Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Apiejapie
13-04-2022 om 16:34
Via een webshop wat besteld. Krijg ik gisteren twee pakketjes op mijn naam. Eén met wat ik besteld heb en eentje met flink wat dingen erin voor blijkbaar een andere klant. Kan gebeuren. Dus ik foto gemaakt en naar winkel gemaild dat het fout was gegaan, dat het vast voor een andere klant bedoeld was.
Krijg ik net kort mailtje terug of ik terug wil sturen met label wat als bijlage bijgevoegd is en dat af wil geven bij een postnl punt. Geen 'alvast bedankt' er achteraan of iets van korting voor de moeite of zo.
Ik heb geen printer en in mijn dorp zit geen postnl punt.
Ik wil het natuurlijk niet zelf houden, daar gaat het niet om. Maar vind ze niet klantvriendelijk zo terwijl ik hun fout wel netjes meld (wat ook zo hoort) maar nu word ik met werk opgezadeld door hun fout. Heel irritant.
Piratenkoningin
13-04-2022 om 16:55
Ik erger me vandaag zo aan al die collega’s die geleerd hebben om voor zichzelf op te komen en hun gevoelens te uiten. Tijdens de vergadering moest er elke vijf minuten wel iemand ‘even kwijt’ wat die ‘bij zichzelf merkt’. Dat is gek genoeg nooit iets positiefs en ondanks alle ik-boodschappen zijn het toch altijd indirecte verwijten, dingen als: ‘Ik moet wel even kwijt dat ik bij mezelf merk dat ik me behoorlijk gepusht voel door hoe je dat zegt’ als reactie op de vraag: ‘Heb jij tijd om Piet te bellen vanmiddag?’ Wat is er mis met ‘Nee, mijn hele middag zit al vol helaas’?!
Athan
13-04-2022 om 17:11
Piratenkoningin schreef op 13-04-2022 om 16:55:
Ik erger me vandaag zo aan al die collega’s die geleerd hebben om voor zichzelf op te komen en hun gevoelens te uiten. Tijdens de vergadering moest er elke vijf minuten wel iemand ‘even kwijt’ wat die ‘bij zichzelf merkt’. Dat is gek genoeg nooit iets positiefs en ondanks alle ik-boodschappen zijn het toch altijd indirecte verwijten, dingen als: ‘Ik moet wel even kwijt dat ik bij mezelf merk dat ik me behoorlijk gepusht voel door hoe je dat zegt’ als reactie op de vraag: ‘Heb jij tijd om Piet te bellen vanmiddag?’ Wat is er mis met ‘Nee, mijn hele middag zit al vol helaas’?!
Oh wat herkenbaar! Vreselijk, zulke mensen (-met-een-baarmoeder, maar dat mag ik vast niet zeggen).
Piratenkoningin
13-04-2022 om 17:42
Athan schreef op 13-04-2022 om 17:11:
[..]
Oh wat herkenbaar! Vreselijk, zulke mensen (-met-een-baarmoeder, maar dat mag ik vast niet zeggen).
Ik werk helaas in een sector waar ook mensen-zonder-baarmoeder dit soort onzin uitkramen
HAHA!wait..what
13-04-2022 om 17:46
Apiejapie schreef op 13-04-2022 om 16:34:
Via een webshop wat besteld. Krijg ik gisteren twee pakketjes op mijn naam. Eén met wat ik besteld heb en eentje met flink wat dingen erin voor blijkbaar een andere klant. Kan gebeuren. Dus ik foto gemaakt en naar winkel gemaild dat het fout was gegaan, dat het vast voor een andere klant bedoeld was.
Krijg ik net kort mailtje terug of ik terug wil sturen met label wat als bijlage bijgevoegd is en dat af wil geven bij een postnl punt. Geen 'alvast bedankt' er achteraan of iets van korting voor de moeite of zo.
Ik wil het natuurlijk niet zelf houden, daar gaat het niet om. Maar vind ze niet klantvriendelijk zo terwijl ik hun fout wel netjes meld (wat ook zo hoort) maar nu word ik met werk opgezadeld door hun fout. Heel irritant.
Dit is ook irritant ja. Misschien kun je een mailtje terugsturen met uitleg waarom dit lastig gaat voor je? Misschien kunnen ze het op laten halen door de bezorger bij jou thuis?
Mama-Inge
13-04-2022 om 17:47
van dat soort mensen krijg ik ook de kriebels
Mijn ergernis: dat kind voor de zoveelste keer met een kapotte fiets thuis is gekomen van school.
Ik weet wie het doet, maar die vader geloofd niet dat zijn schijnheilige zoon dat doet
redbulletje
13-04-2022 om 17:49
Apiejapie schreef op 13-04-2022 om 16:34:
Ik zou niks meer doen en 't gewoon houden. Als ze niet 't fatsoen hebben de fout zelf te herstellen dan zakken ze er maar in.
Athan
13-04-2022 om 17:54
Piratenkoningin schreef op 13-04-2022 om 17:42:
[..]
Ik werk helaas in een sector waar ook mensen-zonder-baarmoeder dit soort onzin uitkramen
Oh arme jij, ik heb met je te doen!
SuzyQFive
13-04-2022 om 17:58
Athan schreef op 13-04-2022 om 17:11:
[..]
Nee, dat mag je idd niet zeggen 😬.
Is ook onzin om vrouwen zo te benoemen als ‘mensen met een baarmoeder’. Genoeg vrouwen die dat ding niet meer hebben, zijn ze dan geen vrouw meer?
Poezie
13-04-2022 om 17:59
Ik erger me aan een vriendin die nogal onhandig is en eigenlijk altijd als we wat leuks gaan doen wat mankeert. Ze zwikt haar enkel, valt met haar fiets, stoot haar hoofd enz. Kan ze niets aan doen, maar dat betekent wel dat we voor vrijdag zitplaatsen moeten zien te scoren in plaats van de staanplaatsen die we hebben.
SuzyQFive
13-04-2022 om 18:00
🥳 Hoort hier niet thuis maar: hier in de wijk staan voorlopig geen deelscooters meer 🥳
redbulletje
13-04-2022 om 18:04
SuzyQFive schreef op 13-04-2022 om 18:00:
🥳 Hoort hier niet thuis maar: hier in de wijk staan voorlopig geen deelscooters meer 🥳
Dat hoort dan toch in het blije topic?
Athan
13-04-2022 om 18:08
SuzyQFive schreef op 13-04-2022 om 17:58:
[..]
Is ook onzin om vrouwen zo te benoemen als ‘mensen met een baarmoeder’. Genoeg vrouwen die dat ding niet meer hebben, zijn ze dan geen vrouw meer?
Haha, dat ben ik met je eens, maar dan klonk het nóg onaardiger en fouter
Cookielover
13-04-2022 om 18:09
Aan een kennis die het raar vindt dat ik in een automaat rijd. Vindt ze iets voor oude mensen en autisten
Echt, waarom??? Zoveel mensen rijden in een automaat.
Poezie
13-04-2022 om 18:09
SuzyQFive schreef op 13-04-2022 om 17:58:
[..]
"Dat ding"????