Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


dat grofvuil pas na 18:00 op straat mag en het is klote weer

Rogue schreef op 02-01-2024 om 17:36:

dat grofvuil pas na 18:00 op straat mag en het is klote weer

Hier pas om 6 uur smorgens, en dan moet je eerst een afspraak maken en 52 euro betalen. Je begrijpt zeker wel dat in het park flink wat rommel ligt met zulke tarieven 

Ik erger me dat ik maar geen beslissing neem.

Friezinnetje schreef op 02-01-2024 om 16:24:

TeringHenkie, wat een kutweer zeg. En vannacht weer storm (Henkie). Bah

De wind beukt hier al tegen het kamerraam. (Zeeland). Hij staat er vol op. Ik hoop dat het niet nóg erger wordt.

Echt ik ben wel klaar met die regen. Gewoon droog is teveel gevraagd hier volgens mij.

Er is hier al enkele maanden een hele hoge toon te horen. Het is er niet altijd, en nu met die wind is ie alleen maar harder. Niemand weet wat het is, ik vermoed zelf de windmolens… Het is in elk geval heel irritant en het dringt enorm door. 

Dolfje schreef op 02-01-2024 om 19:12:

Echt ik ben wel klaar met die regen. Gewoon droog is teveel gevraagd hier volgens mij.

Vanaf komende zondag is het de hele week droog, met zon en temperaturen rond het vriespunt tenminste.. in mijn plaats, volgens buienradar

Dolfje schreef op 02-01-2024 om 19:12:

Echt ik ben wel klaar met die regen. Gewoon droog is teveel gevraagd hier volgens mij.

Ja, nu mag het wel een keertje stoppen... Maar het is wel handig dat het fijnstof van het vuurwerk uit de lucht is gespoeld.

Ik had op AH een recept voor broccoli quiche met zalm gevonden. Vanavond gemaakt, broccoli moest rauw in de quiche, mengsel van ei en philadelphia eroverheen en dan de oven in voor 50 minuten. En de broccoli was toen dus nog totaal niet gaar. Op den duur anderhalf uur in de oven gezeten en gewoon NIET gaar! Volgende keer de broccoli dus eerst koken. Maar ze proberen zo’n recept toch uit denk ik dan? Ik begrijp het echt niet. 

Netherfield schreef op 02-01-2024 om 20:08:

Ik had op AH een recept voor broccoli quiche met zalm gevonden. Vanavond gemaakt, broccoli moest rauw in de quiche, mengsel van ei en philadelphia eroverheen en dan de oven in voor 50 minuten. En de broccoli was toen dus nog totaal niet gaar. Op den duur anderhalf uur in de oven gezeten en gewoon NIET gaar! Volgende keer de broccoli dus eerst koken. Maar ze proberen zo’n recept toch uit denk ik dan? Ik begrijp het echt niet.

Mijn ervaring is ook niet zo positief met die AH recepten, al een paar keer meegemaakt dat de kook/bereidingstijd niet klopt en/of smakeloos was.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

02-01-2024 om 20:22

en ik had laatst een recept van AH (gyros en pitabroodjes) waar het aantal calorieën per portie totaal verkeerd was: in een pitabroodje zaten meer calorieën dan in een portie volgens de site.

Yumi schreef op 02-01-2024 om 20:15:

[..]

Mijn ervaring is ook niet zo positief met die AH recepten, al een paar keer meegemaakt dat de kook/bereidingstijd niet klopt en/of smakeloos was.

Ja ik ook.

Netherfield schreef op 02-01-2024 om 20:08:

Ik had op AH een recept voor broccoli quiche met zalm gevonden. Vanavond gemaakt, broccoli moest rauw in de quiche, mengsel van ei en philadelphia eroverheen en dan de oven in voor 50 minuten. En de broccoli was toen dus nog totaal niet gaar. Op den duur anderhalf uur in de oven gezeten en gewoon NIET gaar! Volgende keer de broccoli dus eerst koken. Maar ze proberen zo’n recept toch uit denk ik dan? Ik begrijp het echt niet.

Tip: broccoli 8 minuten koken voor in zo'n gerecht is meer dan genoeg. Gaat koken hoeft niet.  Op de en of andere manier wordt het dan wel gaar in zo'n schotel. 

Bakblik schreef op 02-01-2024 om 20:28:

[..]

Tip: broccoli 8 minuten koken voor in zo'n gerecht is meer dan genoeg. Gaat koken hoeft niet. Op de en of andere manier wordt het dan wel gaar in zo'n schotel.

Ik doe dat altijd in de magnetron en dan inderdaad een minuut of 8.

kerst schreef op 02-01-2024 om 17:47:

[..]

Hier pas om 6 uur smorgens, en dan moet je eerst een afspraak maken en 52 euro betalen. Je begrijpt zeker wel dat in het park flink wat rommel ligt met zulke tarieven

ik doe het liever avonds ben altijd bang dat ik het vergeet,  vaak is de helft van je spullen al weg voor ze komen de volgende dag

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.