Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

De zelfscan waar je mee door de winkel loopt is niks voor mij. Ik ben bang dat ik iets vergeten ben te scannen en weet niet hoe het werkt als ik iets toch niet wil en terugleg. We hebben ook zo’n scanstraat, als ik weinig heb doe ik dat. Maar heb ik groente wat je af moet wegen, dan ga ik door de gewone kassa. Ik ben ook gewoon te lui om zelf te scannen. 

Friezinnetje schreef op 09-04-2022 om 21:51:

[..]

niet zo'n losse scanner die je meeneemt door de winkel? 

Helaas niet, dat moet ik allemaal nog bij de zelfscankassa doen.

Treurniet schreef op 10-04-2022 om 08:33:

[..]

Helaas niet, dat moet ik allemaal nog bij de zelfscankassa doen.

oh, maar dat is idd niet handig. Ik vind de losse scanners ideaal

Friezinnetje schreef op 10-04-2022 om 08:35:

[..]

oh, maar dat is idd niet handig. Ik vind de losse scanners ideaal

Ik gebruik dan weer nooit zo'n loss scanner, dat vind ik niet relaxed boodschappen doen. Bovendien vind ik inpakken gaandeweg onhandig, omdat je nou eenmaal niet altijd de zwaarste dingen als eerste heb (juist groente en fruit ligt bij de ingang). 

Ik vind het helemaal niet erg om het eerst in het karretje te doen en dan bij de zelfscankassa in mijn tassen te pakken, zolang ik dat maar rustig kan doen en er niemand in mijn nek staat te hijgen.

Friezinnetje schreef op 09-04-2022 om 22:44:

[..]

Nee Canada

In Canada worden deze maatregelen pas op 27 april afgeschaft (weet ik toevallig omdat ik in mei naar Canada ga).

Aan mezelf. Dacht gisteravond even nog snel nieuwe  klompen  voor  mijn  werk  te  bestellen,  heb ik de verkeerde  maat blijkbaar  aangeklikt!🙄 zo dom weer. Heb er nog wel gelijk een mail achteraan  gestuurd  maar ja... dat lezen ze pas maandag  denk en dan is het pakket  al onderweg  waarschijnlijk. 

Aan iemand die zichzelf veel belangrijker maakt dan diegene is.

Aan een lesauto die de haaientanden negeert bij een fietspad. Gelukkig konden man en ik en twee kinderen aan de overkant nog wel stoppen, maar ik hoop dat degene die achter het stuur zat van de rij-instructeur om zijn oren heeft gekregen, anders gaat-ie dat ook doen als-ie z'n rijbewijs heeft.
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een auto uit een zijstraat kwam, waar overduidelijk haaientanden stonden, linksafsloeg, daarbij volkomen links hield (onzichtbaar voor verkeer op de voorrangsweg) en bijna een fietser neermaaide die daar fietste. Een man die daar zijn auto stond te wassen zag dat, liep op de fietser af en begon hem uit te schelden, wanneer fietsers nou eens *lelijk woord* opletten en of die fietser nou niet eens *lelijk woord* gewoon voorrang geeft zoals het hoort! Ik neem aan dat als je je auto staat te wassen met de deur van het huis open, dat je daar woont, en het was hem kennelijk nog nooit opgevallen dat daar haaientanden staan en dat je daar fietsers voorrang moet verlenen.
Zouden jullie dan stoppen om verkeersles te gaan geven? Ik durfde dat niet aan.

Auwereel schreef op 10-04-2022 om 12:07:

Aan een lesauto die de haaientanden negeert bij een fietspad. Gelukkig konden man en ik en twee kinderen aan de overkant nog wel stoppen, maar ik hoop dat degene die achter het stuur zat van de rij-instructeur om zijn oren heeft gekregen, anders gaat-ie dat ook doen als-ie z'n rijbewijs heeft.
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een auto uit een zijstraat kwam, waar overduidelijk haaientanden stonden, linksafsloeg, daarbij volkomen links hield (onzichtbaar voor verkeer op de voorrangsweg) en bijna een fietser neermaaide die daar fietste. Een man die daar zijn auto stond te wassen zag dat, liep op de fietser af en begon hem uit te schelden, wanneer fietsers nou eens *lelijk woord* opletten en of die fietser nou niet eens *lelijk woord* gewoon voorrang geeft zoals het hoort! Ik neem aan dat als je je auto staat te wassen met de deur van het huis open, dat je daar woont, en het was hem kennelijk nog nooit opgevallen dat daar haaientanden staan en dat je daar fietsers voorrang moet verlenen.

