Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
ScarceKudu74
09-04-2022 om 18:37
Moxxie schreef op 09-04-2022 om 18:33:
Ik erger me aan mensen die zich echt veel teveel ruimte en aandacht toe-eigenen en dat maar niet doorhebben.
Goh ja, heel vervelend zijn dat soort mensen!
MidasWolf
09-04-2022 om 18:37
SuzyQFive schreef op 09-04-2022 om 18:27:
Dat ik echt vreselijk oorsuizen heb, al een week. Had het altijd al wel een beetje maar na vliegen is het nu zo erg dat ik er gestoord van word… 😭
Bah wat naar oprecht gekmakend wanneer je hier mee van doen hebt.
Friezinnetje
09-04-2022 om 18:40
vera8, klopt helemaal. Ga, als ik er kom, gewoon bij de kassa betalen. Soms moet er eerst een medewerker uit de winkel geroepen worden. Duurt veel te lang
CavernousSanddollar80
09-04-2022 om 19:03
SuzyQFive schreef op 09-04-2022 om 18:27:
Dat ik echt vreselijk oorsuizen heb, al een week. Had het altijd al wel een beetje maar na vliegen is het nu zo erg dat ik er gestoord van word… 😭
Helaas herkenbaar de laatste tijd. Mij is verteld dat het ook met de overgang te maken kan hebben, wat het bij mij wel zou kunnen verklaren. Bij jou?
Courage
09-04-2022 om 19:16
Over de zelfscan: laatst in een winkel waar ik niet vaak kom, de Appie geloof ik. Alles netjes aan de terminal gescand, wil betalen, maar op het scherm staat iets als: "u krijgt mogelijk een controle". Prima, ik weet dat die kans er is, maar ik wil graag gewoon betalen, nu. Maarja, dat betaalknopje was niet actief en werd dat ook niet. Dus ik vragend naar de medewerkster kijken: "krijg ik nu soms een controle of hoe zit dat?" Ja dus. Tja, ik zal wel weer een taalpurist zijn ofzo, maar zet dan in het scherm dat ik nu gecontroleerd ga worden, niet 'mogelijk', dan weet ik hoe het zit. Ik ken de zelfscan niet goed genoeg om te weten dat ik daarop moet wachten voor ik door kan gaan met betalen. Kleine ergernis. Ging overigens over 2 identieke potten pindakaas.
JtM
09-04-2022 om 19:36
Ik heb vandaag zo'n jeuk op mijn hoofd. Sinds een tijdje heb ik helaas eczeem op mijn hoofd ben ermee naar de huisarts geweest en heb een shampoo gekregen die het probleem zou moeten oplossen. Vandaag voor de eerste keer mijn haar mee gewassen, hoop dat het snel effect heeft. Heb zo'n enorme jeuk
Netherfield
09-04-2022 om 20:11
Aan de asociale mensen in als aso bekend staande plaats hier in de buurt. Je weet het als je er heen gaat, maar toch erger en verbaas ik me elke weer.
Muurbloem1985
09-04-2022 om 20:24
Niet vandaag maar andere keer, mensen die hun hond los laten lopen bij een natuurgebied waar vogels broeden terwijl dat niet mag, heel asociaal.
Rondstruiner
09-04-2022 om 20:47
Courage schreef op 09-04-2022 om 19:16:
Over de zelfscan: laatst in een winkel waar ik niet vaak kom, de Appie geloof ik. Alles netjes aan de terminal gescand, wil betalen, maar op het scherm staat iets als: "u krijgt mogelijk een controle". Prima, ik weet dat die kans er is, maar ik wil graag gewoon betalen, nu. Maarja, dat betaalknopje was niet actief en werd dat ook niet. Dus ik vragend naar de medewerkster kijken: "krijg ik nu soms een controle of hoe zit dat?" Ja dus. Tja, ik zal wel weer een taalpurist zijn ofzo, maar zet dan in het scherm dat ik nu gecontroleerd ga worden, niet 'mogelijk', dan weet ik hoe het zit. Ik ken de zelfscan niet goed genoeg om te weten dat ik daarop moet wachten voor ik door kan gaan met betalen. Kleine ergernis. Ging overigens over 2 identieke potten pindakaas.
