeervak, waar kind bijna onderuit ging door de gladheid. In mijn nachtmerrie zie ik dan al voor me hoe de fiets richting parkeervak glijdt en kinds hoofd richting de weg, maar gelukkig kon kind de balans, met moeite, herstellen.
Sommige mensen...
Dolfje
10-04-2022 om 13:39
Rondstruiner schreef op 10-04-2022 om 12:42:
[..]
Naar is dat he. Ik heb een hekel aan rotondes, soms komen ze keihard aanrijden, en dan op het laatste moment pas op de rem, ik durf er gewoon niet op te vertrouwen dat ze stoppen.
Ja precies dat.
Apiejapie
10-04-2022 om 13:49
Auwereel schreef op 10-04-2022 om 12:07:
Aan een lesauto die de haaientanden negeert bij een fietspad. Gelukkig konden man en ik en twee kinderen aan de overkant nog wel stoppen, maar ik hoop dat degene die achter het stuur zat van de rij-instructeur om zijn oren heeft gekregen, anders gaat-ie dat ook doen als-ie z'n rijbewijs heeft.
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een auto uit een zijstraat kwam, waar overduidelijk haaientanden stonden, linksafsloeg, daarbij volkomen links hield (onzichtbaar voor verkeer op de voorrangsweg) en bijna een fietser neermaaide die daar fietste. Een man die daar zijn auto stond te wassen zag dat, liep op de fietser af en begon hem uit te schelden, wanneer fietsers nou eens *lelijk woord* opletten en of die fietser nou niet eens *lelijk woord* gewoon voorrang geeft zoals het hoort! Ik neem aan dat als je je auto staat te wassen met de deur van het huis open, dat je daar woont, en het was hem kennelijk nog nooit opgevallen dat daar haaientanden staan en dat je daar fietsers voorrang moet verlenen.
Zouden jullie dan stoppen om verkeersles te gaan geven? Ik durfde dat niet aan.
Maar toch is de rijinstructeur eindverantwoordelijk en die had op de rem moeten trappen. Mijn boosheid zou dan ook eerder naar de rijinstructeur gaan dan naar degene die aan het lessen is.
Pejeka1
10-04-2022 om 13:58
Rondstruiner schreef op 10-04-2022 om 12:42:
[..]
Aan de andere kant maak ik bij kruisingen waar ik geen voorrang heb en als fietser de weg wil oversteken, ook weer vaak genoeg mee dat mensen zo vriendelijk zijn om je toch voor te laten gaan. Dus gelukkig zijn er ook genoeg leuke mensen die je niet van je sokken rijden.
Met je eens, die maak ik gelukkig ook regelmatig mee. Wat me dan weer opvalt, is dat het meestal mannen zijn die een gebaar maken van "rij maar door". Van vrouwen maak ik het minder mee.
watertoren
10-04-2022 om 14:11
Pejeka1 schreef op 10-04-2022 om 13:58:
[..]
Met je eens, die maak ik gelukkig ook regelmatig mee. Wat me dan weer opvalt, is dat het meestal mannen zijn die een gebaar maken van "rij maar door". Van vrouwen maak ik het minder mee.
Dat is mij ook al vaak opgevallen. ook als ik te voet ben en over wil steken. Het zijn altijd mannen die voor me stoppen en zelden vrouwen. Een heer in het verkeer.
Rondstruiner
10-04-2022 om 14:34
Pejeka1 schreef op 10-04-2022 om 13:58:
[..]
Ik krijg een deja vu, dat is jouw vooroordeel over vrouwen weer. Jij vond in een ander topic ook dat mannen minder vaak appen achter het stuur dan vrouwen terwijl ik toen de cijfers daarover heb geplaatst, en kon laten zien dat wat jij ervaart aantoonbaar niet juist is.
Er zijn twee keer meer mannen die per auto reizen dan vrouwen, dus dat je dan vaker meemaakt dat je voorrang krijgt van mannen is best logisch hè ?
Ik maak het van zowel mannen als vrouwen mee, maar ik zie sowieso veel meer mannen achter het stuur dan vrouwen, dus tja. 1+1=2.
SuzyQFive
10-04-2022 om 14:35
Pejeka1 schreef op 10-04-2022 om 12:15:
[..]
