Huiskamer
Yumi
24-10-2024 om 17:49
Wieder schreef op 24-10-2024 om 16:11:
[..]
Je vraag is?
Geen vraag ik vond het grappig
Tara82
24-10-2024 om 17:51
Wieder schreef op 24-10-2024 om 15:49:
[..]
Ik heb hybride gekozen omdat ik te chaotisch ben om mijn ritten goed te plannen. Ik wil gewoon in de auto kunnen stappen en gaan, zonder na te hoeven denken. En ik rij nu sowieso een stuk zuiniger dan volledig benzine.
Dat en met een hybride hoef je ook niet minstens 30 minuten ergens bij een laadstation te staan om te laden. Volgooien en je kunt weer verder. Ik ben een keer mee gereden met een familielid die een elektrische auto heeft en ik vond dat toch echt wel ellendig zo lang stilstaan voor je weer verder kan en dan was hij nog niet eens vol. Moet je gaan uitrekenen hoelang je moet laden tot dat ding vol genoeg is om thuis te komen. Ik hou het wel bij mijn hybride. Lekker zuinig inderdaad.
Dorestad
24-10-2024 om 18:29
Tara82 schreef op 24-10-2024 om 17:51:
[..]
Dat en met een hybride hoef je ook niet minstens 30 minuten ergens bij een laadstation te staan om te laden. Volgooien en je kunt weer verder. Ik ben een keer mee gereden met een familielid die een elektrische auto heeft en ik vond dat toch echt wel ellendig zo lang stilstaan voor je weer verder kan en dan was hij nog niet eens vol. Moet je gaan uitrekenen hoelang je moet laden tot dat ding vol genoeg is om thuis te komen. Ik hou het wel bij mijn hybride. Lekker zuinig inderdaad.
We rijden nu hybride. Elektrisch zou actieradius hebben van 350km. Meer dan genoeg. Het gaat om een auto die hoofdzakelijk in NL blijft. We zijn er nog niet over uit.
Bellebelle
24-10-2024 om 19:36
Sassenach schreef op 24-10-2024 om 10:43:
[..]
Bij onze apotheek is een 24/7 afhaalmogelijkheid. Dan kun je met een code je medicijnen uit een uitgifteloket halen. Hebben jullie niet zoiets?
Ja, daar zal ik me eens in verdiepen inderdaad.
Bellebelle
24-10-2024 om 19:40
Tara82 schreef op 24-10-2024 om 17:51:
[..]
Mijn auto rijdt minimaal 400 km op één accu lading. Maar ik rijd zelden 400 km in één keer. Dus ik laad 's nachts of 's avonds. De nieuwste electrische auto's kunnen snel laden, dus in een minuut of 20 zou je weer op weg kunnen zijn. Ik word een beetje moe van dit soort argumenten, ik rijd al meer dan 3 jaar electrisch, nooit een probleem gehad. En we moeten gewoon de uitstoot van fossiele brandstoffen drastisch terugbrengen, niet alleen voor het milieu, maar ook voor de luchtkwaliteit in de stad. Einde preek
Rogue
24-10-2024 om 19:43
Yumi schreef op 24-10-2024 om 15:31:
[..]
AH heeft rijstmeel van het merk Smaakt, staat hier in een apart vak. Samen met zonnatura, biologische zuidvruchten en dieet artikelen.
Klopt had al gegoogld maar ze beide AH’s hadden het niet waarom kan dat kind geen normale allergie hebben zoals tomaten of zo of liever helemaal niet kan zij natuurlijk niks aan doen maar tis wel hoofdpijn
Bellebelle
24-10-2024 om 20:51
Mijn puberkind ging winkelen in plaats A. Vanwege werkzaamheden reed de directe bus niet naar deze plaats, dus moest ze met de trein. Die was wel duurder. Uiteindelijk reed de trein niet vanwege personeelstekort en moest ze dus met een vervangende bus. Die deed er veel langer over dan de trein en de bus die normaal rijdt vanwege die werkzaamheden. Ik kan me er dan zo aan storen dat ze meer betaald heeft dan normaal, terwijl ze eigenlijk een veel slechtere service heeft gekregen.
ToetieToover
24-10-2024 om 20:59
Rogue schreef op 24-10-2024 om 19:43:
[..]
Klopt had al gegoogld maar ze beide AH’s hadden het niet
waarom kan dat kind geen normale allergie hebben zoals tomaten of zo of liever helemaal nietkan zij natuurlijk niks aan doen maar tis wel hoofdpijn
Smaakt rijstmeel is NIET glutenvrij. Ik heb een tip voor heerlijke koekjes met glutenvrije havermout (niet elke havermout is glutenvrij!!). Voordeel is dat je de overgebleven havermout zelf altijd nog kunt opeten. Kijk in het glutenvrije/dieet schap.
50 gram roomboter
200 gram suiker
120 gram glutenvrij havermout
Van de havermout ongeveer 40 gram fijnmalen tot meel in bijvoorbeeld een vijzel, koffiebonenmaler, etc. Alles mengen. Makkelijkste is om de boter even te smelten. Balletjes scheppen met twee lepels (het plakt) en ruimte laten, want ze lopen uit. Per lading 7 minuten bakken op 180 graden. Goed voor zo’n 20 stuks. Oja en ze worden harder bij het afkoelen, dus ik leg ze met bakpapier en al aan de kant tot dat is gebeurd. Je kunt ze dan ook heel creatief als rolletje laten afharden.
Auwereel
24-10-2024 om 23:29
Ik heb me geërgerd aan kapotte of afwezige straatlantaarns zodat stukken weg pikkedonker zijn op het licht van mijn fiets na. Ik zie graag meer weg dan alleen wat mijn fietslamp beschijnt. Eén van die plekken, gewoon in de stad, bij een groot kruispunt: zat licht voor de auto's, maar waar het fietspad loopt, moet je raden. Vroeger had je indirect licht van de straatlantaarns die op het wegdeel van de auto's gericht zijn, maar de ledverlichting geeft zulke smalle bundels dat het fietspad donker blijft.
Dolfje
25-10-2024 om 06:56
Dat ik al zo'n 1,5 uur wakker ben. En dat op mijn vrije dag. Ik wil verdorie slapen. Al is het maar tot 8 uur.daar zou ik al blij mee zijn. En nu verrek ik ook al van de honger.
Naminokurashi
25-10-2024 om 08:52
lig ik lekker te slapen na nachtdienst, vind er eentje het leuk om nu te gaan staan boren.
Evaluna
25-10-2024 om 09:19
Dat ik buiten stond om mijn dochter naar school te helpen (zonder resultaat, want ze kreeg paniek 🙁) en de kat mijn havermout heeft opgegeten.
Ik had er een plank overheen gelegd, maar die heeft ze er gewoon afgeduwd.
Nu is het dus kwart over 9 en zit ik met kind thuis in pyama nog zonder ontbijt.
Ik geloof dat ik maar gelijk aan de koffie ga met een cracker ofzo.
De kapper had wel om half 12 een plekje vandaag, maar dat is meer voor het andere topic.
kerst
25-10-2024 om 09:26
Dierenartspraktijk zegt drie dagen voor de castratie van de kater de operatie af Wekenlang zit ik erop te wachten.
Spoedoperatie gaat voor. Dan doe je dat op zaterdag als het zo'n spoed heeft