Huiskamer
SuzyQFive
09-12-2024 om 16:40
HAHA!wait..what schreef op 08-12-2024 om 20:28:
Dat zijn wel echt heel rare tijden ja, Smulkruimel.
Ik heb weer eens de altijd terugkerende discussie met man over alle 'verplichtingen' waar ik niet achter sta.
De maand november was druk, deze maand nog drukker. Nu al stress van want ik ga al zo lang over mijn grens (waarschijnlijk daardoor ook dat man vindt dat ik mee 'moet' want ik doe alles dus dit kan er toch wel bij?). Maar bij de gedachte dat er nog een vrije dag ingevuld wordt (met verjaardag van zijn vader) na een enorm drukke week, word ik echt chagrijnig en dwars.
Hoe doen jullie dat? Doen jullie alles samen of gaan jullie ook wel eens zonder elkaar naar verjaardagen van familie?
Ik ben ook chronisch ziek dus naast werk (normaal 24 uur maar dan even 32 + kerstborrel op het werk) + huishouden, is mijn energie echt al op.
Hier ook chronisch ziek. Maar wel afgekeurd (wel soort van werkzaam). Ik knip dan dus eerst in werk. Plan heel bewust ‘niks’ dagen. En we hoeven niet per se samen overal heen maar bij ouders natuurlijk wel.
Dolfje
09-12-2024 om 16:44
HAHA!wait..what schreef op 08-12-2024 om 22:58:
[..]
Nee daar heb je ook gelijk in. Ik word alleen altijd onzeker en voel me schuldig als ik nee zeg. Terwijl ik toch weinig toevoeg op zo'n dag en het alleen maar energie vreet.
Ergens steekt het dat zijn begrip ver te zoeken is en hij juist vindt dat ik dit voor hem over moet hebben. Maar als ik daardoor zijn werkkleding niet zou wassen en geen boodschappen zou doen (bijvoorbeeld) dan zou hij daar commentaar op hebben. Het is altijd en en, terwijl hij weet dat ik echt moet doseren, vooral sinds ik (meer/weer) werk.
Hij zou van mij dat commentaar mogen steken waar de zon niet schijnt en zelf zijn werkkleding mogen wassen en boodschappen doen. Dus of mee en dat hij zelf zijn handjes laat wapperen of accepteren en niet zeuren wanneer je niet mee gaat.
Koettie
09-12-2024 om 17:48
Hypotheekadviseur van ex weer aan de telefoon. Zelf maar weer gebeld om 16:00 want al om 9 uur gebeld mrt terugbelverzoek. Die zei ja nog een paar dagen fijn he!!! En ik zei nou nee hahha het zou toch vrijdag zijn, wat is er aan de hand? En hij nee joh hoe kom je daar nou bij.
heb het drie keer op de mail van je assistente rot op joh. Dus nouja, was een beetje pissig, hij riep steeds neee ga je makkelijk redden dus ik zei ja, in 12 werkdagen mijn hypotheek + tekenen met mn ex voor de 30ste in de kerstperiode? Oh ja dat tekenen was hij even vergeten.... Maar moest maar vetrouwen in dat het er woendag ongeveer is. Gezegd dat mijn vertrouwen onder het minpunt ligt. Ook door de communicatie
Heb een maik gestuurd met de tijdlijn mrt alle mails, toezeggingen die niet nagekomen zijn en alle niet nagekomen terugkoppeling met de vraag of ik nog wat vergeten ben.
Strijkstok
09-12-2024 om 17:49
Wieder schreef op 09-12-2024 om 14:06:
Ons hondje is een ontsnappingskunstenaar! We hebben de tuin volledig afgezet met inmiddels 2 soorten gaas en nóg krijgt ze het voor elkaar om naar de buurman te verdwijnen en via zijn erf weg te schieten. Ze liep net op de zestig kilometerweg een stukje van ons huis auto's op te jagen. Ik heb nu een pin gekocht voor in de tuin, met een staalkabel vastleglijn, anders vreet ze die doormidden. Ze zal het er wel niet mee eens zijn, maar jammer dan, ze is inmiddels de schrik van de buurt met haar capriolen. Ze is al drie keer door wildvreemden thuisgebracht (want door mij laat ze zich niet pakken, bij vreemden stort ze zich enthousiast in de armen). Het is een kruising Jack Russel x teckel, wat dachten we ook toen we dat in huis namen 😅. Ze is nu ook volop aan het puberen, hopelijk is het wat rustiger als we een jaar verder zijn 🤞
Wij hebben een straat verderop mensen met zo'n soort hondje. Telkens ontsnapt hij daar en komt naar onze tuin rennen, want wij hebben katten die hij graag wil vangen. Hoe vaak ik dat pubertje al niet uit de heg of uit de vijver heb gevist... 😂De bazin schaamt zich dood ondertussen.
Auwereel
09-12-2024 om 18:10
Auwereel schreef op 02-12-2024 om 22:57:
Aangestoken door het enthousiasme hier over oplaadbare ledkaarsen heb ik een set van 3 aangeschaft bij een webshop.Van de drie kaarsen doet één het niet, die heeft een kapot schakelaartje. Bah, moet ik iets terugsturen, als ik èrgens een hekel aan heb...!
Nieuwe kaarsen gekregen en daarvan zien de schakelaartjes er goed uit, ze staan nu op te laden, hopelijk werken ze goed....
Auwereel
09-12-2024 om 18:12
Bij de nieuwe levering zat als "sorry" voor de kapitte eerste kaarsen een klein flesje wijn, eigenlijk vind ik dat niet kunnen, alcohol cadeau geven, je zou er maar net een probleem mee hebben....