Met lesauto's heb ik over het algemeen wel wat consideratie, ik woon aan de rand van het centrum en hier rijden regelmatig lesauto's voorbij, en ocherm, soms zie je die leerlingen achter het stuur echt zweten om het goed te doen. Hun gestuntel neem ik dan maar voor lief, zo zijn we allemaal een keer begonnen. Waar ik wél van baal, is dat met name duurdere auto's tegenwoordig standaard niet meer met richtingaanwijzers geleverd schijnen te worden, die gieren gewoon de hoek om, of van een rotonde af, zonder richting aan te geven, en soms zijn de bestuurders dan ook nog beledigd dat je niet "snapte" dat hij af wilde slaan. Nondeju, hoe veel moeite kost het helemaal om dat hendeltje een tik te geven?
Of dat die nieuwere auto’s felle lampen hebben en de richtingaanwijzer op een hele andere plek hebben. Snap niet dat daar geen regelgeving voor is… van de week een auto die de richtingaanwijzer in de bumper had terwijl de normale lichtinrichting veel hoger zat… totaal niet logisch, als het er maar mooi uitziet…
Rondstruiner
10-04-2022 om 14:38
Sommige scooters en fietsen hebben ook nare koplampen die dan niet op de weg staan gericht maar in het gezicht van de tegenligger. Soms word je dan helemaal verblind.
Auwereel
10-04-2022 om 15:01
Rondstruiner schreef op 10-04-2022 om 14:38:
Sommige scooters en fietsen hebben ook nare koplampen die dan niet op de weg staan gericht maar in het gezicht van de tegenligger. Soms word je dan helemaal verblind.
Vooral irritant als het licht in het frame verankerd zit, zodat je het licht niet kan bijstellen. Daar let ik ni op als ik een fiets koop, bij mijn vorige fiets wel eens een verkeersruzie om gehad met iemand die eiste dat ik mijn licht zou bijstellen, terwijl dat echt niet ging.
SuzyQFive
10-04-2022 om 15:24
Auwereel schreef op 10-04-2022 om 15:01:
[..]
Vooral irritant als het licht in het frame verankerd zit, zodat je het licht niet kan bijstellen. Daar let ik ni op als ik een fiets koop, bij mijn vorige fiets wel eens een verkeersruzie om gehad met iemand die eiste dat ik mijn licht zou bijstellen, terwijl dat echt niet ging.
Was op zich op te lossen met een kapje erop.
Pejeka1
10-04-2022 om 15:30
Rondstruiner schreef op 10-04-2022 om 14:34:
[..]
Ik krijg een deja vu, dat is jouw vooroordeel over vrouwen weer. Jij vond in een ander topic ook dat mannen minder vaak appen achter het stuur dan vrouwen terwijl ik toen de cijfers daarover heb geplaatst, en kon laten zien dat wat jij ervaart aantoonbaar niet juist is.
Er zijn twee keer meer mannen die per auto reizen dan vrouwen, dus dat je dan vaker meemaakt dat je voorrang krijgt van mannen is best logisch hè ?
Ik maak het van zowel mannen als vrouwen mee, maar ik zie sowieso veel meer mannen achter het stuur dan vrouwen, dus tja. 1+1=2.
Ik zie eerlijk gezegd helemaal niet zo veel meer mannen achter het stuur dan vrouwen. En zeker niet in het spitsuur.
Auwereel
10-04-2022 om 15:31
SuzyQFive schreef op 10-04-2022 om 15:24:
[..]
Was op zich op te lossen met een kapje erop.
Dat zie ik niet echt voor me, hoe dat kapje te bevestigen, het licht zat echt in het frame, daar paste niets op. Tenminste, ik kan me niet herinneren dat daarvoor kapjes te koop waren.
En het is toch raar, je koopt een dure fiets, maar dat je dan nog dingen moet verzinnen omdat het niet goed functioneert.
Treurniet
10-04-2022 om 15:49
Auwereel schreef op 10-04-2022 om 15:31:
[..]
Dat zie ik niet echt voor me, hoe dat kapje te bevestigen, het licht zat echt in het frame, daar paste niets op. Tenminste, ik kan me niet herinneren dat daarvoor kapjes te koop waren.
En het is toch raar, je koopt een dure fiets, maar dat je dan nog dingen moet verzinnen omdat het niet goed functioneert.
Net als mijn 5 jaar oude elektrische fiets.
De display kan er niet af. En de display kan ook niet tegen veel regen, dan komt er water onder het scherm
PinkFlower
10-04-2022 om 16:11
Onze stad viert vandaag als enige stad in Twente carnaval. Pokke druk met Limburgers! Blijken er 24 volle bussen te zijn vertrokken richting ons.
En maar zeuren dat mensen van buiten Limburg naar Limburg gaan voor carnaval weg moeten blijven. En dat "we boven de rivieren" geen benul hebben van carnaval, maar wel met zijn allen hier de stad in komen. Cafes overvol....