Huiskamer
Herfstappeltaart
28-10-2024 om 08:21
Friezinnetje schreef op 28-10-2024 om 07:20:
Ze hebben weer iets bedacht wat weer niet goed zou zijn voor de mensheid: Koken op gas.
Gelukkig hebben wij dat maar 60 jaar gedaan (eerst bij ouders en later zelf)🤨
Bakblik
28-10-2024 om 08:41
Dank voor de beterschapswensen allemaal.
De vieze smaak in mijn mond en de droge mond zijn vandaag eindelijk minder. Mijn ontbijtje smaakte zoals het hoort te smaken.
Friezinnetje succes en sterkte voor woensdag.
Schemerlampje
28-10-2024 om 08:56
lientje69 schreef op 28-10-2024 om 08:06:
[..]
Goh. Wat een mazzel dan dat ik net een nieuwe keuken met inductie heb.
Echt. Wat is er nu niet slecht voor je?
Friezinnetje sterkte en succes woensdag!
Wacht maar af, over 10 jaar is inductie ook slecht voor je, al die magnetische straling….😜
Strijkstok
28-10-2024 om 08:58
Friezinnetje schreef op 28-10-2024 om 07:20:
Ze hebben weer iets bedacht wat weer niet goed zou zijn voor de mensheid: Koken op gas.
Haha, nou dat weer.
Ik las laatst een column van iemand die zei: 'ze zijn pas tevreden als we allemaal alleen nog maar water drinken, terwijl we op een radijsje knagen. En zelfs daar verzinnen ze nog wel iets op wat slecht is'. Dat klopt wel aardig denk ik
lientje69
28-10-2024 om 09:02
Schemerlampje schreef op 28-10-2024 om 08:56:
[..]
Wacht maar af, over 10 jaar is inductie ook slecht voor je, al die magnetische straling….😜
Ik geloof het zo.
Kwik in de sinaasappels . Herinneren jullie je dat nog? Of in de vis. Nu zitten daar ook weer plastics in . Vlees is ook niet goed. Suikers zijn slecht voor je. Zoetstoffen ook. Koolhydraten kan je beter ook niet teveel nemen. Vergeet je fruit niet te wassen want gif!! Zure regen ( spontaan verdwenen?) , gat in de ozonlaag, beter niet te veel in de zon . En ga zo nog maar even door
Ik kan maar beter gewoon gelijk stoppen met leven denk...
Bakblik
28-10-2024 om 09:12
Yumi schreef op 28-10-2024 om 08:13:
Friezinnetje sterkte en succes voor woensdag.
Waarom zijn bouwvakkers zo luidruchtig? Om 7.15u slapen veel mensen nog, als dit t/m januari gaat duren dan kun je me opvegen
Ik voel je, zit in een zelfde situatie. Het kan met minder lawaai maar dat kan ik iedereen uitleggen behalve die bouwvakkers.
Bouwvakkers moeten gehoorbescherming dragen maar willen/ moeten soms wel iets tegen elkaar zeggen dus dat wordt schreeuwen. Ze willen ook een lekker moppie muziek luisteren tijdens het werk dus die radio staat wat harder. Helaas gebruiken ze apparaten die ook lawaai maken dus de radio gaat nog wat harder.
Bij mij tegenover zijn ze aan het slopen, 3 flats waarvan alle nutsvoorzieningen totaal zijn afgesloten. Om toch stroom te hebben voor die radio en lawaai apparaten staat er dus een dieselaggregaat te draaien. Dat ding galmt extra tussen die flats nu al het dempende groen omgehakt is.
Dat aggregaat gaat aan om 6.45 en om 16.00 is het weer stil. Gelukkig gaat de wekker hier elke dag tussen 6.00 en 6 30.
Ik doe vaak dipjes in mijn oren met een podcast dan erger ik mij niet zo.
SuzyQFive
28-10-2024 om 09:24
lientje69 schreef op 28-10-2024 om 09:02:
[..]
Ik geloof het zo.
Kwik in de sinaasappels . Herinneren jullie je dat nog? Of in de vis. Nu zitten daar ook weer plastics in . Vlees is ook niet goed. Suikers zijn slecht voor je. Zoetstoffen ook. Koolhydraten kan je beter ook niet teveel nemen. Vergeet je fruit niet te wassen want gif!! Zure regen ( spontaan verdwenen?) , gat in de ozonlaag, beter niet te veel in de zon . En ga zo nog maar even door
Ik kan maar beter gewoon gelijk stoppen met leven denk...
Nou ja, sommige dingen die je noemt zijn echt wel direct schadelijk: teveel in de zon zonder bescherming :p Roken was vroeger ook niet schadelijk.
Zure regen is wel zga verdwenen, dat was niet spontaan maar door heel veel maatregelen. Zure regen ontstond door zwaveloxide, de regen werd daar echt zuur van waardoor hele bossen verdwenen / ziek werden in zware industriegebieden. Daarom zitten er nu katalysatoren in auto’s bijvoorbeeld en moeten fabrieken de zwaveluitstoot filteren, de samenstelling van benzine werd aangepast en wordt er bijna geen bruinkool meer gebruikt.
