Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Aan post.nl Ik had een pakje besteld en omdat ik niet het risico wilde lopen dat het bezorgd werd terwijl ik niet thuis ben heb ik het laten bezorgen bij een post.nl punt op 2 minuten lopen dit is bij een supermarkt die tot 20.00 uur open is.
Krijg ik om 17.00 uur een mail dat het bezorgd is alleen bij een heel ander post nl punt een stuk verder weg. Bij een of andere garage. 
Toen ik er heen ging kwam Ik erachter dat deze garage al om 17.00 dicht gaat. 

Vanavond een rondje gewandeld. Twee keer vuurwerkknallen gehoord. Blijkbaar is het weer begonnen. Hou er toch eens mee op. 

Hier was net gisteravond ook al flink raak met vuurwerk. Lagen al in bed toen het begon.

Ik wil even mijn excuses aanbieden aan JtM en Poezie.

Het spijt mij dat ik zo reageerde tegen jullie. Dit hadden jullie niet verdiend. Ik heb geen flauw idee waarom ik zo finaal uit de bocht ben gevlogen.
Nogmaals mijn excuses 

Ik dacht gisteren een goed idee te hebben door oude schoenen weer eens aan te doen ipv mijn nieuwere gebruiken. Ben ik midden in een winkelcentrum vallen letterlijk mijn zolen onder mijn schoenen vandaan. De grote stukken kon ik weggooien maar daarvoor heb ik blijkbaar dus al een spoor van kleine stukjes achtergelaten. Dus onbewust en ongewild de winkels vervuild.

alhambra schreef op 05-10-2024 om 10:57:

Ik dacht gisteren een goed idee te hebben door oude schoenen weer eens aan te doen ipv mijn nieuwere gebruiken. Ben ik midden in een winkelcentrum vallen letterlijk mijn zolen onder mijn schoenen vandaan. De grote stukken kon ik weggooien maar daarvoor heb ik blijkbaar dus al een spoor van kleine stukjes achtergelaten. Dus onbewust en ongewild de winkels vervuild.

Hoe kan dat? Nam je het spreekwoord voor iemand de zolen van je schoenen lopen, te letterlijk?

Naminokurashi schreef op 05-10-2024 om 10:14:

Ik wil even mijn excuses aanbieden aan JtM en Poezie.

Het spijt mij dat ik zo reageerde tegen jullie. Dit hadden jullie niet verdiend. Ik heb geen flauw idee waarom ik zo finaal uit de bocht ben gevlogen.
Nogmaals mijn excuses

We vliegen allemaal weleens uit de bocht. Sympathiek van je, dat je er nig even op terugkomt 

alhambra schreef op 05-10-2024 om 10:57:

Ik dacht gisteren een goed idee te hebben door oude schoenen weer eens aan te doen ipv mijn nieuwere gebruiken. Ben ik midden in een winkelcentrum vallen letterlijk mijn zolen onder mijn schoenen vandaan. De grote stukken kon ik weggooien maar daarvoor heb ik blijkbaar dus al een spoor van kleine stukjes achtergelaten. Dus onbewust en ongewild de winkels vervuild.

Dan zijn je zolen ondertussen vergaan.

Dat heb ik gehad met nieuwe zwarte schoenen die jarenlang in de kast lagen voor als er een begrafenis was. 

Yumi schreef op 05-10-2024 om 11:05:

[..]

Hoe kan dat? Nam je het spreekwoord voor iemand de zolen van je schoenen lopen, te letterlijk?

kerst schreef op 05-10-2024 om 11:31:

[..]

Dan zijn je zolen ondertussen vergaan.

Dat heb ik gehad met nieuwe zwarte schoenen die jarenlang in de kast lagen voor als er een begrafenis was.

Ja inderdaad. De zolen waren vergaan maar dat had ik dus pas door toen ik al van huis was. Echt suf!


Waarom zijn er geen kindervrije dagen in dierentuinen. Zou echt chill zijn

Koettie schreef op 05-10-2024 om 13:56:

Waarom zijn er geen kindervrije dagen in dierentuinen. Zou echt chill zijn

Dan heb je zelf de dag verkeerd gekozen.  Op een zaterdag kan je verwachten dat er veel kinderen zijn.  Persoonlijk zou ik, als ik zonder kinderen op pad zou gaan,  kiezen voor een maandag of vrijdag.  Woensdag is een vrije middag dus nog kans op kinderen en in deze tijd van het jaar zijn er ook nog schoolreisjes en maandag en vrijdag zijn de minst populaire dagen voor een schoolreisje. 

Bakblik schreef op 05-10-2024 om 14:21:

[..]

Dan heb je zelf de dag verkeerd gekozen. Op een zaterdag kan je verwachten dat er veel kinderen zijn. Persoonlijk zou ik, als ik zonder kinderen op pad zou gaan, kiezen voor een maandag of vrijdag. Woensdag is een vrije middag dus nog kans op kinderen en in deze tijd van het jaar zijn er ook nog schoolreisjes en maandag en vrijdag zijn de minst populaire dagen voor een schoolreisje.

Ik was op donderdag in een dierentuin, ook met het idee dat er minder kinderen zouden zijn. Maar er waren er genoeg. Vooral veel kleintjes, die nog niet naar school gaan. 

Koettie schreef op 05-10-2024 om 13:56:

Waarom zijn er geen kindervrije dagen in dierentuinen. Zou echt chill zijn

Donderdagen zijn waarschijnlijk de minste kinderen. Geen schoolreisjes dag en studiedagen zijn vaak op maandag of vrijdag. Woensdagmiddag groot deel van de scholen nog ouderwets vrij en veel kleuterklassen ook op vrijdag middag. 

In het weekend en de vakantie is het natuurlijk altijd druk. 

Ik vind dat je bij een activiteit die ook gericht is op educatie voor kinderen zoals een dierentuin niet echt kindvrije dagen kan verwachten. Ik verwacht ook geen volwassen vrije dagen in de dierentuin. 

Maar ik snap je wel, sommige kinderen zijn echte ongeleide projectielen. 

Koettie schreef op 05-10-2024 om 13:56:

Waarom zijn er geen kindervrije dagen in dierentuinen. Zou echt chill zijn

Omdat dat discriminatie is op grond van leeftijd.

Zit op de visite te wachten. Ze zouden om half drie komen (huis netjes, kinderen gestreken, koffie en gebak klaar) en nu komen ze pas om vijf uur door wegafsluiting etc. Planning in de soep, nu vast koken zodat ze kunnen meeeten zo. Energie is al op voor ze er zijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.