Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
rionyriony
09-04-2022 om 14:49
Aan een bloempot (plantensierpot) die bij Bol 45,95 kost en bij een tuincentrum 12,50. Exact dezelfde hoor in dezelfde maat; geen budgetversie of zo.
Bol staat kennelijk voor: je kan altijd Bol proberen om de goedgelovige klant op te lichten.
PinkFlower
09-04-2022 om 15:03
rionyriony schreef op 09-04-2022 om 14:49:
Aan een bloempot (plantensierpot) die bij Bol 45,95 kost en bij een tuincentrum 12,50. Exact dezelfde hoor in dezelfde maat; geen budgetversie of zo.
Bol staat kennelijk voor: je kan altijd Bol proberen om de goedgelovige klant op te lichten.
Ooh dat zie je ook vaak bij spullen van Action. Worden via bol met 150% winst verkocht.
Bol is niet heel erg verbeterd sinds Jan en alleman er spullen op kan verkopen. Ik kijk daarom altijd naar de verkoper. En ik kijk goed of ik het ergens veel goedkoper kan krijgen.
rionyriony
09-04-2022 om 15:19
PinkFlower schreef op 09-04-2022 om 15:03:
[..]
Ooh dat zie je ook vaak bij spullen van Action. Worden via bol met 150% winst verkocht.
Bol is niet heel erg verbeterd sinds Jan en alleman er spullen op kan verkopen. Ik kijk daarom altijd naar de verkoper. En ik kijk goed of ik het ergens veel goedkoper kan krijgen.
Ik vond het een onwaarschijnlijke prijs aangezien ik er veel minder voor had betaald gewoon bij het buurttuincentrum. En mijn tuincentrum bleek niet duur, maar ook niet de goedkoopste.
noas_1993
09-04-2022 om 16:21
Dat ik vanmiddag op een verjaardag was waar ik het na een uur al zat was, er toch nog 5 tot 10 mensen langskwamen om persoonlijk te feliciteren, mét hand!
En ik nu hoofdpijn heb door de warmte en drukte.
Waarom snappen mensen überhaupt niet dat sommige mensen niet meer op handen schudden zitten te wachten.
Ans-M.
09-04-2022 om 16:47
Auwereel schreef op 08-04-2022 om 19:01:
[..]
Ik begrijp niet hoe een gemeente kan toestaan dat infrastructuur op zo'n verkeerde manier gebruikt wordt. Het lijkt me echt niet moeilijk in te bouwen dat de huurkosten van zo'n deelscooter pas stoppen als die op een juiste plaats staat geparkeerd. Je moet natuurlijk wel de goede plaatsen voor selecteren.
Deelscooters zijn een bijdrage voor het terugdringen van de auto in de stad.
In mijn stad heeft de gemeente gekozen om geen vaste plekken aan te wijzen om de deelscooter te parkeren, wel zijn enkele plekken aangewezen waar het niet mag.
De gebruikers horen netjes netjes te parkeren, dus niet midden op de stoep. Jouw voorstel om de huurkosten door te laten lopen kan alleen als er echt vaste plekken zijn.
Je kunt een melding doen bij het scooter bedrijf als een scooter fout geparkeerd staat, dan komen zij in actie. Dat kan bij ons met een app. De gebruiker krijgt een waarschuwing. Na de derde waarschuwing kan deze gebruiker geen scooters meer huren.
Je kunt ook een melding doen bij je gemeente.
rionyriony
09-04-2022 om 16:57
noas_1993 schreef op 09-04-2022 om 16:21:
Dat ik vanmiddag op een verjaardag was waar ik het na een uur al zat was, er toch nog 5 tot 10 mensen langskwamen om persoonlijk te feliciteren, mét hand!
En ik nu hoofdpijn heb door de warmte en drukte.
Waarom snappen mensen überhaupt niet dat sommige mensen niet meer op handen schudden zitten te wachten.
Heel heel vroeger ver voor Corona was het al zo dat sommigen binnenkwamen met: "ik ga niet iedereen een hand geven; van harte allemaal!". Het kon vaak ook niet want je zat er vaak met zijn twintigen in een kleine huiskamer dus dan had je zeker wat van de salontafel geveegd in je poging iedereen een hand te geven.
