Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


rionyriony schreef op 18-03-2024 om 18:33:

[..]

Klantenservice begrijpt maar zelden iets. Drie keer bellen, drie keer verschillend antwoord en je moet oppassen dat ze je abonnement niet per ongeluk cancellen of je korting beëindigen (omdat ze begrepen hadden dat je dat wou(??)). Ik bel nieteens meer en dat is vermoedelijk ook de bedoeling; scheelt toch weer medewerkers aan de telefoon.


Klantenservice heeft een oplossing, de standaard vraag... heeft u al de stroom eraf gehad en opnieuw opgestart? 

Zou ook het liefst niet meer bellen maar op deze manier is tv kijken de hel. Morgen krijgen ze nog 1 kans en als er daarna nog problemen zijn ben ik weg,

kerst schreef op 18-03-2024 om 22:22:

[..]

Wat vervelend zeg .

Ik erger mij aan dat ik anderhalf week na de griep nog zo moe ben😡

Dat hoor ik vaker dit jaar, griep duurt lang en daarna nog lang moe, hoop dat je snel weer fit bent.

Honger!!! Of liever aangeleerde lekkere trek denk ik. Zo verleidelijk om nog wat naar binnen te schuiven, maar ik heb niets in huis waar ik zin in heb en erg verstandig is het ook niet om hier een gewoonte van te maken.

Vanmorgen wakker geworden met spierpijn in 1 bil. Hoe ik daar nu weer aan kom…

Yumi schreef op 18-03-2024 om 22:37:

[..]

Klantenservice heeft een oplossing, de standaard vraag... heeft u al de stroom eraf gehad en opnieuw opgestart?

Zou ook het liefst niet meer bellen maar op deze manier is tv kijken de hel. Morgen krijgen ze nog 1 kans en als er daarna nog problemen zijn ben ik weg,

Ah, de standaard vraag inderdaad.. ik had vorig jaar ook gezeik met ziggo toen ik net was verhuisd. Ik stond echt op het punt om naar een andere provider te gaan toen ze voorstelden om een monteur te sturen. Viel nog onder de verhuisservice dus ik hoefde niet te betalen. Nou ja doe dan maar.. echt een geweldige monteur, binnen 1 minuut had hij de oorzaak al gevonden en hij ging pas weg toen we er allebei zeker van waren dat alles werkte. Topgozer!

Hopelijk werkt het alsnog bij jou.. sterkte!

Gelebloem schreef op 18-03-2024 om 18:38:

[..]

Baarschaamte? Is dat schaamte omdat je kinderen voortbrengt? Van die mensen die niet begrijpen dat je 'zet tragisch gezicht op' in deze tijd een kind op de wereld zet?

Ja die krijg ik tegenwoordig ook weleens nu het geslacht van de tweede bekend is, dan zeggen mensen "meer smaken zijn er niet,nu zijn jullie compleet". Als man of ik dan zeggen "we willen er wel meer als het ons gegeven wordt, we kijken wat de natuur doet" dan kom de opmerking: "Nee toch? Toch niet op deeeeze wereld?". Dat soort baarschaamte ligt meestal bij meer dan 2 kinderen merk ik. De norm is 2 en eroverheen moet je eens goed jezelf en de wereld nagaan.

Maar het commentaar dat ik nu vooral krijg is dat ik wel heel klein woon voor 2 kinderen, of het wel verstandig is en of het financieel wel kan. Gelukkig alleen van stief- en schoonfamilie. Mijn eigen familie is alleen maar blij voor me. Die zeggen je past er vanzelf een mouw aan. Ze zijn zelf met weinig opgegroeid. Veel mensen projecteren en vinden dat er eerst een groot huis moet zijn met slaapkamers en een tuin voor er gedacht kan worden over een kind. Zeg dat tegen mijn eitjes als ik 50 ben. Zo kunnen minder rijke mensen amper kinderen krijgen. De natuur heeft maling aan wie veel of weinig euro's op de bank heeft.

Moederkareltje schreef op 18-03-2024 om 17:27:

aan de baarschaamte die sommige mensen me proberen aan te praten.

Baarschaamte?

edit: duidelijk… 

Het valt mij vaak op dat het vaak mensen zijn die zelf hun leven zogenaamd perfect op orde hebben, nadat ze zelf niet al te milieuvriendelijk hun kapitaal opgebouwd hebben, een tesla voor de deur, een dure bakfiets en dan ineens de deugvogel gaan uithangen. Ze snappen niet dat je met plakken wortels geen zonnepanelen en een grachtenpand kan kopen. 