Met lesauto's heb ik over het algemeen wel wat consideratie, ik woon aan de rand van het centrum en hier rijden regelmatig lesauto's voorbij, en ocherm, soms zie je die leerlingen achter het stuur echt zweten om het goed te doen. Hun gestuntel neem ik dan maar voor lief, zo zijn we allemaal een keer begonnen. Waar ik wél van baal, is dat met name duurdere auto's tegenwoordig standaard niet meer met richtingaanwijzers geleverd schijnen te worden, die gieren gewoon de hoek om, of van een rotonde af, zonder richting aan te geven, en soms zijn de bestuurders dan ook nog beledigd dat je niet "snapte" dat hij af wilde slaan. Nondeju, hoe veel moeite kost het helemaal om dat hendeltje een tik te geven?

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

10-04-2022 om 12:21

Goeie vraag, Auwereel. Ik zou hooguit tegen de fietser durven zeggen: "je had gewoon voorrang hoor, jij deed niks fout". Zeker als die fietser een kind of puber is.

De verkeersregel 'rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg heeft voorrang op afslaand verkeer', wat dus ook betekent dat je een voetganger moet laten oversteken als jij afslaat op die weg, is zo'n regel die heel veel automobilisten niet snappen. En dat levert soms ook van die levensgevaarlijke situaties op. Ik zou er voorstander van zijn om een nieuw gehaald theorie examen te verplichten voor iedereen die zijn rijbewijs verlengt, dus iedere 5 à 10 jaar, afhankelijk van de leeftijd van de bestuurder.

P.S. Ken je dit filmpje nog, van een boze DJ die niet eens doorheeft dat hij zélf de asociaal is?

https://m.facebook.com/watch/?v=575512013022476&_rdr

BrightEchidna89

BrightEchidna89

10-04-2022 om 12:24

niet_rechts schreef op 10-04-2022 om 12:21:

Goeie vraag, Auwereel. Ik zou hooguit tegen de fietser durven zeggen: "je had gewoon voorrang hoor, jij deed niks fout". Zeker als die fietser een kind of puber is.

De verkeersregel 'rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg heeft voorrang op afslaand verkeer', wat dus ook betekent dat je een voetganger moet laten oversteken als jij afslaat op die weg, is zo'n regel die heel veel automobilisten niet snappen. En dat levert soms ook van die levensgevaarlijke situaties op. Ik zou er voorstander van zijn om een nieuw gehaald theorie examen te verplichten voor iedereen die zijn rijbewijs verlengt, dus iedere 5 à 10 jaar, afhankelijk van de leeftijd van de bestuurder.

Met daarbij een medische controle vanaf 70. 

Auwereel schreef op 10-04-2022 om 12:07:

Als ze agressief doen fiets ik hard door! Maar ik heb als fietser zonder rijbewijs wel meermalen automobilisten verkeersles moeten geven, over fietsers van rechts die voorrang hebben (echt járen nadat dat was ingegaan wisten veel mensen het nog niet), maar ook dat als ze met een auto uit een zijstraatje met een uitritconstructie (o.a. een kruisend doorgetrokken trottoir en fietspad)  van rechts komen, ze toch al het verkeer voor moeten laten gaan. Dus ook mij op mijn fietsje.

Dat links de bocht doorscheuren in een bocht is ook een grote ergernis van mij! Je schrikt je dood af en toe, fiets je gewoon lekker ergens, netjes rechts houdend, komt er ineens een auto recht op je af! Soms kijken ze pas op het laatste moment op om nog uit te wijken naar rechts. Heel boos word ik daarvan.

Goeie vraag, Auwereel. Ik zou hooguit tegen de fietser durven zeggen: "je had gewoon voorrang hoor, jij deed niks fout". Zeker als die fietser een kind of puber is.

P.S. Ken je dit filmpje nog, van een boze DJ die niet eens doorheeft dat hij zélf de asociaal is?

https://m.facebook.com/watch/?v=575512013022476&_rdr

Oh, dat was echt tenenkrommend ja!

Ik ben ook voorstander van een nieuw theorie-examen om de zoveel jaar!

Ik ben er ook voor om een soort gedragsexamen te laten afleggen. Iedere jandoedel kan zonder probleem rijles nemen en een rijbewijs halen, maar zeker bij jongere mennekes zie ik soms een agressie en haantjesgedrag achter het stuur, midden in de stad vol gas optrekken naar 70 km per uur om bij het volgende verkeerslicht met piepende remmen te stoppen, enz. dat ik denk: zijn die in hun hoofd, hun gedrag, hun psyche, wel geschikt om een auto te besturen?

Daarnaast een maximaal aantal herexamens. Eerste keer zakken, mag je het nog twee keer overdoen, en daarna opnieuw minstens 20 lessen.

Ik ga dagelijks op de fiets naar mijn werk en kom verschillende rotondes waar ik als fietser voorrang heb, nou ik rem tegenwoordig altijd want de auto's die mij wekelijks voorrang geven kan ik op 1 hand tellen. Je ziet de bestuurder gewoon alleen kijken naar de auto's die op de rotonde rijden en niet naar het fietspad. Ondanks de haaientanden rijden ze bijna allemaal door.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.