Volgens mij staat dat woord 'mogelijk' er, omdat als de medewerker ergens anders druk is en het te lang duurt voor er iemand komt, je toch kunt betalen en niet gecontroleerd wordt. Ze laten je bij Appie niet eindeloos wachten op zo'n controle, dat vind ik altijd wel fijn.
Rondstruiner
09-04-2022 om 20:52
Ik erger me aan zo'n dreunende bass die ik af en toe hoor ergens in de buurt. Maar ik weet niet waar het precies vandaan komt. Zal wel ergens een of andere aso in een auto zitten ofzo.
Apiejapie
09-04-2022 om 21:05
Pejeka1 schreef op 09-04-2022 om 18:15:
[..]
Ik ga gewoon naar de kassa. Zelf scannen wil ik alleen als ik daar 10% korting mee krijg, immers, ik spaar een kassamedewerker uit. Ofwel: IK doe het werk waarvoor ik ook nog eens betaal. Mijn boodschappen doe ik bij een buurtsuper hier op de hoek, goed bezocht, maar ook goed bemand, dus als je 2-3 mensen vóór je hebt bij de kassa, is het veel, meestal hooguit 1-2 voor je. Nou, die paar minuten kan ik wel wachten.
Eens.
Zo kwam ik laatst in supermarkt in een dorp verderop. Kom er maar af en toe. Kassa mocht alleen gebruikt worden als ik contant wilde betalen. Ik wilde pinnen en moest toen naar de zelfscan. Vond het zo klantonvriendelijk dat ik de keuze niet had. Voor kleine stukjes loop ik met een kruk en dan is zo'n zelfscan helemaal niet handig. Maar ook los daarvan: een winkel zou toch blij moeten zijn met klanten en dan niet de klant zelf hún werk op te laten knappen?
Friezinnetje
09-04-2022 om 21:07
Apiejapie schreef op 09-04-2022 om 21:05:
[..]
Eens.
Zo kwam ik laatst in supermarkt in een dorp verderop. Kom er maar af en toe. Kassa mocht alleen gebruikt worden als ik contant wilde betalen. Ik wilde pinnen en moest toen naar de zelfscan. Vond het zo klantonvriendelijk dat ik de keuze niet had. Voor kleine stukjes loop ik met een kruk en dan is zo'n zelfscan helemaal niet handig. Maar ook los daarvan: een winkel zou toch blij moeten zijn met klanten en dan niet de klant zelf hún werk op te laten knappen?
oh dat is wel heel erg gek, heb ik nog nooit mee gemaakt. Je moet idd keuze hebben, dat moeten zij niet voor jou beslissen
Ik vind de zelfscan handig, omdat ik dan niet de boodschappen weer uit de kar hoef te halen. Alles meteen in boodschappenkrat en afrekenen en klaar. Scheelt toch heel veel tijd
redbulletje
09-04-2022 om 21:10
Ik vind die zelfscan ook onvriendelijk beleid want er is vaak nog maar 1 bemande kassa open en daar staat vaak een rij van mensen met afgeladen karren.
Pekela heeft gelijk: ze zouden korting moeten geven als je middels zelfscan zelf het werk van het personeel gaat lopen doen.
Rondstruiner
09-04-2022 om 21:17
Ik vind het juist fijn, de zelfscan. Kan gewoon lekker rustig mijn tassen inpakken dan, niemand die achter je staat te wachten. En je hoeft zelf ook nooit in de rij.
Lily.
09-04-2022 om 21:18
ik vind de zelfscan heerlijk! Je hebt je boodschappen meteen in je tassen tijdens het winkelen en hoeft je bij de kassa niet meer te ergeren aan klanten voor je die niet opschieten met inpakken en die hele band vol laten liggen. Of eerst op hun gemakkie inpakken voordat ze afrekenen. Dat is pas een grote ergernis!