Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ik snap ook wel dat elke auto ook negatieve punten zal hebben.

Bij ons zal het om de diesel worden, ivm het vele rijden nog van man. 
En natuurlijk de hoge instap.
Hebben jullie ook schade aan de stoelen voor, ik ben klein dus moet er inklimmen, en er uit glijden. 

Hebben nu een Audi, en die is gewoon laag.

Bakblik schreef op 28-10-2024 om 10:34:

[..]

In een restaurant ja. Het gekke was dat ik de enige van de groep was die ziek werd. En thuis is ook niemand ziek. Het moet dus iets zijn wat ik daar gegeten heb. Of dat dat iets is geweest dat hygiënisch niet in orde was of mijn intolerantie heeft getriggerd weet ik niet. De nvwa erop af sturen.. weet ik niet in weet niet wat mij ziek maakte.

Of het was ongelukkig getimede buikgriep. Maar dat is ook weer wat onwaarschijnlijk als er verder in je omgeving niemand ziek is (geworden)

Ik was trouwens wat info over voedselvergiftiging aan het googlen omdat ik zulke verschillende dingen hoor/lees over hoe snel na het eten van besmet voedsel je ziek wordt, blijkt dat er twee vormen zijn, voedselinfectie (je raakt besmet met bacteriën of parasieten in je eten, langere incubatietijd en langer (3 dagen) ziek van) en voedselvergiftiging (je wordt ziek van de toxinen door micro-organismen hebben geproduceerd, incubatietijd kort (paar uur) en snel weer beter (dag later) 

https://www.rivm.nl/sites/default/files/2018-11/85033_008091_Toolkit_voedselinfecties_brochure.pdf

Interessant 

on topic: aan mezelf vanmorgen. Ik dacht gisteravond: ik verzet het klokje op mijn nachtkastje morgen wel (ik gebruik m’n telefoon als wekker) Wordt ik vanochtend wakker, schud ik lief wakker: het is al half negen! (Hij moest om acht uur op) Hij schrikken. Ik oh k*t sorry toch niet waar

Aan mezelf. Ik dacht mijn navigatie en de file te slim af te zijn; alleen maar meer reistijd

Bakblik schreef op 28-10-2024 om 09:12:

[..]

Ik voel je, zit in een zelfde situatie. Het kan met minder lawaai maar dat kan ik iedereen uitleggen behalve die bouwvakkers.

Bouwvakkers moeten gehoorbescherming dragen maar willen/ moeten soms wel iets tegen elkaar zeggen dus dat wordt schreeuwen. Ze willen ook een lekker moppie muziek luisteren tijdens het werk dus die radio staat wat harder. Helaas gebruiken ze apparaten die ook lawaai maken dus de radio gaat nog wat harder.

Bij mij tegenover zijn ze aan het slopen, 3 flats waarvan alle nutsvoorzieningen totaal zijn afgesloten. Om toch stroom te hebben voor die radio en lawaai apparaten staat er dus een dieselaggregaat te draaien. Dat ding galmt extra tussen die flats nu al het dempende groen omgehakt is.

Dat aggregaat gaat aan om 6.45 en om 16.00 is het weer stil. Gelukkig gaat de wekker hier elke dag tussen 6.00 en 6 30.

Ik doe vaak dipjes in mijn oren met een podcast dan erger ik mij niet zo.

Ik woon hier 2,5 jaar, al die tijd zijn er bouwwerkzaamheden aan 2 kanten van mijn (hoek)appartement geweest. Die beginnen om 6 uur in de zomer en om 7 in de winter, ze verwachten halverwege het volgend jaar klaar te zijn. 

Tussendoor heb ik 2 jaar een lekkage gehad en sinds augustus in de berging. Nu zijn ze gestart met groot onderhoud aan het complex zelf, omdat er tijdens de bouw, slecht materiaal is gebruikt waardoor er allerlei problemen ontstaan. De eerste klussen zijn gestart, riolering en alle huisaansluitingen worden vervangen en de halve straat ligt open, bomen worden gerooid, dat duurt t/m maart. 

Daarna komt het dak aan de beurt, het voegwerk wordt vernieuwd eventueel de kozijnen, het buitenwerk krijgt een nieuwe laag verf. Om het verhaal compleet te maken moeten alle waterleidingen worden vervangen (gedeeltelijk in de vloeren) waardoor ook badkamers eruit moeten en vervangen... De verwachting is dat ze in 2026 klaar zijn, dat betekent dat ik in totaal 4 jaar in de herrie zit.