Maar ik zou niet echt durven om een toegestoken hand te weigeren. Ik heb er ook niet echt problemen mee. Ik vind alles goed.
Het is op zich best een malle gewoonte om echt iedereen te feliciteren. Misschien de partner en de ouders, maar iedereen?
Auwereel
09-04-2022 om 17:05
Ik heb diverse keren de buiten-beter-app èn de verhuurder geappt als er fout geparkeerde scooters/fietsen stonden, er gebeurde niets.
Om vaste parkeerplaatsen in te richten, dat hoort bij stadsinrichting en parkeren op de stoep is oneigenlijk gebruik van infrastructuur voor voetgangers. Je kan niet als stad volhouden dat je voor meer bewegen als fietsen en lopen te zijn, als je niet bereid bent om dit goed te regelen. Als je beleid is het aantal auto's in de stad te verminderen met deelvervoer, moeten er autoparkeerplekken voor ingeleverd worden, in plaats van op de stoep parkeren. Inzicht krijgen hoe deelvervoer gebruikt wordt, is dan ook van belang: waar moeten die parkeerplaatsen komen. En niet een bedrijf zoiets gunnen en dan maar zien wat er gaat gebeuren.
Pejeka1
09-04-2022 om 17:14
rionyriony schreef op 09-04-2022 om 16:57:
[..]
Heel heel vroeger ver voor Corona was het al zo dat sommigen binnenkwamen met: "ik ga niet iedereen een hand geven; van harte allemaal!". Het kon vaak ook niet want je zat er vaak met zijn twintigen in een kleine huiskamer dus dan had je zeker wat van de salontafel geveegd in je poging iedereen een hand te geven.
Maar ik zou niet echt durven om een toegestoken hand te weigeren. Ik heb er ook niet echt problemen mee. Ik vind alles goed.
Het is op zich best een malle gewoonte om echt iedereen te feliciteren. Misschien de partner en de ouders, maar iedereen?
Dit dus. Die felicitatiegewoonte vind ik ook raar. Zit je op de verjaardag van je buurvrouw en komt de zus van de buurvrouw jou feliciteren met de verjaardag van de buurvrouw. Huh? Ik kom alleen even een kop koffie drinken, ik ben niet jarig.
Handen schudden vind ik geen enkel probleem. Vond ik sowieso al niet. In de corona-tijd moest je elkaar dan met de ellenboog aanraken, of een boks geven. Maar tegelijkertijd werd aangeraden in je ellenboog te hoesten/niesen. Nou, lekker fris dan, als iemand je met die ellenboog aanraakt. En een boks is net zo goed als een hand geven gewoon aanraken van iemands hand.
Maar inderdaad, vaak kom je op verjaardagen waar mensen dicht op elkaar gepakt in een kleine huiskamer zitten, en groet je bij binnenkomst iedereen: "Goedenavond allemaal!" en pers je jezelf op een fluks bijgeschoven stoeltje tussen tante Jo en de andere buurvrouw.
Evaluna
09-04-2022 om 17:14
sinds donderdag al geen internet. Nu een nieuw modem gekregen. Weer knipperende lampjes. Volgens de klantenservice kan het tot 4 uur duren voordat het internet het weer doet. Pfff wat een gedoe.
noas_1993
09-04-2022 om 17:16
rionyriony schreef op 09-04-2022 om 16:57:
[..]
Eens. Al hoorde ik gelukkig ook een paar mensen zeggen; ik ga niet meer heel de kamer langs, want je weet niet wie er op zit te wachten en wie niet.
Weigeren zou ik ook niet durven.
Ik had trouwens wel 1 keer dat mijn blik op iets anders was gericht en ik niet doorhad dat er iemand voor me stond. Dus toen werd m'n naam genoemd, dan kan je helemaal niet meer anders..
Lastig hoor, gelukkig viel het feliciteren van de jarige mee. (daar zat ik thuis al over in namelijk.
redbulletje
09-04-2022 om 17:22
Ik heb al 2 jaar niemand meer een hand gegeven.
Ik erger me aan een hardnekkige bloedneus.
Vera8
09-04-2022 om 17:37
Aan de zelfscan in de supermarkt.
Hier geen terminals waar je zelf kunt afrekenen. Je moet nog echt langs een kassa waar een medewerker de scanner uitleest en waar je dan het aangegeven bedrag afrekent.
