Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Sassenach schreef op 15-09-2024 om 20:58:

[..]

Jeetje, nu al?

Ja mooi optijd weer. Ik vroeg al aan man of we niet met z'n 3en op vakantie kunnen met de kerst. Maar dat ziet hij niet zitten.

Bellebelle schreef op 15-09-2024 om 20:49:

Ik had een oude fiets die ik niet meer gebruikte en in de tuin lag weg te roesten. Eindelijk had ik de tijd gevonden om naar de stort te gaan om die fiets (en nog veel andere rommel) weg te gooien. Maar dat was buiten mijn partner gerekend, die mij de fiets zag inladen en zag dat deze te goed was om weg te gooien. Nu staat de fiets voor mijn huis i.p.v. in de tuin, moet iemand 'm weer terug naar de tuin rijden, even poetsen en op marktplaats zetten. I.p.v. dat ik een klusje van mijn to do lijstje af kan halen, heb ik er nu alleen maar klusjes bij .

Ik heb laatst nog fietsen gratis weggeven op Marktplaats, de ontvangers waren er reuze blij mee en ik was ook blij omdat ik niet hoefde te bedenken hoe ik ze bij de stort kreeg. 

Die fietsen van mij zullen wel in betere staat geweest zijn dan jouw verroeste exemplaar, maar een beetje blij is ook fijn. 

ik denk dat ik dat ook ga doen. Op marktplaats zetten om gratis af te halen. Dat scheelt mij weer betalen voor afval bij de stort. 

noas_1993 schreef op 15-09-2024 om 21:20:

[..]

Het zit je ook niet mee he. Gelukkig bestaan er nog andere winkels.

Echt, ik begin me een beetje te ergeren aan dit soort domme ergernissen.

doeslief 

Bellebelle schreef op 15-09-2024 om 22:11:

ik denk dat ik dat ook ga doen. Op marktplaats zetten om gratis af te halen. Dat scheelt mij weer betalen voor afval bij de stort.

De ANWB zamelt ook bruikbare fietsen in om aan kinderen te kunnen geven.

https://www.anwb.nl/over-anwb/anwb-kinderfietsenplan

Oké,  noas, lees vooral even niet mee want deze ergernis is pas echt dom 😁. In een ander topic heeft iemand een krantenbericht gequote, zo kom ik erop. Het is dus geen  commentaar op de schrijfstijl van deze persoon maar wel hoe ze het in de media geregeld brengen.  "Er is een levenloos lichaam gevonden". Nee,  er is iemand gevonden die dood is,  dood is geen eng woord,  je hoeft er geen onjuist eufemisme voor te gebruiken.  Iets dat levenloos is heeft nooit geleefd,  zoals een steen.  Iemand die dood is heeft een heel leven achter de rug, heeft iets betekend voor anderen,  heeft bestaan.  Die is niet levenloos.  Zo, dat wilde ik even gezegd hebben,  nu kan ik weer verder met mijn leven 😉

JtM

JtM

16-09-2024 om 09:25 Topicstarter

noas_1993 schreef op 15-09-2024 om 21:20:

[..]

Het zit je ook niet mee he. Gelukkig bestaan er nog andere winkels.

Echt, ik begin me een beetje te ergeren aan dit soort domme ergernissen.

Misschien moet je nog eens de OP lezen... 

JtM

JtM

16-09-2024 om 09:25 Topicstarter

Ik kan nog steeds niet goed zitten met mijn voet omlaag. Maar goed dat ik een krukje mee heb genomen naar kantoor, kan in ieder geval mijn voet omhoog. 

Wieder schreef op 16-09-2024 om 08:21:

Oké, noas, lees vooral even niet mee want deze ergernis is pas echt dom 😁. In een ander topic heeft iemand een krantenbericht gequote, zo kom ik erop. Het is dus geen commentaar op de schrijfstijl van deze persoon maar wel hoe ze het in de media geregeld brengen. "Er is een levenloos lichaam gevonden". Nee, er is iemand gevonden die dood is, dood is geen eng woord, je hoeft er geen onjuist eufemisme voor te gebruiken. Iets dat levenloos is heeft nooit geleefd, zoals een steen. Iemand die dood is heeft een heel leven achter de rug, heeft iets betekend voor anderen, heeft bestaan. Die is niet levenloos. Zo, dat wilde ik even gezegd hebben, nu kan ik weer verder met mijn leven 😉

klinkt net zoals de contentcreaters op yt die tegenwoordig unalived zeggen inplaats van zelfmoord...(omdat anders hun video's geblokeerd worden)

Wakker geworden met alweer hoofdpijn en een dichte neus, duidelijk de zoveelste bijholteontsteking. Kan ik nooit gebruiken, maar nu zeker niet omdat eind van de week, naar het ziekenhuis moet voor een longfunctie test. 

Dat er mooie oude bomen zijn weggehaald. Het was echt een kabaal vanaf 7 uur vanmorgen waardoor ik nu compleet overprikkeld ben en niet meer stevig op mijn benen sta. Maar ik vind het ook zo jammer van de bomen. Het lijkt me dat we in de stad juist meer bomen nodig hebben dan minder. 

Vanochtend ineens uit het niets een bloedneus. Duurde even voordat het over was, moest toen naar ziekenhuis om bloed te laten prikken. Was 10 minuten thuis, ja hoor, weer een bloedneus. Dit keer duurde het wel meer dan 10 minuten voordat het over was. Ik hang dan altijd boven de wasbak met de kraan open. Gelukkig had ik voor die tijd snel mijn shirt uit gedaan 

Loeki72 schreef op 17-09-2024 om 13:03:

Dat er mooie oude bomen zijn weggehaald. Het was echt een kabaal vanaf 7 uur vanmorgen waardoor ik nu compleet overprikkeld ben en niet meer stevig op mijn benen sta. Maar ik vind het ook zo jammer van de bomen. Het lijkt me dat we in de stad juist meer bomen nodig hebben dan minder.

In mijn stad moet je voor kappen een vergunning aanvragen en is er een herplantingsplicht bij kappen door ziekte van de boom.


Zitten in Kroatië, zomervakantie. Het is helemaal niet zo warm. Loop de hele dag met een trui aan. Beetje non ergernis en het is hier mooi maar was zo toe aan warmte en zon! 

Koettie schreef op 17-09-2024 om 15:58:

Zitten in Kroatië, zomervakantie. Het is helemaal niet zo warm. Loop de hele dag met een trui aan. Beetje non ergernis en het is hier mooi maar was zo toe aan warmte en zon!

Ik was er 3 weken geleden en zweette me kapot.


echt he niet normaal 🤩

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.