Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Haha, gelukkig nog meer niet-flexibele mensen 

Ja, ik zit echt een beetje te balen hoor. Ik had me verheugd op een poosje alleen met zoon. Maar goed, ik kan man ook niet verbieden om in zijn eigen huis te komen natuurlijk 🤣

Mugske schreef op 21-03-2024 om 06:35:

[..]

Als het goed is, wijst die meneer heel duidelijk aan wie hij bedoelt. Dat zie ik ze altijd doen op een punt hier in de buurt waar vaker geoefend wordt. Moet wel zeggen dat sommige verkeersregelaars, bijv bij werkzaamheden, daar minder duidelijk / slordiger in zijn.

In een ver verleden heb ik daar een opleiding voor gehad. Op een achterlijk druk kruispunt in Amsterdam, Stadhouderskade/Ferdinant Bolstraat. Degene die de opleiding gaf stapte de kruising op om te laten zien hoe het moest.

Binnen twee minuten drie auto's op elkaar  gelukkig alleen blikschade. 

Ik stond op de brug en een oud mannetje die naast mij was komen staan sprak de historische woorden: "Hij moet het zeker nog leren?"

_Audrey schreef op 21-03-2024 om 12:41:

Haha, gelukkig nog meer niet-flexibele mensen

Ja, ik zit echt een beetje te balen hoor. Ik had me verheugd op een poosje alleen met zoon. Maar goed, ik kan man ook niet verbieden om in zijn eigen huis te komen natuurlijk 🤣

Heel logisch hoor. Ik heb heel erg moeten wennen toen man met pensioen kwam.....ineens (bijna) nooit meer alleen thuis. Voelde toch als een beetje inleveren (ben verder heel gelukkig met hem hoor ).

Herfstappeltaart schreef op 21-03-2024 om 12:56:

[..]

Heel logisch hoor. Ik heb heel erg moeten wennen toen man met pensioen kwam.....ineens (bijna) nooit meer alleen thuis. Voelde toch als een beetje inleveren (ben verder heel gelukkig met hem hoor ).

Ik hou ook erg van man, maar hij hoeft niet altijd om me heen te zijn 

Pensioen lijkt me enorm wennen,  dan is hij nooit meer weg! 

_Audrey schreef op 21-03-2024 om 12:58:

[..]

Ik hou ook erg van man, maar hij hoeft niet altijd om me heen te zijn

Pensioen lijkt me enorm wennen, dan is hij nooit meer weg!

dat klinkt ook niet aardig! Maar eerlijk, ik zal er aan moeten wennen om man 24/7 om me heen te hebben hoor. Ben enorm gesteld op mijn “rust” 

Zilver_gray schreef op 21-03-2024 om 13:04:

[..]

dat klinkt ook niet aardig! Maar eerlijk, ik zal er aan moeten wennen om man 24/7 om me heen te hebben hoor. Ben enorm gesteld op mijn “rust”

oh jee, ik ben nooit goed in zalvende, aardige zinnen. Misschien moet ik daar toch eens op oefenen!

_Audrey schreef op 21-03-2024 om 12:24:

Hmpf, mijn man zou vanavond laat thuis zijn, vanwege werk. Dus ik had met (op zichzelf wonende) zoon geappt of hij zin had om gezellig samen te eten. Ja, dat wilde hij wel. Appt mijn man net dat hij toch vroeg thuis is vandaag....

Dat vind ik dus wel jammer eigenlijk 🙄 Is dat raar?

Haha, gelukkig betreft het slechts je zoon en niet een  'secret lover..'  !

Ik houd er ook niet van als man weg zou zijn maar het niet doorgaat oid. Daar gaan mijn plannen… Pensioen lijkt me ook wat minder daardoor. Nu gaat hij een aantal jaar eerder met pensioen dan ik, dus dan kan ik eerst nog een tijdje naar kantoor vluchten. 
Nog zo eentje: als op je thuiswerkdag kind ineens vroeg thuis is van school. Ga ik ook slecht op. 


Pensioen duurt nog even maar ik hoop dat man tegen die tijd wel wat bezigheden buitenshuis gaat zoeken.  Stukjes wielrennen,  vrijwilligerswerk, maakt niet uit maar 365 dagen per jaar 24/7 samen thuis daar moet ik ook niet aan denken.
Het lijkt me heerlijk om dan in het buitenshuis 3 maanden met de vouwwagen te gaan trekken door Frankrijkmaar in de winter hoop ik toch echt wel op een activiteit buitenshuis.


Ketel word vandaag vervangen 
De man is om 8 uur vanmorgen begonnen en nog niet klaar
Zit met een dekentje op de bank, want het is koud in huis en kan nu eigenlijk ook niets doen, pfff

Bakblik schreef op 21-03-2024 om 14:22:


Pensioen duurt nog even maar ik hoop dat man tegen die tijd wel wat bezigheden buitenshuis gaat zoeken. Stukjes wielrennen, vrijwilligerswerk, maakt niet uit maar 365 dagen per jaar 24/7 samen thuis daar moet ik ook niet aan denken.
Het lijkt me heerlijk om dan in het buitenshuis 3 maanden met de vouwwagen te gaan trekken door Frankrijkmaar in de winter hoop ik toch echt wel op een activiteit buitenshuis.


Bakblik, zorg dat jullie een PIZ cursus gaan doen.
P
ensioen In Zicht.   Sommige werkgevers zorgen daarvoor.

Beterlaat2021! schreef op 21-03-2024 om 13:53:

[..]

Haha, gelukkig betreft het slechts je zoon en niet een 'secret lover..' !


Zilver_gray schreef op 21-03-2024 om 10:10:

[..]

Oh ja bij ons op kantoor ben je ook de sjaak als je je eigen beker bent vergeten. Ze hebben wel een soort plastic bekertjes die elke dag gewassen worden, maar die zijn vaak niet schoon! Zo smerig!

Woon je buiten de stad? Ov is alleen fijn als het werkt

Nou, ik woon in een stad maar met de tram duurt het soms even voordat je op een station bent. Per ongeluk de goeie trein laten gaan omdat ik dacht dat die naar een andere plaats zou gaan. Beetje suf van mij. De terugweg ging wel 2x zo snel .

Het scheelt dat bij het station een Hema is waar je nog even een beker of waterfles kan halen maar onhandig is het soms wel. Op een andere locatie bewaren we onze bekers in een kluisje waarvan we de inlogcode hebben. Dat is wel een goed systeem.

_Audrey schreef op 21-03-2024 om 12:58:

[..]

Ik hou ook erg van man, maar hij hoeft niet altijd om me heen te zijn

Pensioen lijkt me enorm wennen, dan is hij nooit meer weg!

Dat lijkt me ook heel pittig, hoe leuk ik mijn partner ook vind. Alleen tijd vind ik prettig.

Ik vind het vaak niet erg als een afspraak niet doorgaat met anderen, dan kan ik me evengoed verheugen op een avondje alleen.

Ik had vandaag weg willen gaan maar na de eerste straat wist ik dat het een lijdensweg zou worden (zeer pijnlijke peesplaat onder mijn voet) en ben ik teruggekeerd. Dit komt niet vaak voor. Ik denk omdat ik de laatste tijd erg veel op mijn knieën heb gezeten en zo toch die peesplaat ongebruikelijk heb belast.

Ik ga het over een half weekje tot vijf dagen gewoon weer opnieuw proberen. Zolang kan ik de Action en de Lidl niet missen.

En de paasstol natuurlijk ook niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.