Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Koettie schreef op 16-11-2024 om 09:42:

Nou, boos bericht van de verkoper van de woning gehad dat ze eigenlijk niet akkoord wil gaan met verlenging en er vanuit gaat dat de overeengekomen overdrachtdatum gewoon doorgang vindt. Had haar vandaag willen bellen met uitleg want kon eerder steeds niets anders zeggen dan 'geen idee waarom het zo lang duurt'. Nou heb ik voorbehoud van financiering dus ik denk dat het wel goedkomt. Al wordt het er niet gezelliger op zo natuurlijk. Ben m'n dag begonnen met een potje janken.

oh bah Koettie en dat allemaal omdat er ergens iets niet goed doorgekomen is. 

Koettie   Hopelijk  hebben ze nog even geduld. Herkenbaar  helaas  , wij hebben  hier hetzelfde  probleem gehad. Hebben dat toen opgelost door een maand  de hypotheek  te betalen  van de verkopende partij  zodat wij de  tijd hadden om de gemaakte fouten  van de bank recht te zetten. Kostte toen even wat geld maar daardoor  hebben  we het wel kunnen kopen uiteindelijk. 

Ergernis : bij een LIDL hebben ze sinds een dag of 10 zelfscankassa's .  Maar net weer anders dan bij een andere Lidl.

Je moet alle gescande boodschappen links van de kassa neerleggen op een weegplateau. Pas als het artikel dáárop ligt, kun je het volgende artikel scannen. Pas als alles gescand en afgerekend is kun je gaan inpakken!                

Wie dat nou weer bedacht heeft.....

In Duitsland bij de EDEKA hadden ze ook scankassa's.  Alle groenten en fruit moet je rechts van de scan wegen, eerst op een lijst kijken welk nummer het product heeft, dat intoetsen, dan komt er een etiketje uit, dat moet je dan scannen.  De lijst is een onopvallend A4-tje....   Geen wonder dat de scankassa's nauwelijks gebruikt worden.

oh, die van de lidl zag ik van de week ook. Was er een tijdje niet geweest. Echt onhandig. 
Stond ook een stel, met een winkelkar vol, om te scannen, dat is ook niet echt handig. Had zij een verpakking toiletpapier er al af gehaald, deed ie het niet  

lientje69 schreef op 16-11-2024 om 10:50:

Koettie Hopelijk hebben ze nog even geduld. Herkenbaar helaas , wij hebben hier hetzelfde probleem gehad. Hebben dat toen opgelost door een maand de hypotheek te betalen van de verkopende partij zodat wij de tijd hadden om de gemaakte fouten van de bank recht te zetten. Kostte toen even wat geld maar daardoor hebben we het wel kunnen kopen uiteindelijk.

Zou het zo doen als het zou helpen maar woning is al hypotheekvrij. Het duurt haar gewoon te lang en dat snap ik heel goed. Ze is al heel coulant geweest. Ben me mentaal maar aan het voorbereiden op dat het gewoon niet gaat lukken.. Word helemaal gek, ben hier al maanden mee bezig en kan er zelf ook gewoon niets aan/mee doen. Hele kleine kans dat als (big if) ik maandag het ontslag hoofdelijk aansprakelijkheid heb ik de hypotheek kan aanvragen maar dan moet het binnen 8 werkdagen rond zijn. Of misschien dat ik zelf het bedrag kan betalen ipv de bankgarantie, maar alleen als ik weet dat het ook echt goedkomt. Weet alleen niet of ik dat weer terugkrijg als de hypotheek rond is want anders kan het alsnog niet. En nu zaterdag dus kan ook niets overleggen met mn adviseur dus maandag meteen maar bellen. 

Koetti, hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en je binnenkort de sleutels in handen hebt. 

Koettie.ik hoop dat het goedkomt met het huis.

Ik had graag eerder geweten dat je twee tot drie keer meer vitamine D nodig hebt bij overgewicht.

De verwarming staat hier op 21 graden, maar ik heb het ijskoud. Zit gewoon te bibberen van de kou.

Naminokurashi schreef op 16-11-2024 om 12:27:

De verwarming staat hier op 21 graden, maar ik heb het ijskoud. Zit gewoon te bibberen van de kou.

Kan je even buiten gaan wandelen?

Beterlaat2021! schreef op 16-11-2024 om 11:45:

Ergernis : bij een LIDL hebben ze sinds een dag of 10 zelfscankassa's . Maar net weer anders dan bij een andere Lidl.

Je moet alle gescande boodschappen links van de kassa neerleggen op een weegplateau. Pas als het artikel dáárop ligt, kun je het volgende artikel scannen. Pas als alles gescand en afgerekend is kun je gaan inpakken!

In Duitsland bij de EDEKA hadden ze ook scankassa's. Alle groenten en fruit moet je rechts van de scan wegen, eerst op een lijst kijken welk nummer het product heeft, dat intoetsen, dan komt er een etiketje uit, dat moet je dan scannen. De lijst is een onopvallend A4-tje.... Geen wonder dat de scankassa's nauwelijks gebruikt worden.

Dit heb ik meegemaakt bij de supermarkt in Kroatië tijdens de vakantie. 

Mijn ergernis; 

Het leek zo’n goed idee om rond 1400 een afspraak temaken omdat 10:30 “tevroeg” vond.

Ben nu onderweg en erger me aan de drukte

Beterlaat2021! schreef op 16-11-2024 om 11:45:

Ergernis 

Hadden wij bij Kaufhaus  in Cloppenburg

De kassajuffrouw had haar dag ook niet, chagrijnijn droop van haar gezicht.

Wij komen er niet weer.

Iemand heeft de radio op windkracht 12 staan. Was eerst nog wel te doen, maar buurman dacht, ik hoor het niet goed, dus volume knop op vol vermogen 

kerst schreef op 16-11-2024 om 12:20:

Ik had graag eerder geweten dat je twee tot drie keer meer vitamine D nodig hebt bij overgewicht.

Wist ik ook niet…

Vanmorgen moest ik rijden naar voetbal maar het was echt zoveel kouder dan ik dacht… ben al twee uur thuis maar krijg mijn voeten maar niet warm. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.