Ik ben verhuisd vanwege de combinatie long covid en de drukte in het centrum Uiteraard heb ik tips gekregen van de ergotherapeut om hier doorheen te komen, dat gaat redelijk... maar dat neemt niet weg dat ik sommige dagen stuk ben. Mijn wekker is het raam uitgegaan na 45 jaar trouwe dienst en aangezien ik geen ochtendmens ben, hoopte ik in de ochtend langer op 1 oor te liggen Die tijd komt nog wel, ik zal hier helaas eerst doorheen moeten, maar dan woon ik op een mooie plek in een compleet gerenoveerd appartement.

Rogue schreef op 26-10-2024 om 22:43:

vriend heeft het verkeerde grind gekocht voor de kattenbak.
Dus het blijft steeds tussen de kat zijn tenen zitten

ik probeerde net zijn pootjes schoon temaken want er zat grind tussen. Vriend hield hem in de houdgreep en poes ging tekeer als een banshee vervolgens beet hij vriend in zijn hand.
Wat een drama-queen is dat beest toch 🤣

Ik heb beeld...Hier hetzelfde met een pil geven.. En ik heb een kat gehad die later bij mijn moeder is gaan wonen, heel makkelijk beest maar je kreeg haar met geen leger het reismandje in..

Echt waardeloos dat ik alweer meer dan een half uur wakker ben. Hoef er eigenlijk pas om 8 uur uit. Heb ook al honger.
Ga nu maar om 8 uur de deur uit en dan kan ik vanmiddag wat eerder weg.

Dolfje schreef op 29-10-2024 om 06:25:

Echt waardeloos dat ik alweer meer dan een half uur wakker ben. Hoef er eigenlijk pas om 8 uur uit. Heb ook al honger.
Ga nu maar om 8 uur de deur uit en dan kan ik vanmiddag wat eerder weg.

Ik ben sinds de wintertijd ook steeds rond 6u wakker en ik vind dat ook vervelend.. Waarschijnlijk moet je lichaam even wennen.. 

Ik had dat gisteren maar vandaag  weer helemaal  goed. Ik gedij sowieso  beter op wintertijd. Vervelende  is dat ik nu vanaf vanavond  2 nachtdiensten  heb dus dan gooi ik mijn ritme weer door de war.

vannacht ging er om 01:00 bij buren een wekker af en die bleef wel 10 minuten biepen

Wat worden die advertenties hier opeens veel en irritant! Gokreclames ook, terwijl ik zei dat ik nog geen 24 ben. Mag dat wel?

Hoogste tijd voor een ad blocker.  

Aan mn nieuwe 'werkgever'. Begonnen met een proefplaatsing, 3e week en het loopt voor geen meter. Werk is leuk, thuiszorg, maar het uren opbouwen ivm reëintegratie loopt voor geen meter en er is veel onduidelijk en dat vind ik niet leuk...Ik verveel me en ik wil gewoon aan het werk..

OperaQueen schreef op 29-10-2024 om 10:23:

Aan mn nieuwe 'werkgever'. Begonnen met een proefplaatsing, 3e week en het loopt voor geen meter. Werk is leuk, thuiszorg, maar het uren opbouwen ivm reëintegratie loopt voor geen meter en er is veel onduidelijk en dat vind ik niet leuk...Ik verveel me en ik wil gewoon aan het werk..

Wat leuk dat je in de thuiszorg aan het werk gaat! Die uren komen vast gauw, er is werk genoeg in de thuiszorg.

Ik erger me aan de tarieven van de dierenarts.
Castratie+ chip kost 116 euro

Ok een beetje aan Vinted, waar ik 2 long shirts bijna nieuw heb verkocht voor een schamele 4 euro totaal. Ik doe het omdat het toch weer eens schoolvakantie is en goed voor het milieu.

kerst schreef op 29-10-2024 om 10:32:

[..]

Wat leuk dat je in de thuiszorg aan het werk gaat! Die uren komen vast gauw, er is werk genoeg in de thuiszorg.

Ben al begonnen maar ik ben een wajonger en het is een beetje ingewikkeld.. Ze willen me al bij iemand alleen maar dat is echt te snel en nu lijkt de boel te stagneren en ik ben bang dat het wat te ingewikkeld voor ze is. ( terwijl het een grote organisatie is)

mijn been doet pijn, zitten gaat moeilijk maar van de hele dag staan wordt ik ook niet gelukkig 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.