Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Beterlaat2021! schreef op 19-03-2024 om 15:57:

Zet weer iemand een nestje kittens op Marktplaats. Gewone Europese Korthaar.
Vandaag geboren, mogen over 8 weken weg, voor € 300 per stuk! Bron van inkomsten, zo te zien jaarlijks een nestje. Vakantiegeld?

Asielkittens (die zijn gevaccineerd, gechipt, geneutraliseerd en in een gastgezin opgroeien tot 3 maanden) kosten slechts € 171!

Ik heb een keer een nestje gehad, en een kennis van me doet het regelmatiger. Ik deed de kittens weg tegen de kosten van de eerste ontworming en inentingen. De katjes zijn nu 14 en ik was destijds rond 70 euro per kitten kwijt. Met alle inflatie zou je toch nog rond 90-100 euro moeten zitten voor redelijke prijs. Dat het asiel extra kosten heeft is logisch.

kerst schreef op 19-03-2024 om 14:09:

[..]

Misschien kan je een dagdeel meedraaien en dan beslissen?

Ik erger mij aan de (werkloze) buren met hun eeuwige geleuter en harde stemmen. En nooit gaan ze eens op vakantie.

Ik ga sowieso  vrijdag bij een organisatie  een ochtend  meedraaien.  Verder ben ik vandaag naar een open dag  geweest bij een andere organisatie  die ook een goede kanshebber is nu.

Geërgerd  aan onze nieuwe  manager. Geen gezellige tante en vrij zwart wit. Gelukkig  had ik toch al besloten  daar weg te gaan.

Alweer voetbal op Npo 3
Ik wil First Dates zien.

Mijn tactvolle talenten en lijmkwaliteiten werden ff flink op de proef gesteld. Damn. Je zal personeel in dienst hebben zeg. 

een hond een paar straten verderop die vannacht tot vier uur continu aan het blaffen is geweest. Als ik er al door wakker blijf, dan heb je dat als baasje toch ook? Zo zielig voor de hond ook. Waarschijnlijk wilde hij naar binnen. Wie laat zijn hond urenlang buiten in de nacht blaffen, zo asociaal! (En dat is al vele malen vaker gebeurd). 

Super vervelend zo'n blaffende hond.. Vind het ook echt asociaal idd! Heb je nog wel een beetje geslapen? 

Ik erger me aan m'n hoofdpijn. Die is zo erg/op een vervelende plek dat ik er tranende ogen van krijg 

Apiejapie schreef op 20-03-2024 om 07:45:

een hond een paar straten verderop die vannacht tot vier uur continu aan het blaffen is geweest. Als ik er al door wakker blijf, dan heb je dat als baasje toch ook? Zo zielig voor de hond ook. Waarschijnlijk wilde hij naar binnen. Wie laat zijn hond urenlang buiten in de nacht blaffen, zo asociaal! (En dat is al vele malen vaker gebeurd).


Dierenbescherming bellen?

Wij hebben er ooit de dierenbescherming voor gebeld. Een paar portieken verderop lieten de bewoners soms dagenlang hun 2 honden op het balkon zitten. Ze blaften dag en nacht.  Zo zielig voor die dieren maar ook geluidsoverlast.  Of de dierenbescherming de politie heeft ingeschakeld en de honden zijn weggehaald weet ik niet maar op een gegeven moment was het over.  We zijn kort daarop zelf verhuisd.

ik kwam net bij een defect stoplicht en er stond dus zo'n veiligheidsmeneer midde op het kruispunt.. ik vind het altijd zo lastig om die aanwijzingen op te volgen want hoe weet ik wie hij bedoelt als hij wijst? 

Broodjebrie schreef op 20-03-2024 om 12:00:

ik kwam net bij een defect stoplicht en er stond dus zo'n veiligheidsmeneer midde op het kruispunt.. ik vind het altijd zo lastig om die aanwijzingen op te volgen want hoe weet ik wie hij bedoelt als hij wijst?

Dat heb je als het goed is geleerd bij je theorie-examen. Ik kan mij herinneren dat daar een heel hoofdstuk over ging. 

aanwijzing3.jpg



SuzyQFive schreef op 20-03-2024 om 12:24:

[..]

Dat heb je als het goed is geleerd bij je theorie-examen. Ik kan mij herinneren dat daar een heel hoofdstuk over ging.

aanwijzing3.jpg



Thx!

Dat er mooi weer was voorspeld en dat het blijkbaar elders in Nederland goed toeven was op terrasjes. Hier niet, zowat hele dag motregen.

Altijd een leuk gezicht,als ze moeten oefenen in het drukke verkeer.
Heb er vaak even bij staan kijken,als ze aan de slag gaan.


SuzyQFive schreef op 20-03-2024 om 12:24:

[..]

Dat heb je als het goed is geleerd bij je theorie-examen. Ik kan mij herinneren dat daar een heel hoofdstuk over ging.

aanwijzing3.jpg



Pijndag

Broodjebrie schreef op 20-03-2024 om 12:00:

ik kwam net bij een defect stoplicht en er stond dus zo'n veiligheidsmeneer midde op het kruispunt.. ik vind het altijd zo lastig om die aanwijzingen op te volgen want hoe weet ik wie hij bedoelt als hij wijst?

Als het goed is, wijst die meneer heel duidelijk aan wie hij bedoelt. Dat zie ik ze altijd doen op een punt hier in de buurt waar vaker geoefend wordt. Moet wel zeggen dat sommige verkeersregelaars, bijv bij werkzaamheden, daar minder duidelijk / slordiger in zijn.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.