Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Voor de tweede keer een compleet nutteloze training gevolgd. Het waren twee andere trainingen, waarvan er in beide gevallen nog meerdere volgen. Bij de eerste training heb ik nog wel dat illusie dat het beter wordt, maar bij de tweede vrees ik ervoor, aangezien deze gebaseerd is op een methode waar veel onderzoek naar gedaan is, maar niet is aangetoond dat deze werkt. Ik heb vandaag dus vijf uur besteed aan het volgen aan een verplichte training die nergens op sloeg en waar de belastingbetaler mijn salaris en de cursus voor heeft betaald. Ik voel plaatsvervangende schaamte voor deze verspilling van gemeenschapsgeld.

je merkt echt dat de scholen begonnen/vakantie voorbij is...., 
vanmorgen op mijn fietsroute stikte het van de ouders+kinderen onderweg naar school
bloedruk zat weer tot het plafon, en vanmiddag toen ik terug ging ook... wat een debielen tot bijna 2x toe bijna een aanrijding met een andere fietser  omdat eentje besloot te stoppen voor het zebrapad uit het niets en de ander hield totaal geen afstand en als kers op de taart een achterlijke voetganger die bijna tegen me op botste omdat eerst kijken voor je oversteekt blijkbaar niet voor hem geld

Rogue schreef op 17-09-2024 om 23:08:

je merkt echt dat de scholen begonnen/vakantie voorbij is....,
vanmorgen op mijn fietsroute stikte het van de ouders+kinderen onderweg naar school
bloedruk zat weer tot het plafon, en vanmiddag toen ik terug ging ook... wat een debielen tot bijna 2x toe bijna een aanrijding met een andere fietser omdat eentje besloot te stoppen voor het zebrapad uit het niets en de ander hield totaal geen afstand en als kers op de taart een achterlijke voetganger die bijna tegen me op botste omdat eerst kijken voor je oversteekt blijkbaar niet voor hem geld :thunder

Och,  hou op,  schei  uit! Ik rij met mijn auto naar mijn werk door een bos en ik ben juist blij dat de vakantie voorbij is! Wat die dagjesmensen allemaal uitvreten op zo'n fiets,  niet te doen. En er staan overal van die grote gele borden: LET OP FIETSERS! Maar ze doen het niet hè...

😇😉

Rogue, wilde die voetganger gebruik maken van het zebrapad? Dat is onderwerp van onderzoek, hoe die fietsers zich verhouden tot voetgangers,  zeker als je grote groepen fietsers hebt is dat een issue 
En die borden zijn onduidelijk wie er nou moet opletten, je kan het ook lezen als "Let op (er zijn) fietsers".

Auwereel schreef op 18-09-2024 om 07:48:

Rogue, wilde die voetganger gebruik maken van het zebrapad? Dat is onderwerp van onderzoek, hoe die fietsers zich verhouden tot voetgangers, zeker als je grote groepen fietsers hebt is dat een issue
En die borden zijn onduidelijk wie er nou moet opletten, je kan het ook lezen als "Let op (er zijn) fietsers".

Natuurlijk moet je die zo lezen, maar da's minder leuk. Ik ben een simpele ziel, heb er iedere keer dat ik het lees plezier om. Let op, fietsers! zou een stuk minder grappig zijn.

Een voetganger die oversteekt op een zebra heeft voorrang op een fietser, volgens mij.

Wieder schreef op 18-09-2024 om 08:02:

[..]

Natuurlijk moet je die zo lezen, maar da's minder leuk. Ik ben een simpele ziel, heb er iedere keer dat ik het lees plezier om. Let op, fietsers! zou een stuk minder grappig zijn.

Bij ons in de stad staat dat dus op de grond geverfd in het voetgangersgebied waar fietsers welkom zijn, wie moet er dan op wie letten?

Auwereel schreef op 18-09-2024 om 08:42:

[..]

Bij ons in de stad staat dat dus op de grond geverfd in het voetgangersgebied waar fietsers welkom zijn, wie moet er dan op wie letten?

Ik leer mijn cursisten altijd dat iedereen op iedereen moet letten en dat dat het beste gaat als iedereen de verkeersregels volgt. 

Maar tegenwoordig heeft iedereen haast en lappen velen de regels aan hun laars.

Grote borden op het sportpark dat er fiets/verkeersles is.  Dank voor uw begrip!  En mensen duiken gewoon in ieder gaatje dat ze zien.

Als je dan zo'n rechts inhalende fietser (60+) aanspreekt op zijn gedrag kan je een grote bek krijgen. Dat dat gedoe hier elke week zo traag gaat en hij toch echt om 13.30 een tennisbaan besproken heeft.

