Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


SombraOnline schreef op 31-12-2023 om 23:28:

Ik weet ineens weer waarom ik een stopweek inlassen haat. Ik haat ongesteld zijn. Ik draag geen tampons, ook geen menstruatiecup, dus ben aangewezen op maandverband of menstruatie ondergoed. Maar m’n menstruatie ondergoed is nieuw en die heb ik nog niet gewassen.
Zucht. Trek die hele fucking baarmoeder er maar uit, ik wil toch geen kinderen.

Hoe oud ben je? 
Ik heb novasure gehad, heel blij mee. 

Ondanks dat we al een paar jaar een afsteekverbod hebben, is er veel vuurwerk afgestoken. Het was zelfs meer dan voorgaande jaren, en we hebben een record verbroken.... de brandweer moest hier het vaakst uitrukken  

Hier worden de restjes nog afgestoken. *** jeugd

Ik heb een kat. Het is een karakterdier zullen we maar zeggen. Zijn hele leven is het al een klootzakkie, een lief klootzakkie, maar eentje met hakbijlen in plaats van nagels. Hij heeft ook altijd wat, ik heb hem als kitten meegenomen van een boerderij waar hij te grazen genomen was door de erfhond. De dierenarts gaf er geen stuiver meer voor, maar hij overleefde en is inmiddels 7. Nu heeft hij diabetes, onwaarschijnlijk op eten gefixeerd dus het insuline spuiten, dat mag tijdens de maaltijd, gaat prima. Maar ik krijg het maar níet voor elkaar om na 4 uur zijn bloedsuiker te meten. Dat moet middels een prikje in een ader in zijn oor. Ik moet hem in een handdoek in een  wurggreep houden om hem uberhaupt op zijn plek te houden (denk aan de hakbijlen) en de keer dat het gelukt is was zijn suikerspiegel sky-high door de stress. De dierenarts is op een half uur rijden, dus daar kan ik ook niet iedere keer heen, hoe krijg ik dat monstertje in vredesnaam goed ingesteld?! De frustratie komt uit zijn kapotgeprikte oren, en inmiddels ook uit de mijne...

van die pratende en telefoneren mensen in de stilte coupé in de trein. 
Ducttape over neus en mond.

En rokers die net hun peuk hebben uitgedrukt die dan naast je komen zitten. Ik krijg het gewoon benauwd en moet hoesten.

kerst schreef op 01-01-2024 om 09:44:

Dat hele vuurwerk is echt asociaal.Laten die helden die het afsteken vandaag ook hun eigen rommel opruimen.

Dit. De puinzooi buiten is niet normaal. De aanstichters liggen vast nog in bed te meuren en gaan hier, geheel passend, vast helemaal niets aan doen.

Poezel_en_Wip schreef op 01-01-2024 om 13:17:

[..]

Dit. De puinzooi buiten is niet normaal. De aanstichters liggen vast nog in bed te meuren en gaan hier, geheel passend, vast helemaal niets aan doen.

Dat deden ze hier dan weer wel, maar de asresten lagen voor het vegen dan ook al 50cm hoog.

Wieder schreef op 01-01-2024 om 12:41:

Ik heb een kat. Het is een karakterdier zullen we maar zeggen. Zijn hele leven is het al een klootzakkie, een lief klootzakkie, maar eentje met hakbijlen in plaats van nagels. Hij heeft ook altijd wat, ik heb hem als kitten meegenomen van een boerderij waar hij te grazen genomen was door de erfhond. De dierenarts gaf er geen stuiver meer voor, maar hij overleefde en is inmiddels 7. Nu heeft hij diabetes, onwaarschijnlijk op eten gefixeerd dus het insuline spuiten, dat mag tijdens de maaltijd, gaat prima. Maar ik krijg het maar níet voor elkaar om na 4 uur zijn bloedsuiker te meten. Dat moet middels een prikje in een ader in zijn oor. Ik moet hem in een handdoek in een wurggreep houden om hem uberhaupt op zijn plek te houden (denk aan de hakbijlen) en de keer dat het gelukt is was zijn suikerspiegel sky-high door de stress. De dierenarts is op een half uur rijden, dus daar kan ik ook niet iedere keer heen, hoe krijg ik dat monstertje in vredesnaam goed ingesteld?! De frustratie komt uit zijn kapotgeprikte oren, en inmiddels ook uit de mijne...

Als ie slaapt? 
Lijkt me inderdaad een redelijk onmogelijke opgave. Herken van onze überschootkat die oogdruppels moest. Dat was niet te doen.

Moet het per se via het oor? De meeste katten vinden het sowieso niet fijn als je aan hun oren zit. Laat staan dat er een naald in moet. Kan het niet in de nek ofzo?  

Wieder schreef op 01-01-2024 om 12:41:

Ik heb een kat. Het is een karakterdier zullen we maar zeggen. Zijn hele leven is het al een klootzakkie, een lief klootzakkie, maar eentje met hakbijlen in plaats van nagels. Hij heeft ook altijd wat, ik heb hem als kitten meegenomen van een boerderij waar hij te grazen genomen was door de erfhond. De dierenarts gaf er geen stuiver meer voor, maar hij overleefde en is inmiddels 7. Nu heeft hij diabetes, onwaarschijnlijk op eten gefixeerd dus het insuline spuiten, dat mag tijdens de maaltijd, gaat prima. Maar ik krijg het maar níet voor elkaar om na 4 uur zijn bloedsuiker te meten. Dat moet middels een prikje in een ader in zijn oor. Ik moet hem in een handdoek in een wurggreep houden om hem uberhaupt op zijn plek te houden (denk aan de hakbijlen) en de keer dat het gelukt is was zijn suikerspiegel sky-high door de stress. De dierenarts is op een half uur rijden, dus daar kan ik ook niet iedere keer heen, hoe krijg ik dat monstertje in vredesnaam goed ingesteld?! De frustratie komt uit zijn kapotgeprikte oren, en inmiddels ook uit de mijne...