Netherfield schreef op 19-03-2024 om 07:36:

Vanmorgen wakker geworden met spierpijn in 1 bil. Hoe ik daar nu weer aan kom…

Is het spierpijn of ischias?

SuzyQFive schreef op 19-03-2024 om 08:20:

[..]

Is het spierpijn of ischias?

Ik ga uit van spierpijn. Gisteren deed andere heup stom dus ik zal wel scheef gelopen hebben oid. Maar dan nog raar. Ach. Zoals mijn moeder zegt, het zal wel over zijn voor je een oud wijf bent. 

Moirmel schreef op 15-03-2024 om 20:18:

Toch nog een ergernis vandaag. Stiefzoon is vanaf vandaag weer bij ons en in de boekentas zat een document voor een soort van medische keuring (verplicht CLB onderzoek, de Belgen zullen het wel kennen).
Vader had het al ingevuld en volgens hem is lichamelijk alles in orde terwijl wij twee weken geleden nog door de huisarts werden doorverwezen naar een neuroloog omdat stiefzoon meld dat het soms zwart wordt voor zijn ogen.
Enige tijd terug hadden de vaders nog aangegeven dat hij intellectueel alles kan "als hij maar wilt", terwijl ze net daarvoor op school hadden gezegd dat hij vier jaar achter loopt. En nu dit.

Even hierop aanknopend. In het licht van dit onderzoek heb ik stiefzoon enkele dagen geleden gemeten maar hij wou niet gewogen worden (bij mij gingen de alarmbellen al af). Deze ochtend heeft mijn partner hem kunnen overtuigen om toch op de weegschaal te staan en kwam de aap uit de mouw: kennelijk hechten ze bij vader veel belang aan zijn gewicht en krijgt hij soms vervelende opmerkingen. 
Heel leuk, hij is elf en zijn bmi is 16 verdorie. 

Moirmel schreef op 19-03-2024 om 08:28:

[..]

Even hierop aanknopend. In het licht van dit onderzoek heb ik stiefzoon enkele dagen geleden gemeten maar hij wou niet gewogen worden (bij mij gingen de alarmbellen al af). Deze ochtend heeft mijn partner hem kunnen overtuigen om toch op de weegschaal te staan en kwam de aap uit de mouw: kennelijk hechten ze bij vader veel belang aan zijn gewicht en krijgt hij soms vervelende opmerkingen.
Heel leuk, hij is elf en zijn bmi is 16 verdorie.

Goede bmi voor een elf jarige. Op die leeftijd is een gezonde bmi tussen 14 en 20.

Ik ben naar een andere baan op zoek  en heb keuzestress. Niet qua werk want in de zorg is er genoeg. Maar welke instelling/ richting ga ik op? Er zijn zó veel  mogelijkheden...

Dus erger ik me aan mezelf  omdat ik kiezen zo moeilijk vind.

lientje69 schreef op 19-03-2024 om 09:03:

Ik ben naar een andere baan op zoek en heb keuzestress. Niet qua werk want in de zorg is er genoeg. Maar welke instelling/ richting ga ik op? Er zijn zó veel mogelijkheden...

Dus erger ik me aan mezelf omdat ik kiezen zo moeilijk vind.

Misschien kan je een dagdeel meedraaien en dan beslissen?

Ik erger mij aan de (werkloze) buren met hun eeuwige geleuter en harde stemmen. En nooit gaan ze eens op vakantie. 

Zet weer iemand een nestje kittens op Marktplaats. Gewone Europese Korthaar.
Vandaag geboren, mogen over 8 weken weg, voor € 300 per stuk!  Bron van inkomsten, zo te zien jaarlijks een nestje. Vakantiegeld?

Asielkittens (die zijn gevaccineerd, gechipt, geneutraliseerd en in een gastgezin opgroeien tot 3 maanden)  kosten slechts € 171! 

Tjemig, wat maken ze die diepvriesladen stom.

Heb ik de keukenvloer schoongemaakt, de diepvries ontdooid, wil ik de laden schoon gaan spoelen en als ik er wat water in heb gedaan en schoongesponsd heb wil ik hem omkeren in de gootsteen, maar door een of andere wonderlijk gemaakte uitsparing giet ik al het vieze water over mijn kleren, over mijn schoenen en over de pas schoongepoetste vloer.

Een bijzonder domme ontwerper heeft dit zo ontworpen. Iemand die de laden nog nooit zelf heeft hoeven schoon te maken. Het leed herhaalde zich drie keer, bij elke la. Alleen de laatste had geen uitsparing.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.