Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Waarom geeft de Buienradar app een totaal andere weersverwachting dan Buienradar website? Toch maar de app versie vertrouwen die een enorme bui verwacht over een uur of drie? Of alle andere apps èn de website die zeggen dat het droog blijft?

dat we tot morgenochtend hebben om kosteloos onze vakantie te annuleren. 
we zitten met een zieke kat die al 4 weken ziek is en zelfs een sonde heeft. Ze begint op te knappen en te eten maar we moeten nu beslissen. terwijl we pas over 4 weken weggaan. 
Ik twijfel maar mijn man ziet het niet echt zitten. Ik vind het prima om te annuleren en als het goed gaat over 4 weken een last minute te boeken. Maar mijn dochter begon al dat ze geen zin heeft als we iets anders gaan doen en mijn man roept als we niet weggaan ga ik werken. 

Aan iemand hier die ik waardeer om zijn/haar bijdrage, maar graag een ander corrigeert☝️ en/of naar een ander topic verwijst.
Zie het vandaag ook wéér gebeuren, en merk dat het me enorm stoort. 

Pooh-Bear schreef op 31-07-2024 om 11:58:

dat we tot morgenochtend hebben om kosteloos onze vakantie te annuleren.
we zitten met een zieke kat die al 4 weken ziek is en zelfs een sonde heeft. Ze begint op te knappen en te eten maar we moeten nu beslissen. terwijl we pas over 4 weken weggaan.
Ik twijfel maar mijn man ziet het niet echt zitten. Ik vind het prima om te annuleren en als het goed gaat over 4 weken een last minute te boeken. Maar mijn dochter begon al dat ze geen zin heeft als we iets anders gaan doen en mijn man roept als we niet weggaan ga ik werken.

Lastig, ik zou overleggen met de dierenarts, die kan beter beoordelen of het nodig is om te annuleren. 

wat ben jij toch een etterbak.
Mijn taak overnemen, wil je niet, want het is vrijwilligerswerk, maar wel commentaar leveren.
Nee!!..ik ga niet met jou meer in gesprek, jij neemt alles op met jouw mobiel,wie is nu wantrouwend ?

Ik ben echt zo ontiegelijk moe. En die hoofdpijn helpt ook niet mee. Fatsoenlijk functioneren lukt niet meer. Laat alles uit mijn handen vallen en kom niet tot werken.
En ik stond vandaag tot 2 keer toe met mijn sloffen aan bij de auto omdat ik vergeten was om schoenen aan te doen.

Yumi schreef op 31-07-2024 om 12:10:

[..]

Lastig, ik zou overleggen met de dierenarts, die kan beter beoordelen of het nodig is om te annuleren.

We lopen met haar bij een internist van een dierenkliniek. De internist zelf zien we dinsdag pas hij kan niet veel zeggen. Na 4 weken erg ziek begint ze nu pas vooruit te gaan. Maar ze is er echt nog niet.
hoe teleurstellend ook gaan we denk ik maar annuleren. Mijn ergenis was meer de manier waarop we het gesprek voerde en dat mijn man ineens riep dan ga ik wel werken.
terwijl we gisteren nog bedacht hadden dat als het wel goed gaat we altijd nog een paar dagen weg kunnen maar dan dichterbij.   

overigens behalve ergenis ben ik ook heel blij dat het eindelijk wat beter gaat en ze het lijkt te redden. Ze heeft een sonde en daar hebben we best veel ellende mee gehad we zijn echt heel vaak terug geweest naar de kliniek. Gaf ons heel veel stress ook met steeds vrij zien te krijgen en ongerustheid omdat het niet lukt. 
het is eindelijk een beetje rustig en die stress komt er nu uit dus ben ook wel sneller geïrriteerd. 

Pooh-Bear schreef op 31-07-2024 om 20:03:

overigens behalve ergenis ben ik ook heel blij dat het eindelijk wat beter gaat en ze het lijkt te redden. Ze heeft een sonde en daar hebben we best veel ellende mee gehad we zijn echt heel vaak terug geweest naar de kliniek. Gaf ons heel veel stress ook met steeds vrij zien te krijgen en ongerustheid omdat het niet lukt.
het is eindelijk een beetje rustig en die stress komt er nu uit dus ben ook wel sneller geïrriteerd.

Na 4 weken onzekerheid en alle stress of ze het wel gaat redden, begrijp ik best dat je sneller geïrriteerd bent. Misschien geeft het je wat rust, dat je niet tegen een vakantie aan zit te hikken, terwijl je er niet achter staat om te gaan. Gestrest op vakantie gaan werkt ook niet.

Pooh-Bear schreef op 31-07-2024 om 20:00:

[..]

We lopen met haar bij een internist van een dierenkliniek. De internist zelf zien we dinsdag pas hij kan niet veel zeggen. Na 4 weken erg ziek begint ze nu pas vooruit te gaan. Maar ze is er echt nog niet.
hoe teleurstellend ook gaan we denk ik maar annuleren. Mijn ergenis was meer de manier waarop we het gesprek voerde en dat mijn man ineens riep dan ga ik wel werken.
terwijl we gisteren nog bedacht hadden dat als het wel goed gaat we altijd nog een paar dagen weg kunnen maar dan dichterbij.

Ik vind het lief van je! En ook zo positief dat je dan denkt: als het nu niet kan, dan misschien last minute nog lekker even weg 🌸
Misschien is het de teleurstelling van je man dat hij zo reageert, maar het is ook niet leuk voor jou!

In ieder geval heel veel sterkte met je kat!! En ik hoop dat jullie er toch nog lekker even een paar daagjes tussenuit kunnen 🤞🏼.

Aan dochter. Ik weet dat ze er niks aan kan doen, maar ze heeft al mijn plannen voor vanavond en morgen in de war geschopt en daar doe ik het niet zo goed op. En aan mezelf dat ik beloofd heb iets leuks te bedenken om morgenmiddag te gaan doen. En ik heb echt geeeeen ideeee…. Iemand nog tips voor Groningen/Noord Drenthe? Dochters zijn 16 en 14. 

Netherfield , actief/ sportief of cultureel?
suppen bij het zuidlaardermeer of bij Blauwestad 
Eind fietsen (huren), rondje knooppunten route in de buurt waar je zit, kun je zelf bepalen hoe lang je de route maakt en waar langs, veel bos in Drenthe.
Shoppen in Groningen/ Assen
Drents museum in Assen

boomkroonpad. 
klimpark.
Beide vlak bij Grollo

Dat het nog 40 dagen duurt voor ik vakantie heb.

Dolfje schreef op 01-08-2024 om 08:46:

Dat het nog 40 dagen duurt voor ik vakantie heb.

Hier ook! Nog ff doorzetten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.