Oef, ik vind het al heel knap dat het al een paar keer gelukt is!
Maar als de bloedsuikerspiegel zo vertekend hoog is, dan heeft het ook geen nut op deze manier.

Wat zegt de dierenarts hierover?

Aan alle nieuwsberichten over hulpverleners die met agressie te maken hebben gehad.. Wat een idioten zijn er toch op deze wereld 

Had me verheugd op uitbrakken samen met vriend en beetje bankhangen in pyjama met restjes en een film. Maar hij is na t feestje samen doorgegaan en ligt nu nog te slapen. Nu zit ik maar te suffen en niet op de lekkere manier. Dacht ga even gamen maar moest mn spel nog downloaden en dat duurt ook al twee uur. Nu maar even wandelen. 

Zoon is bezig zijn nieuwe appartement op orde te maken en heeft één van onze stofzuigers geleend. We hebben op elke verdieping een stofzuiger, zodat we niet met een stofzuiger de trap op- en af hoeven (maar nu dus even wel). Ik twijfel tussen zelf een nieuwe kopen en hem de oude schenken of hem een nieuwe aanbevelen. Kijk ik bij de Consumentenbond, waar ik lid van ben, wat is een goede. Blijken er veel stofzuigers goed beoordeeld te worden die niet goed zijn in het opzuigen van kruimels van harde vloeren, of ze zuigen geen dierenharen op. Dat is toch de essentie van een stofzuiger, dat-ie vuil zuigt? Waarom dan een goede beoordeling? Of, de stofzuiger komt bovenaan in het lijstje en dan zijn er reviews die er niet om liegen...

Dees! schreef op 01-01-2024 om 14:59:

[..]

Als ie slaapt?
Lijkt me inderdaad een redelijk onmogelijke opgave. Herken van onze überschootkat die oogdruppels moest. Dat was niet te doen.

Moet het per se via het oor? De meeste katten vinden het sowieso niet fijn als je aan hun oren zit. Laat staan dat er een naald in moet. Kan het niet in de nek ofzo?

In  de nek gaat niet, je moet in een adertje prikken en dan moet je een teststrip langs het druppeltje bloed halen. In de nek zit veel teveel vacht. En dan gaat het meetapparaatje ook nog eens heel snel uit. Voor die dan weer aan is, is het druppeltje bloed alweer verdwenen omdat de kat  z'n kop uiteraard niet stilhoudt.  Het oor is de plek om te prikken,  maar ik moet uitkijken daar hij mij niet openhaalt, van mezelf heb ik geen bloed nodig 😅

Loulou39 schreef op 01-01-2024 om 15:12:

[..]

Oef, ik vind het al heel knap dat het al een paar keer gelukt is!
Maar als de bloedsuikerspiegel zo vertekend hoog is, dan heeft het ook geen nut op deze manier.

Wat zegt de dierenarts hierover?

Volgens mij heeft het ook geen  enkele zin. Ik wil het aantal eenheden wel verhogen, want ik merk dat hij het nodig heeft, maar ik wil hem ook geen hypo spuiten,  dan zijn we verder van huis 😉. Ik bel morgen de dierenarts voor overleg,  want dit gaat zo niet

Wieder schreef op 01-01-2024 om 12:41:

Ik heb een kat. Het is een karakterdier zullen we maar zeggen. Zijn hele leven is het al een klootzakkie, een lief klootzakkie, maar eentje met hakbijlen in plaats van nagels. Hij heeft ook altijd wat, ik heb hem als kitten meegenomen van een boerderij waar hij te grazen genomen was door de erfhond. De dierenarts gaf er geen stuiver meer voor, maar hij overleefde en is inmiddels 7. Nu heeft hij diabetes, onwaarschijnlijk op eten gefixeerd dus het insuline spuiten, dat mag tijdens de maaltijd, gaat prima. Maar ik krijg het maar níet voor elkaar om na 4 uur zijn bloedsuiker te meten. Dat moet middels een prikje in een ader in zijn oor. Ik moet hem in een handdoek in een wurggreep houden om hem uberhaupt op zijn plek te houden (denk aan de hakbijlen) en de keer dat het gelukt is was zijn suikerspiegel sky-high door de stress. De dierenarts is op een half uur rijden, dus daar kan ik ook niet iedere keer heen, hoe krijg ik dat monstertje in vredesnaam goed ingesteld?! De frustratie komt uit zijn kapotgeprikte oren, en inmiddels ook uit de mijne...

Krijgt kat lantus of een korter werkende insuline? Is kat de enige kat in het huishouden? Ken iemand die ooit ook diabeteskat met hakbijlen had, dat werd apart houden van de andere katten zodat hoeveelheden eten, drinken en urine exact gemonitord kon worden. 

Vf_Watervrouw schreef op 01-01-2024 om 18:00:

[..]

Krijgt kat lantus of een korter werkende insuline? Is kat de enige kat in het huishouden? Ken iemand die ooit ook diabeteskat met hakbijlen had, dat werd apart houden van de andere katten zodat hoeveelheden eten, drinken en urine exact gemonitord kon worden.

Caninsulin. En ik heb 4 katten. Qua eten hou ik ze uit elkaar, we hebben pas net de diagnose en het drinken lijkt nu wat genormaliseerd. Hij zeurt nog steeds wel om eten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.