Auwereel
09-12-2024 om 18:13
Koettie schreef op 09-12-2024 om 17:48:
Hypotheekadviseur van ex weer aan de telefoon. Zelf maar weer gebeld om 16:00 want al om 9 uur gebeld mrt terugbelverzoek. Die zei ja nog een paar dagen fijn he!!! En ik zei nou nee hahha het zou toch vrijdag zijn, wat is er aan de hand? En hij nee joh hoe kom je daar nou bij.
heb het drie keer op de mail van je assistente rot op joh. Dus nouja, was een beetje pissig, hij riep steeds neee ga je makkelijk redden dus ik zei ja, in 12 werkdagen mijn hypotheek + tekenen met mn ex voor de 30ste in de kerstperiode? Oh ja dat tekenen was hij even vergeten.... Maar moest maar vetrouwen in dat het er woendag ongeveer is. Gezegd dat mijn vertrouwen onder het minpunt ligt. Ook door de communicatie
Heb een maik gestuurd met de tijdlijn mrt alle mails, toezeggingen die niet nagekomen zijn en alle niet nagekomen terugkoppeling met de vraag of ik nog wat vergeten ben.
Ik blijf duimen, Koettie....
Strijkstok
09-12-2024 om 18:22
Auwereel schreef op 09-12-2024 om 18:13:
[..]
Ik ook! Wat een stress op deze manier
Koettie
09-12-2024 om 18:30
Strijkstok schreef op 09-12-2024 om 18:22:
[..]
Ik ook! Wat een stress op deze manier
Ja, welke kant het ook op gaat, na deze week minder stress. Als het wel lukt dan hoop ik maar dat alles goed komt maar hoef nooit meer met iets met die sukkel te bespreken. En als het niet lukt geen huis en ook geen tijdsdruk meer. Ben er zo klaar mee. Ook mega druk op werk, zit allemaal domme fouten te maken en heel kort lontje.
Loulou39
09-12-2024 om 18:38
Auwereel schreef op 09-12-2024 om 18:12:
Bij de nieuwe levering zat als "sorry" voor de kapitte eerste kaarsen een klein flesje wijn, eigenlijk vind ik dat niet kunnen, alcohol cadeau geven, je zou er maar net een probleem mee hebben....
Ik vind het wel heel attent dat je wat krijgt (en bij mij, en mijn omgeving, zou een flesje wijn juist heel welkom zijn 😇😁)
Wel fijn dat de schakelaartjes van deze kaarsen er beter uit zien, hopelijk zit je vanavond al met gezellig kaarslicht 🕯️👍🏻
Auwereel
09-12-2024 om 18:50
Loulou39 schreef op 09-12-2024 om 18:38:
[..]
Ik vind het wel heel attent dat je wat krijgt (en bij mij, en mijn omgeving, zou een flesje wijn juist heel welkom zijn 😇😁)
Wel fijn dat de schakelaartjes van deze kaarsen er beter uit zien, hopelijk zit je vanavond al met gezellig kaarslicht 🕯️👍🏻
Ik ben (praktisch) geheelonthouder. Als er op een heel feestelijke gelegenheid een glas met bubbeltjeswijn wordt geheven, drink ik mee, maar meestal kies ik voor alcoholvrij.
Ik heb een kast met gekregen wijnen, omdat zoveel mensen het een geschikt cadeau vinden, studenten bij hun afstuderen bijvoorbeeld. Maar ik drink ze dus nooit op en ga ook zelden naar feestjes om er een doorgeefwijn van te maken.
Enne, ik hoop dat mijn alcoholvrije drankje vanavond kan drinken bij led-kaarslicht!
Schemerlampje
09-12-2024 om 18:52
Auwereel schreef op 09-12-2024 om 18:50:
[..]
Ik ben (praktisch) geheelonthouder. Als er op een heel feestelijke gelegenheid een glas met bubbeltjeswijn wordt geheven, drink ik mee, maar meestal kies ik voor alcoholvrij.
Ik heb een kast met gekregen wijnen, omdat zoveel mensen het een geschikt cadeau vinden, studenten bij hun afstuderen bijvoorbeeld. Maar ik drink ze dus nooit op en ga ook zelden naar feestjes om er een doorgeefwijn van te maken.
Hier hetzelfde. Ik heb daarom ook de fles wijn bij onze nieuwe auto vriendelijk geweigerd. Vind het sowieso een aparte combi, auto en alcohol, maar hier ligt het over 10 jaar nog in de kast.
Auwereel
09-12-2024 om 18:57
Schemerlampje schreef op 09-12-2024 om 18:52:
[..]
Hier hetzelfde. Ik heb daarom ook de fles wijn bij onze nieuwe auto vriendelijk geweigerd. Vind het sowieso een aparte combi, auto en alcohol, maar hier ligt het over 10 jaar nog in de kast.
Dan vind ik de combi kaarslicht en wijn een stuk logischer!
Bij de eerste zending (met de kapotte kaars) zat trouwens een reclame-ruitenkrabber, dat vond ik zonde van het materiaal en daar ik geen auto heb, kan ik 'm ook niet gebruiken. Die heb ik bij de retourzending er weer ingedaan. Om dan ook de wijn erbij te doen, kwam me erg zeurderig over, dus dat heb ik gelaten.
Dolfje
09-12-2024 om 19:09
Auwereel schreef op 09-12-2024 om 18:13:
[..]
Ik ook, ik word er elke keer als ik iets erover lees gewoon boos van.