Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Ik was gisteren echt niet lekker en metgevolg zat ik ook niet prettig in mijn vel, voelde me ook zielig, weemoedig en verdrietig. Kennelijk een bijverschijnsel van wat ik onder de leden had/heb want nu ik me weer wat beter voel, voel ik me ook niet meer verdrietig enzo. Geen pms, dat stadium heb ik gelukkig achter me. Ook een snelle opknap gewenst, stokstaart!

ik voel me fysiek prima. Ben we heel moe maar kan ook premenstrueel zijn. 

stokstaart schreef op 13-03-2024 om 12:53:

aan mezelf, ik zit rete slecht in mijn vel en wat ik ook doe het helpt niet.
ik heb erover gepraat, mezelf een avond heel zielig gevoeld en een zak chips leeg gegeten vervolgens een avond actief geweest met klusjes. Vanavond staat hardlopen op de planning. Niet omdat ik er zin in heb maar om het nare gevoel eruit te lopen. Ik word er helemaal gestoord van en haal ervan ook vanalles bij zoals dat lief me wil dumpen omdat het niet zo best gaat met mij en ze ook al geen lieve smileys stuurt (wat ze wel vaker vergeet als ze super druk is en normaal zoek ik daar niks achter)

Het kan 2 oorzaken hebben maar pms staat op 1. Dat lijkt per maand wel erger te worden. Ik kan wel janken.

Aan vriend ik zou vanaaf gaan sporten maar nu krijgen we bezoek en het huis is een bende en ik moet me na werk snel naar huis haasten en wat snacks halen 😤😤

Geërgerd aan het geschuif met de vluchtelingen waar ik mee werk.  Heb nu 3x 2uur gefietst met iemand.  Het technisch fietsen lukt nu maar we moeten nog wel werken aan verkeersveilig fietsen.
Na afloop een gesprekje met de leider van het fietsproject die komt melden dat hij nog niet weet of we volgende week in dezelfde samenstelling verder kunnen.  De opvang voor deze mensen stopt in deze gemeente, het kan zomaar zijn dat ze volgende week zijn verplaatst naar elders in Nederland. Ongeveer 10 km rond onze basis kunnen we mee met deze mensen, als ze naar oost Groningen gaan moeten we hopen dat daar ook een fietsproject loopt waar ze verder kunnen met integreren.  
Goed integreren is fietsen leren is ons motto, zeker voor de jongeren. Maar hoe integreer je goed als je iedere 3 maanden opnieuw moet beginnen?

stokstaart schreef op 13-03-2024 om 13:01:

ik voel me fysiek prima. Ben we heel moe maar kan ook premenstrueel zijn.

Heb nu een heerlijke week maar volgens mn agenda is t feestje over 6 dagen weer klaar en gaat de pms weer van start. Gezeik 

Ja het is heftig. Ik zit er over te denken om een mirena spiraal te nemen. Kan 8-10jr blijven zitten en daarna rechtstreeks de overgang in.

Ik erger me aan iemand die de handdoek in de ring heeft gegooid. Dus moet het nu worden opgepakt door mensen die dit nog nooit gedaan hebben en overdracht is er ook niet meer bij. En bedankt.

stokstaart schreef op 13-03-2024 om 19:03:

Ja het is heftig. Ik zit er over te denken om een mirena spiraal te nemen. Kan 8-10jr blijven zitten en daarna rechtstreeks de overgang in.

Ik heb ook mirena,  moet hem in mei weer laten vervangen. Hiervoor zat ik aan de pil maar daar kreeg ik vooral de laatste jaren steeds meer klachten van. Sinds ik een spiraaltje heb zijn mijn klachten voor 95 procent verdwenen, super!!

Wat fijn Broodje! Ik hoop vooral van de moodswings af te komen en gewoon niet meer te menstrueren.

stokstaart schreef op 13-03-2024 om 19:03:

Ja het is heftig. Ik zit er over te denken om een mirena spiraal te nemen. Kan 8-10jr blijven zitten en daarna rechtstreeks de overgang in.

Die heb ik maar (tot nu toe) nog wel een cyclus. Menstruatie en menstruatiepijn is wel fors minder. 

Bakblik schreef op 13-03-2024 om 13:58:

Geërgerd aan het geschuif met de vluchtelingen waar ik mee werk. Heb nu 3x 2uur gefietst met iemand. Het technisch fietsen lukt nu maar we moeten nog wel werken aan verkeersveilig fietsen.
Na afloop een gesprekje met de leider van het fietsproject die komt melden dat hij nog niet weet of we volgende week in dezelfde samenstelling verder kunnen. De opvang voor deze mensen stopt in deze gemeente, het kan zomaar zijn dat ze volgende week zijn verplaatst naar elders in Nederland. Ongeveer 10 km rond onze basis kunnen we mee met deze mensen, als ze naar oost Groningen gaan moeten we hopen dat daar ook een fietsproject loopt waar ze verder kunnen met integreren.
Goed integreren is fietsen leren is ons motto, zeker voor de jongeren. Maar hoe integreer je goed als je iedere 3 maanden opnieuw moet beginnen?

Ook mijn grote ergernis… Op school waren we op die manier ook zomaar ineens weer leerlingen kwijt. Dat soort dingen vind ik echt niet kunnen. Zeker niet bij Ama’s. 

stokstaart schreef op 13-03-2024 om 19:23:

Wat fijn Broodje! Ik hoop vooral van de moodswings af te komen en gewoon niet meer te menstrueren.

Ik word hooguit 2 of 3 keer per jaar ongesteld. De ene keer meer dan de andere keer. Echt een verademing. 

stokstaart schreef op 13-03-2024 om 19:23:

Wat fijn Broodje! Ik hoop vooral van de moodswings af te komen en gewoon niet meer te menstrueren.

Ik heb sinds 2010 een Mirena, elke 5 jaar een nieuwe. De eerste 4 maanden ongeveer heb ik hem vervloekt, was bijna doorlopend ongesteld. Daarna bijna nooit meer, 1 keer per jaar een drupje ofzo. Volgend jaar weer een nieuwe, dan ben ik 47, dus dat zal de laatste wel zijn. 

het gaat me naast niet meer ongesteld zijn, ook om mijn donkere tijd rondom mijn menstruatie. Dat lijkt steeds erger te worden. Daar word ik geen leuker mens van

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.