Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Beterlaat2021! schreef op 14-11-2024 om 09:56:

Dat mijn was op het wasrek in huis zo ontzettend langzaam droogt. Ik heb geen wasdroger, het rek staat in de badkamer of slaapkamer, maar soms is na 48 uur nog niet alles droog....
Het rek heeft woensdagmiddag een tijdje buiten in de zon gestaan, maar dat was niet genoeg.

Irritant he? Dat heb/had ik ook altijd.. Wat dat betreft mis ik de zomer en het buiten kunnen hangen echt zo! 

Wat ik nu wel doe is een langer/ander wasprogramma, dan komt het iets droger uit de wasmachine. En inderdaad nu een ventilator erbij! Vooral de spijkerbroeken en truien met capuchon drogen zo langzaam anders

Dat mijn was op het wasrek in huis zo ontzettend langzaam droogt. Ik heb geen wasdroger, het rek staat in de badkamer of slaapkamer, maar soms is na 48 uur nog niet alles droog....
Het rek heeft woensdagmiddag een tijdje buiten in de zon gestaan, maar dat was niet genoeg.

Ik draai in deze tijd altijd een extra afpompen/centrifugeren programma soms op hetzelfde toerental als het wasprogramma soms 1 of 2 standjes harder. Mijn korte programma doet maar 900 toeren maar de poetsdoeken en dweilen kunnen echt wel op 1200 gecentrifugeerd.

Verder hang ik mijn was in het trapgat van de zolder en zet er soms een ventilator tegenaan. Binnen 24 uur droog. In het trapgat heb je altijd opstijgende warme lucht.

O en voldoende ventileren, goed een raam open waar je de was droogt. 

Als de straat droogt, droogt de was. Dus ook met weer zoals vandaag kan de was gewoon naar buiten, als je buiten hebt natuurlijk.

Beterlaat2021! schreef op 14-11-2024 om 11:02:

Verwarming is wel aan in de badkamer, niet in de slaapkamer en hij staat ook nog hoog. Een ventilator heb ik niet, misschien dat het daar tijd voor wordt. Moet die dan uren aanstaan?

Ga ik nu voor je testen 👍🏻

Ik heb hetzelfde probleem, zo vervelend! Ik ga dit meteen uitproberen.

de glazenwasser komt hier eens in de 4-5 maanden voor de bovenste ramen. Vandaag heeft ie t alleen nat gemaakt en even met een borstel er over heen en dat was het? 
dan kan ik het beter zelf doen. Zit nog onder de ingedroogde druppels. 

@Mayosate, er komt straks vast ook nog  een schijtende meeuw langs...

Beterlaat2021! schreef op 14-11-2024 om 12:05:

@Mayosate, er komt straks vast ook nog een schijtende meeuw langs...

Hahahaha 

Ik heb  maandag iets besteld bij de apotheek en volgens de app van het gezondheidscentrum is het gisteren geleverd en heb ik voorraad tot mei volgend jaar . Ik heb geen bericht gehad dat het klaar lig. Dus net er naar toe gegaan en hoogst waarschijnlijk komt het vandaag in de automaat buiten. Ik had beter gisteren  met mijn briefje daar kunnen gaan staan dan had ik het al gehad. Wat heeft dat online bestellen dan voor zin?

@ Dolfje :  heb je dat gevraagd aan de apotheek?   Ze hebben denk ik ook een achterstand vanwege staking van de assistenten deze week.

Dit is voor mij zo ongeveer het enige voordeel van de zomer; dat de was snel droogt. 

Het duurt nu bij mij inderdaad ook zo lang. Spijkerbroeken duren een eeuwigheid. 

Cle0 schreef op 14-11-2024 om 14:47:

[..]

Dit is voor mij zo ongeveer het enige voordeel van de zomer; dat de was snel droogt.

Het duurt nu bij mij inderdaad ook zo lang. Spijkerbroeken duren een eeuwigheid.

Heb daar ook last van en (nog) geen droger, twijfel of ik hem wil aanschaffen. 
Maar wat tot nu toe helpt is: de verwarming in de was kamer even heel hoog open zetten,zodra die flink warm is kan je de thermostaat weer naar beneden doen want dat koelt niet snel af. 
Deur dicht houden, was rek indien mogelijk bij verwarming zetten en als de verwarming weer koud is raam open voor paar uurtjes. Dan duurt het maar een dag ipv een paar 

dat ik een belangrijke afspraak heb waarvoor ik de fysio moet afzeggen en de fysio zit komende 2 weken vol 

Rogue schreef op 14-11-2024 om 15:34:

dat ik een belangrijke afspraak heb waarvoor ik de fysio moet afzeggen en de fysio zit komende 2 weken vol

Vervelend! Wat wij altijd doen is dat we personen bellen bij uitval genoeg zieke mensen die afbellen op het moment dus er komen ook zo weer plekken vrij. 

Het is echt een drukke periode! Alle mensen willen hun vergoedingen (waar ze 'recht' op hebben vinden ze) opmaken 😉 

HAHA!wait..what schreef op 14-11-2024 om 15:39:

[..]

Vervelend! Wat wij altijd doen is dat we personen bellen bij uitval genoeg zieke mensen die afbellen op het moment dus er komen ook zo weer plekken vrij.

Het is echt een drukke periode! Alle mensen willen hun vergoedingen (waar ze 'recht' op hebben vinden ze) opmaken 😉

En ondertussen maar klagen dat de premies blijven stijgen zeker..

HAHA!wait..what schreef op 14-11-2024 om 15:39:

[..]

Hoe kan dat dan? 

Als je toch niks mankeert dan ga je toch niet iets verzinnen om behandeld te worden. Zo'n genot vind ik het niet op dit moment,  ik word behandeld voor een nek/schouder blessure.

Als ik nog 9 behandelingen "tegoed" zou hebben zou ik echt niet iets van zoeken om ze op te maken. Rare wereld leven we in, dat behandelaars dat niet tegenhouden of zeggen dat de behandeling klaar is. 

Chantal2022 schreef op 14-11-2024 om 11:19:

[..]

Weet ik eerlijk gezegd niet, bij mij droogt het s winters wel langzamer maar niet zo langzaam als bij jou. Als je er geen hebt zou ik hem niet kopen. Er is een droogrek dat rond draait, beetje zelfde idee van luchtverplaatsing en vocht afgifte denk ik
ik draai de dikkere stukken wel af en toe om, zodat de natste kant buiten zit en de drogere kan binnen

Zo'n droogmolen heb ik. Speeddryer.  Maar je moet wel enige ruimte hebben omdat hij dus draait. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.