Het gat in de ozonlaag zit er nog steeds maar wordt kleiner omdat we geen CFK‘S meer gebruiken. Nadeel is dat we nu HGK’s gebruiken die het broeikaseffect versterken. Dus daar is ook weer regelgeving op.
Beterlaat2021!
28-10-2024 om 09:43
Bakblik schreef op 27-10-2024 om 19:54:
Donderdag uit eten geweest en daarna tot en met zaterdag een innige relatie gehadmet de wc.
In een restaurant ? Dan zou ik daar nóóit meer gaan eten en evt. de NVWA op afsturen.
PinkFlower
28-10-2024 om 10:27
Aan de giga reclame elke keer onderin op het forum op de mobiel. Neemt het halve scherm in beslag.
JtM
28-10-2024 om 10:33
Ik wil net online medicatie bestellen bij de apotheek. Kan niet, het herhaalrecept is afgelopen. Bel ik het ziekenhuis om een nieuw herhaalrecept aan te vragen, geeft de (chagerijnige) medewerkster aan dat het herhaalrecept nog geldig is tot december dit jaar. Maar, ik kan inzien dat het recept niet meer geldig is. Volgens de medewerkster klopt dat niet en moet de apotheek de medicatie gewoon klaar kunnen leggen.
Apotheek gebeld, nee mevrouw, het herhaalrecept is niet meer geldig. U moet eerst een nieuw herhaalrecept aanvragen.
AAAAARHG, fijn weer dit. Heb maar online bij het ziekenhuis een nieuw herhaalrecept aangevraagd, want ben bang dat ik uit mn slof schiet als ik nu weer ga bellen.
Bakblik
28-10-2024 om 10:34
Beterlaat2021! schreef op 28-10-2024 om 09:43:
[..]
In een restaurant ? Dan zou ik daar nóóit meer gaan eten en evt. de NVWA op afsturen.
In een restaurant ja. Het gekke was dat ik de enige van de groep was die ziek werd. En thuis is ook niemand ziek. Het moet dus iets zijn wat ik daar gegeten heb. Of dat dat iets is geweest dat hygiënisch niet in orde was of mijn intolerantie heeft getriggerd weet ik niet. De nvwa erop af sturen.. weet ik niet in weet niet wat mij ziek maakte.
Cindy79
28-10-2024 om 12:12
Ik erger me aan:
Idd de bouwvakkers/ grasmaaiers al zo vroeg herrie te maken.
Dat mn rug na 3 jaar nog steeds irritant is, wel toen bij Fysio geweest, hernia uitgesloten. Vorig jaar maar geprobeerd te accepteren.
Nu afgelopen maand toch maar een afspraak gemaakt bij manueel therapeut, afgelopen donderdag geweest, en ook weer uitgesloten geen hernia, wel blokkade boven in, en onder 2 zenuwblokkade/ ook bij stuitje te zitten.
Wat heb ik ff gevloekt 2 dagen.
Lopen en oefeningen gaan goed, kan als t moet een diclo nemen de laagste hoeveelheid
Nog op zoek naar andere auto, nog steeds, kijken nu naar Kadjar, maar pfff of dat wat is.
Klaag modus erger modus uit, en oefeningen doen en koffie.
Hemke
28-10-2024 om 12:38
Ik rij in een Kadjar, bevalt goed.
Hoge instap, stuur verstelbaar, ik klim er in en glij eruit.🙂
Het is wel een automaat,wens van echtgenoot.
Rogue
28-10-2024 om 13:14
Cle0 schreef op 27-10-2024 om 19:18:
[..]
Ik kan het me ergens ook wel een beetje voorstellen van dochter. Je hebt al laten weten dat je een hotel hebt gevonden en zelfs welk hotel, dus je zit prima voor de nacht. Het is niet heel vroeg meer, drukke en lange dag gehad, een beetje stress misschien. En dan is het zomaar ineens 11.30 (en staat er een medewerker op je deur te kloppen omdat je moeder heeft gebeld)
Joh ik ben 36 maar als mijn moeder mij niet kan bereiken dat stuurt ze een bericht naar vriend
Bakblik schreef op 28-10-2024 om 10:34:
[..]
In een restaurant ja. Het gekke was dat ik de enige van de groep was die ziek werd. En thuis is ook niemand ziek. Het moet dus iets zijn wat ik daar gegeten heb. Of dat dat iets is geweest dat hygiënisch niet in orde was of mijn intolerantie heeft getriggerd weet ik niet. De nvwa erop af sturen.. weet ik niet in weet niet wat mij ziek maakte.
erg hè ik heb dat ook een keer gehad, was met een vriendin gaan lunchen en we hadden precies hetzelfde, maar ik kreeg voedselvergiftiging en zij had niks.