Tot zover geen probleem. Ware het niet dat er bij vrijwel iedere klant een ‘herscan’ moet plaatsvinden. Medewerker moet dan plus minus 10 willekeurige artikelen gaan checken om te kijken of de klant ze wel echt heeft gescand.
vervolgens wordt je hele boodschappentas overhoop getrokken om ook het allerkleinste item onderin te pakken te krijgen. Want stel je voor…
Met een beetje pech maakt de kassamedewerker een foutje en scant hij een artikel twee keer en moet het weer helemaal opnieuw.
Kijk, ik snap dat er controle moet zijn. Maar dit is overdreven. Zo sta je alsnog lang bij de kassa. Het gaat hier om een lokale supermarkt (Poiesz) die naar mijn idee ook graag mee wil in de ontwikkelingen van de grote jongens als AH en Jumbo. Maar ik vind dit zo ontzettend klantonvriendelijk. Als je je klanten kennelijk zo slecht vertrouwd dan moet je deze service niet aanbieden.
geen enkele controle uitvoeren zal diefstal in de hand werken maar kom op zeg. Het is nu niet alsof we medelijden moeten hebben met onze grutters die de afgelopen Coronajaren alleen maar hebben geprofiteerd.
Onze super wordt grotendeels bezocht door mensen die er al jaren komen. Ik verwacht iets meer vertrouwen en klantvriendelijkheid van een supermarkt die pretendeert ‘midden in de regio’ te staan.
Pejeka1
09-04-2022 om 18:15
Vera8 schreef op 09-04-2022 om 17:37:
Aan de zelfscan in de supermarkt.
Hier geen terminals waar je zelf kunt afrekenen. Je moet nog echt langs een kassa waar een medewerker de scanner uitleest en waar je dan het aangegeven bedrag afrekent.
Tot zover geen probleem. Ware het niet dat er bij vrijwel iedere klant een ‘herscan’ moet plaatsvinden. Medewerker moet dan plus minus 10 willekeurige artikelen gaan checken om te kijken of de klant ze wel echt heeft gescand.
vervolgens wordt je hele boodschappentas overhoop getrokken om ook het allerkleinste item onderin te pakken te krijgen. Want stel je voor…
Met een beetje pech maakt de kassamedewerker een foutje en scant hij een artikel twee keer en moet het weer helemaal opnieuw.
Kijk, ik snap dat er controle moet zijn. Maar dit is overdreven. Zo sta je alsnog lang bij de kassa. Het gaat hier om een lokale supermarkt (Poiesz) die naar mijn idee ook graag mee wil in de ontwikkelingen van de grote jongens als AH en Jumbo. Maar ik vind dit zo ontzettend klantonvriendelijk. Als je je klanten kennelijk zo slecht vertrouwd dan moet je deze service niet aanbieden.
geen enkele controle uitvoeren zal diefstal in de hand werken maar kom op zeg. Het is nu niet alsof we medelijden moeten hebben met onze grutters die de afgelopen Coronajaren alleen maar hebben geprofiteerd.
Onze super wordt grotendeels bezocht door mensen die er al jaren komen. Ik verwacht iets meer vertrouwen en klantvriendelijkheid van een supermarkt die pretendeert ‘midden in de regio’ te staan.
Ik ga gewoon naar de kassa. Zelf scannen wil ik alleen als ik daar 10% korting mee krijg, immers, ik spaar een kassamedewerker uit. Ofwel: IK doe het werk waarvoor ik ook nog eens betaal. Mijn boodschappen doe ik bij een buurtsuper hier op de hoek, goed bezocht, maar ook goed bemand, dus als je 2-3 mensen vóór je hebt bij de kassa, is het veel, meestal hooguit 1-2 voor je. Nou, die paar minuten kan ik wel wachten.
SuzyQFive
09-04-2022 om 18:27
Dat ik echt vreselijk oorsuizen heb, al een week. Had het altijd al wel een beetje maar na vliegen is het nu zo erg dat ik er gestoord van word… 😭
Moxxie
09-04-2022 om 18:33
Ik erger me aan mensen die zich echt veel teveel ruimte en aandacht toe-eigenen en dat maar niet doorhebben.