Ik heb met dit kabinet geen idee hoe maar er moet eigenlijk landelijke aandacht komen voor de verkeersregels en dat het de veiligheid ten goede komt als IEDEREEN zich daar aan houdt. 

Benzine  in Duitsland.  Zou zo goedkoop  moeten zijn? Nou, ik betaalde thuis 1,80 en hier 2,19! Wat een geld zeg  .

Wel snelweg uiteraard maar toch.

Beterlaat2021! schreef op 18-09-2024 om 08:03:

Een voetganger die oversteekt op een zebra heeft voorrang op een fietser, volgens mij

Dat klopt. 


Ik steek meerdere keren per week als voetganger bij mij in de buurt een zebrapad over. Ik schat in dat zo’n 95% van de fietsers gewoon doorrijdt als ik over wil steken. Echt maar een enkeling stopt en dan vaak ook alleen maar als ik al duidelijk het zebrapad op ga stappen.  Automobilisten stoppen echt een stuk vaker, zelfs als je wacht om over te steken. 

Als fietsers dan in een grote groep rijden kan ik het me nog voorstellen dat de eerste niet stopt, omdat je grote kans hebt dat de rest van de groep er bovenop knalt. Maar individuele fietsers stoppen ook bijna nooit. 

Sommige voetgangers hier denken in het centrum altijd voorrang te hebben op een fietser

Sassenach schreef op 18-09-2024 om 10:45:

[..]

Dat klopt.


Ik steek meerdere keren per week als voetganger bij mij in de buurt een zebrapad over. Ik schat in dat zo’n 95% van de fietsers gewoon doorrijdt als ik over wil steken. Echt maar een enkeling stopt en dan vaak ook alleen maar als ik al duidelijk het zebrapad op ga stappen. Automobilisten stoppen echt een stuk vaker, zelfs als je wacht om over te steken.

Als fietsers dan in een grote groep rijden kan ik het me nog voorstellen dat de eerste niet stopt, omdat je grote kans hebt dat de rest van de groep er bovenop knalt. Maar individuele fietsers stoppen ook bijna nooit.

Dit

Daarnaast heb ik blijkbaar iets gemist en is er een nieuwe regel, dat fietsten op de stoep mag. Fietsers die doodleuk op die bel hangen dat ik opzij moet, op een stoep van een paar tegels breed. Waardoor ik op de weg of (ook leuk) op het fietspad moet stappen, om de fietser door te laten. Opmerken dat het om een stoep gaat durf ik niet meer, omdat de laatste keer meneer dusdanig uit zijn plaat ging, dat hij door mede-op de stoep fietser gekalmeerd moest worden. 

Auwereel schreef op 18-09-2024 om 07:48:

Rogue, wilde die voetganger gebruik maken van het zebrapad? Dat is onderwerp van onderzoek, hoe die fietsers zich verhouden tot voetgangers, zeker als je grote groepen fietsers hebt is dat een issue
En die borden zijn onduidelijk wie er nou moet opletten, je kan het ook lezen als "Let op (er zijn) fietsers".

Nh dat was het dus ze stonden nog te twijfelen en opeens besloten ze over te steken omdat mrs fatbike stopte ik moest toen vol op me rem omdat ik anders boven op haar knalde. 

De andere voetganger stond half op het fietspad (geen zebrapad) en liep steeds een stukje verder tot dat hij bijna op mijn stuur zat 
 

had de was opgehangen. Wat zijn die plastic wasknijpers een rot dingen. Om de haverklap ging er eentje stuk. Gelukkig heb ik nog wel wat houten knijpers.
Ik snap het niet, ze willen minder plastic in het milieu, maar toch plastic wasknijpers maken. Ik kan nergens meer houten knijpers vinden. Of kijk ik verkeerd?

Naminokurashi schreef op 18-09-2024 om 14:25:

had de was opgehangen. Wat zijn die plastic wasknijpers een rot dingen. Om de haverklap ging er eentje stuk. Gelukkig heb ik nog wel wat houten knijpers.
Ik snap het niet, ze willen minder plastic in het milieu, maar toch plastic wasknijpers maken. Ik kan nergens meer houten knijpers vinden. Of kijk ik verkeerd?

Dat heb ik ook. Blijven er weinig over zo.  Probeer ik maar twee doeken aan 1 wasknijper op te hangen wat natuurlijk niet gaat. Valt er weer was drie verdiepingen naar beneden in de tuin van de onderonderonderbuurvrouw.. plus de halve knijpers die er al lagen haar tuin te bevuilen..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.