Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


In de action doen ze de paasspullen al in de winkel.

Netherfield schreef op 28-12-2023 om 14:09:

In de action doen ze de paasspullen al in de winkel.

Jeetjemina, oud en nieuw en Valentijnsdag  moeten eerst nog!  

Moederkareltje schreef op 27-12-2023 om 16:04:

https://www.instagram.com/reel/Cz4QD0lPgQX/?igshid=OTU1ODAwZWUxYg==
Hierin staat uitgelegd waarom iemand zo vaak moet plassen dat het aangeleerd kan zijn. Ik heb zelf mezelf aangeleerd te vaak te plassen hierdoor moet ik er minimaal 4 keer uit iedere nacht en bij ieder piepje van kind wordt ik wakker en als ik maar een beetje iets voel dan in mijn blaas ga ik al.

De link werkt bij mij niet, klopt dat? Ben wel nieuwsgierig.. 

buikgriep.. echt top dit 

_Audrey schreef op 27-12-2023 om 13:51:

[..]

Dit idd.

Ik geloof er niet zo in dat het aangeleerd gedrag is, in dit geval. Het is nooit zo geweest. Misschien de overgang? (Die geef ik graag de schuld van irritante zaken )

Even mijn ervaring, hoeft voor jou/jullie niet zo te zijn natuurlijk. Ik werd dus in de nacht ook vier/vijf keer wakker omdat ik moest plassen. Op vakantie met familie kreeg ik klachten omdat ik nogal hard snurkte. Omdat ik alleen woon had ik daar zelf geen last van natuurlijk.

Wel werd ik vaak benauwd en paniekerig wakker. Na onderzoek bleek het slaap apneu te zijn. Meer dan 30 adem stops per uur. Als je niet ademt schrik je automatisch wakker. Maar ik kwam daardoor ook niet in diepe slaap.

Als je goed diep slaapt dan produceren je nieren geen urine in de nacht. 

Sinds ik met een cpap apparaat slaap snurk ik niet meer, ik word ook niet meer in de nacht wakker om te plassen en ik sta veel uitgeruster op. Bij mij begon dit voor/tijdens de overgang. 

yes-sit.gif

zit al bijna 2uur te wachten op DHL.....heb bijna zin om voor de deur tegaan zitten denk dat het toch 22:00 wordt 

Netherfield schreef op 28-12-2023 om 14:09:

In de action doen ze de paasspullen al in de winkel.

En als je iets voor Pasen wilt hebben dan moet je er ook gelijk bij zijn, want zo'n 2 weken voor Pasen (net als met kerst, dat ik dan bedenk dat ik nog dit of dat nodig heb) is alles weer opgeruimd 

oudmaarnognietkoud schreef op 28-12-2023 om 17:38:

[..]

Even mijn ervaring, hoeft voor jou/jullie niet zo te zijn natuurlijk. Ik werd dus in de nacht ook vier/vijf keer wakker omdat ik moest plassen. Op vakantie met familie kreeg ik klachten omdat ik nogal hard snurkte. Omdat ik alleen woon had ik daar zelf geen last van natuurlijk.

Wel werd ik vaak benauwd en paniekerig wakker. Na onderzoek bleek het slaap apneu te zijn. Meer dan 30 adem stops per uur. Als je niet ademt schrik je automatisch wakker. Maar ik kwam daardoor ook niet in diepe slaap.

Als je goed diep slaapt dan produceren je nieren geen urine in de nacht.

Sinds ik met een cpap apparaat slaap snurk ik niet meer, ik word ook niet meer in de nacht wakker om te plassen en ik sta veel uitgeruster op. Bij mij begon dit voor/tijdens de overgang.

Oh, dit zou nog weleens zo kunnen zijn. Ik snurk vaak als een bootwerker en mijn man vroeg zich laatst ook af of het geen apneu zou kunnen zijn. Hm, toch eens achteraan gaan 

Onze kat is weg. Rond 12 uur vanmiddag heb ik hem nog gezien, toen ik om half 4 thuiskwam (met een nieuw halsbandje voor hem) was hij weg en hij is nog niet weer thuis. Door het hele huis gekeken, in de tuin, vanavond geroepen in het wijkje achter ons. Niet leuk. Man is helemaal van slag, de kat ligt meestal de hele avond op zijn schoot namelijk. Ik denk dat hij naar buiten is gegaan en is geschrokken van vuurwerk. Hopen dat hij snel terugkomt.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

28-12-2023 om 20:26

Mama-Inge schreef op 28-12-2023 om 20:06:

[..]

En als je iets voor Pasen wilt hebben dan moet je er ook gelijk bij zijn, want zo'n 2 weken voor Pasen (net als met kerst, dat ik dan bedenk dat ik nog dit of dat nodig heb) is alles weer opgeruimd

Afgelopen jaar heb in eind november chocoladeletters willen bestellen bij de banketbakker. Te laat 

PostNL waarbij ik weer niet kan aangeven dat ik het op een ander moment bezorgd wil krijgen. Bij bestellen was de verwachte leverdatum 3-1. Dat is prima. Maar nu komt het morgen al, dan ben ik er niet. Maar bij PostNL kan ik dan niet aangeven dat het direct naar het pakketpunt mag of dat het naar een andere dag verzet moet worden. Ik snap dat niet. Dat maakt het voor hen zelf toch ook gewoon veel makkelijker als mensen aan kunnen geven wanneer ze er wel zijn ipv dat je altijd maar gewoon langs komt op door PostNL bepaalde momenten en dan vaak mensen niet thuis aan treft? Bij dhl kan het wel altijd en dat werkt ook gewoon perfect. Daar wijzig ik zo vaak de bezorgdag en dat gaat altijd goed en die staat dus ook nooit onnodig hier aan de deur. Waarom heeft PostNL niet gewoon datzelfde systeem? Is voor alle partijen een stuk prettiger lijkt me…

Sjemig, het lijkt hier wel oud&nieuw! Overal vuurwerk...

Oh nee Netherfield! Hopelijk komt kat snel weer naar binnen... 
Stom vuurwerk! 

_Audrey schreef op 28-12-2023 om 20:11:

[..]

Oh, dit zou nog weleens zo kunnen zijn. Ik snurk vaak als een bootwerker en mijn man vroeg zich laatst ook af of het geen apneu zou kunnen zijn. Hm, toch eens achteraan gaan

Het onderzoek is tamelijk simpel. Ik kreeg in het ziekenhuis plakkertjes overal en een zuurstofmeter voor op mijn vinger. Voor het slapen, gewoon thuis, een kastje aansluiten en de volgende dag de boel weer inleveren. 

oudmaarnognietkoud schreef op 28-12-2023 om 21:01:

[..]

Het onderzoek is tamelijk simpel. Ik kreeg in het ziekenhuis plakkertjes overal en een zuurstofmeter voor op mijn vinger. Voor het slapen, gewoon thuis, een kastje aansluiten en de volgende dag de boel weer inleveren.

Dat stelt inderdaad niks voor! Fijn dat dat gewoon thuis kan. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.