Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Dat ik al een paar nachten slechter slaap. Dat ik al denk dat het tijd is om op te staan en het is nog maar 1 uur. En vervolgens nog 3 keer wakker wordt met hetzelfde idee. Vandaag om 6 uur maar van bed gegaan. 

Aan mijn man die vindt dat ik zachter moet hoesten, terwijl hij zelf minstens net zoveel herrie maakt als hij zijn keel schraapt of niest. 

aan de vogels die om half 5 al begonnen met hun fluit concert, waarom moet dat zo f.g vroeg

Ben die bouwwerkzaamheden zo ontzettend zat, dat ik zin heb om gillend de bouwplaats op te rennen  Ze zijn al 2 jaar bezig en starten in de winter om 7 uur en zomers om 6 

🥱 elke ochtend wakker worden van de herrie, doet me geen goed. 

Ciska78 schreef op 13-03-2024 om 08:47:

aan de vogels die om half 5 al begonnen met hun fluit concert, waarom moet dat zo f.g vroeg

 Heeeeerlijk toch!  Het voorjaar is in aantocht.

Ik hoor liever vogels dan startende auto's of knetterende brommers!

Ik werd vannacht om 3 uur wakker omdat ik moest plassen. Toen kwam ik erachter dat ik vergeten was om de kliko met restafval aan straat te zetten en die komen maar 1 keer per maand. Dus toen toch maar naar buiten in de regen om de kliko weg te zetten. Daarna was ik klaarwakker en het duurde lang voordat ik weer in slaap viel. Ik wilde ook niet wachten tot de volgende ochtend want soms komen ze al heel erg vroeg. 

Ciska78 schreef op 13-03-2024 om 08:47:

aan de vogels die om half 5 al begonnen met hun fluit concert, waarom moet dat zo f.g vroeg

Daar kan ik me ook aan storen. Daarom slaap ik vanaf deze tijd vaak met het raam dicht.

Beterlaat2021! schreef op 13-03-2024 om 09:05:

[..]

Heeeeerlijk toch! Het voorjaar is in aantocht.

Ik hoor liever vogels dan startende auto's of knetterende brommers!

Ja dit! Ik vind vogelgezang rustgevend en fijn om naar te luisteren.

Mijn vader die, heel lief, bij mij de radiatorkranen komt vervangen maar altijd voor dit soort dingen een eeuwigheid nodig heeft om het voor elkaar te kriigen 🤪

Dat er vandaag iemand 'voor drong' bij de Kassa, we kwamen ongeveer tegelijk aan, maar ik had slechts 2 dingen en die ander een hele kar vol. Had mij op zijn minst voor mogen laten gaan?? 

watertoren schreef op 13-03-2024 om 09:50:

Ik werd vannacht om 3 uur wakker omdat ik moest plassen. Toen kwam ik erachter dat ik vergeten was om de kliko met restafval aan straat te zetten en die komen maar 1 keer per maand. Dus toen toch maar naar buiten in de regen om de kliko weg te zetten. Daarna was ik klaarwakker en het duurde lang voordat ik weer in slaap viel. Ik wilde ook niet wachten tot de volgende ochtend want soms komen ze al heel erg vroeg.

Fijn voor de buurt ook..
Die dingen maken hoe dan ook herrie

Decibel88 schreef op 13-03-2024 om 11:50:

[..]

Fijn voor de buurt ook..
Die dingen maken hoe dan ook herrie

Och,  eenmalig moet kunnen.  Wij hadden ooit buren die dag- en nachtritme omdraaiden.  Zij deden dit wekelijks.  Maar ze hadden ook 5 honden,  die ze om ongeveer 2 uur 's nachts uit lieten. Probleem was dat die dieren enorm aansloegen op katten.  Wat zijn wij menigmaal ons te pletter geschrokken uit diepe slaap. 

Herfstappeltaart schreef op 13-03-2024 om 10:14:

[..]    Ja dit! Ik vind vogelgezang rustgevend en fijn om naar te luisteren.

Ik ben wel eens midden in de nacht opgestaan, om vogelgeluiden op mijn telefoonbeantwoorder op te nemen!  (In de tijd dat er nog geen internet was hè>?)

Jeetje, 4 maanden wachttijd voor een eerste afspraak in het ziekenhuis. Dat is wel lang zeg 

aan mezelf, ik zit rete slecht in mijn vel en wat ik ook doe het helpt niet. 
ik heb erover gepraat, mezelf een avond heel zielig gevoeld en een zak chips leeg gegeten vervolgens een avond actief geweest met klusjes. Vanavond staat hardlopen op de planning. Niet omdat ik er zin in heb maar om het nare gevoel eruit te lopen. Ik word er helemaal gestoord van en haal ervan ook vanalles bij zoals dat lief me wil dumpen omdat het niet zo best gaat met mij en ze ook al geen lieve smileys stuurt (wat ze wel vaker vergeet als ze super druk is en normaal zoek ik daar niks achter) 

Het kan 2 oorzaken hebben maar pms staat op 1. Dat lijkt per maand wel erger te worden. Ik kan wel janken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.