Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


wild-flower schreef op 01-03-2024 om 09:44:

Ben ik de enige die zich ergert aan drinkpak sluitdopjes die aan het pak vast blijven zitten ( verplicht vanaf dit jaar ) , maar na het opendraaien met geen mogelijkheid weer goed dicht te draaien valt ?

Zeker niet de enige. Ik trek alle dopjes gewoon los, vind het anders niet fijn drinken en we zamelen de dopjes in voor een organisatie van blindgeleide honden. 

Zojuist nog. Op donderdag en vrijdag is er echt  nooit iets naar mijn smaak op tv. Dus dadelijk dan maar een dierendocu kijken tot het bedtijd is.

rionyriony schreef op 01-03-2024 om 20:12:

Zojuist nog. Op donderdag en vrijdag is er echt nooit iets naar mijn smaak op tv. Dus dadelijk dan maar een dierendocu kijken tot het bedtijd is.

Dat lijkt me wel een lange avond worden. Of ben je gek op dierendocumentaires?

Gelebloem schreef op 01-03-2024 om 20:16:

[..]

Dat lijkt me wel een lange avond worden. Of ben je gek op dierendocumentaires?

Soms kijk ik die overdag; 's avonds liever niet. Dr Pol is er om half tien (probleem is dat je niet tevoren zeker weet om welke aflevering het gaat; dat wordt niet in de EPG vermeld) en tot die tijd ga ik Lubach maar terugkijken.

wild-flower schreef op 01-03-2024 om 09:44:

Ben ik de enige die zich ergert aan drinkpak sluitdopjes die aan het pak vast blijven zitten ( verplicht vanaf dit jaar ) , maar na het opendraaien met geen mogelijkheid weer goed dicht te draaien valt ?

Nee! Ergernis nummer 1! 

En ze draaien ook heel vaak ineens naar beneden waardoor al je drinken overal heen klettert. 

Heel ongemakkelijk die dopjes inderdaad! Ik knip ze er altijd af met de tuinschaar maar ook dat vind ik een ongemakkelijke handeling in de keuken.

Dubbel

aan mijn vader, 70+ woont met hulp van thuiszorg, huishoudster en ons (2 dochters) nog zelfstandig en lust zijn wijntje.
Had al door bij binnenkomst dat ie al wat op had, sprak ook met dubbele tong. 
Dus op tijd met het eten begonnen. Gegeten en 45 min na dat ik binnen liep wil ie z'n bed in.
Ok is goed pa, opstaan lukte niet, alarm knop werd ingedrukt doordat hij tegen de tafel leunde voor z'n evenwicht dus die ging nooddienst bellen. Gemeld dat ik er was.
Pa kon niet blijven staan, dus terug geholpen in stoel. 5 min later wilde hij het nogmaals proberen, ik probeerde zo goed als mogelijk z'n rollator tegen te houden zodat hij niet op de grond belande, want dan krijg ik hem niet meer van de grond zonder hulp.
Uiteindelijk met veel moeite in z'n bed gekregen gelukkig, was nog even bang voor een belletje dat hij er alsnog naast zou liggen. Is niet de eerste keer. Tot nu toe is t stil. Volgende keer op ander moment van de dag maar weer over praten met hem. Hij mag best een wijntje maar liever niet op deze manier, hij is al eens door de ambulance meegenomen voor controle. Nuchter is t een fijne man en ik snap best dat het niet gezellig is hele dagen alleen maar neen dan een glas minder.

Xandora schreef op 02-03-2024 om 00:49:

aan mijn vader, 70+ woont met hulp van thuiszorg, huishoudster en ons (2 dochters) nog zelfstandig en lust zijn wijntje.
Had al door bij binnenkomst dat ie al wat op had, sprak ook met dubbele tong.
Dus op tijd met het eten begonnen. Gegeten en 45 min na dat ik binnen liep wil ie z'n bed in.
Ok is goed pa, opstaan lukte niet, alarm knop werd ingedrukt doordat hij tegen de tafel leunde voor z'n evenwicht dus die ging nooddienst bellen. Gemeld dat ik er was.
Pa kon niet blijven staan, dus terug geholpen in stoel. 5 min later wilde hij het nogmaals proberen, ik probeerde zo goed als mogelijk z'n rollator tegen te houden zodat hij niet op de grond belande, want dan krijg ik hem niet meer van de grond zonder hulp.
Uiteindelijk met veel moeite in z'n bed gekregen gelukkig, was nog even bang voor een belletje dat hij er alsnog naast zou liggen. Is niet de eerste keer. Tot nu toe is t stil. Volgende keer op ander moment van de dag maar weer over praten met hem. Hij mag best een wijntje maar liever niet op deze manier, hij is al eens door de ambulance meegenomen voor controle. Nuchter is t een fijne man en ik snap best dat het niet gezellig is hele dagen alleen maar neen dan een glas minder.

Wat ontzettend jammer. 70+ is voor tegenwoordige begrippen nog jong en zelfstandig wonen eigenlijk heel normaal ( tenzij iemand iets mankeert natuurlijk). Is het niet mogelijk om hem uit dit sociaal element te halen zodat hij wat gelukkiger wordt (en dus misschien niet teveel meer drinkt)?

Ik ben ontdaan van mijn warmte. Net of mijn interne kachel uit is. Buiten is het zes graden. Binnen negentien graden. Wil ik even snel naar buiten stappen in mijn vestje - want het lijkt mooi weer - dan krimp ik ineen, doe snel wat ik daar moet doen, en kom snel terug of het een kwestie van leven of dood is.

Ik heb gisteren best veel gedaan buiten en de kou getrotseerd - dit is mijn straf.

Herfstappeltaart schreef op 02-03-2024 om 07:51:

[..]

Wat ontzettend jammer. 70+ is voor tegenwoordige begrippen nog jong en zelfstandig wonen eigenlijk heel normaal ( tenzij iemand iets mankeert natuurlijk). Is het niet mogelijk om hem uit dit sociaal element te halen zodat hij wat gelukkiger wordt (en dus misschien niet teveel meer drinkt)?

Ik bedoel isolement natuurlijk 

Herfstappeltaart schreef op 02-03-2024 om 10:19:

[..]

Ik bedoel isolement natuurlijk

Proberen we wel, als ik overdag vrij ben en het droog is met hem in zijn scooter even naar buiten. Dit zal nu richting beter weer vaker gebeuren. Ga ook vragen of hij het fijn vind als er 1 keer per week bezoek van iemand van de Zonnebloem komt. Hij is zo achteruit gegaan na het overlijden van onze moeder.

aan mijn headset weken lang gaat het goed en opeens doet hij weer raar  

wild-flower schreef op 01-03-2024 om 09:44:

Ben ik de enige die zich ergert aan drinkpak sluitdopjes die aan het pak vast blijven zitten ( verplicht vanaf dit jaar ) , maar na het opendraaien met geen mogelijkheid weer goed dicht te draaien valt ?

ik kwam (met name met houdbare melk pakken) erachter dat je ze niet terug erop moet draaien, maar erop drukken zodat dop vastklikt ... mss lukt dit ook met andere pakken

Aan de buurvrouw, die denkt dat ze meer rechten heeft dan 'n ander 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.