Huiskamer
Wieder
07-12-2024 om 07:21
Koettie schreef op 06-12-2024 om 16:58:
Gebeld. Niet gelukt. Ze gaan 'kijken of' de verstrekker een verklaring wil sturen. Maar niet vandaag. Had niet eens meer zin om te vragen wtf ze daarmee nou weer bedoelen en ze net zo goed die kut offerte dan kunnen sturen.
Wat een klucht dit. Jammer alleen dat het niet grappig is..
Koettie
07-12-2024 om 08:59
Nee dacht toen ook moet bijna lachen. Maar toch niet zo grappig allemaal. Zo'n gezeik, 17oktober zouden we het ontvangen.. Zeven weken geleden. Toen bleek toen we het uiteindelijk wel kregen (18 nov) dat er nog een tussennstap is, wat de hypotheekadviseur nooit vertelt heeft en volgens mij zelf ook niet wist. Maar dus al 7 weken voorbij de 'deadline'. En nu wordt het hopelijk/misschien/wie weet volgende week maar ik heb nog maar 16 werkdagen om alles rond te breiden, incl tekenen met ex ergens tussendoor. Had wat opluchting vanwege de uitstel van 11 naar 30 dec maar eigenlijk ben ik er sinds half november dagelijks mee bezig en alle stress en wat een gezeik. En als het 'gewoon' een huis zou zijn nog daaraantoe maar het is echt de enige optie voor een koopwoning die ik heb. En een (fijne langdurige) huurwoning vinden gaat ook maanden duren en kost ook per maand een stuk meer dus blegh. Soms denk ik ach mens je bent niet dakloos, het kan erger maar dat helpt nu ook niet meer om te relativeren. Ben het zat. En ook al hoop kosten gemaakt!
Anfisa
07-12-2024 om 10:50
Blijf op je handen zitten Anfisa. Ik kan zo slecht tegen een eenzijdige kijk op zaken en ik hou me in omdat ik niet weer dezelfde persoon wil beledigen (best lief persoon met goede intenties). Beledigen is sowieso niet mijn bedoeling maar ik weet dat ik een gevoelige snaar raak als ik de ander confronteer met eenzijdigheid of hypocrisie. Lastig. Nou ja, misschien moet ik het maar laten gaan. Niet reageren, slechts kort fronsen.
Zilver_gray
07-12-2024 om 12:32
Anfisa schreef op 07-12-2024 om 12:19:
Conclusie: we hebben allemaal blinde vlekken.
Niks mis mee, zolang je het (ook) van jezelf kunt zien. En soms heb je de ander nodig om je daarop te wijzen
Zilver_gray
07-12-2024 om 12:35
Zilver_gray schreef op 07-12-2024 om 12:32:
[..]
Niks mis mee, zolang je het (ook) van jezelf kunt zien. En soms heb je de ander nodig om je daarop te wijzen
staat er een beetje raar; “blinde vlek” en “zien”… dat is juist het ding; je ziet het niet
PinkFlower
07-12-2024 om 12:36
Koettie schreef op 07-12-2024 om 00:30:
Restless legs dus zit op de bank. Blegh
Die worden bij mij erger door stress. Dus in jouw geval zouden mijn restless legs nu ook de pan uit rijzen. Bij mij helpt magnesium olie erop, dat verzacht iets. Weet niet of dat iets voor je is? Niet dat het ervan over, gaat zeker niet als het erg is. Maar goed kleine beetjes die helpen is toch weer iets.
Koettie
07-12-2024 om 12:43
PinkFlower schreef op 07-12-2024 om 12:36:
[..]
Die worden bij mij erger door stress. Dus in jouw geval zouden mijn restless legs nu ook de pan uit rijzen. Bij mij helpt magnesium olie erop, dat verzacht iets. Weet niet of dat iets voor je is? Niet dat het ervan over, gaat zeker niet als het erg is. Maar goed kleine beetjes die helpen is toch weer iets.
Heb het niet in huis, wel kristallen voor een voetenbadje. Maar dan weer geen emmer/teil. Heb wel een tablet ingenomen gister, moet ik eigenlijk weer dagelijks doen. Net ook al stuk gewandeld in de zon, beetje stress controle.
Blauwevis
07-12-2024 om 12:57
Wat vreselijk frustrerend voor je Koettie die hele situatie, ik hoop dat het allemaal goed komt!
Ik zat deze week nog te klagen over de klusjesmannen over de vloer, maar eentje was eigenlijk best wel leuk, en volgens mij was dat ook wel wederzijds, maar de klus is klaar dus die zie ik niet meer terug.
Anfisa
07-12-2024 om 13:09
Zilver_gray schreef op 07-12-2024 om 12:32:
[..]
Ja, ik heb er zoveel (dat ego en gevoeligheid voor afwijzing) en die vind ik niet altijd prettig als ik doordenk bij zo’n voorbeeld. Tegelijkertijd kan ik wel weer wat milder naar een ander kijken en uiteindelijk lukt het om nog een beetje aardig voor mezelf te zijn. Accepteren en door.
GroenTuintje
07-12-2024 om 13:43
ik mij weer te ergeren aan een vriendin van mij. Spreek ik weken van te voren af, zegt ze op het laatste moment dat haar kind er niet is, wegens vriendjes die haar kind al vaak genoeg ziet. En mijn kind had zich verheugd om te spelen met dat kind van vriendin. Lekker dan
Beterlaat2021!
07-12-2024 om 15:37
De eerste twee kerstkaarten zijn binnen!
Eén van een ex-collega die ik zo'n jaar of 30-35 ken.... Ze heeft mijn naam verkeerd geschreven......😮 !
lientje69
07-12-2024 om 17:22
In mijn hoofd is het zondag dus ik heb mijn menus door elkaar gegooid. Vandaag zouden we stoofperen aardappelen en kipschnitzel eten. Morgen kiprollade en komkommer en pommes duchenes. Wat ben ik aan het maken: pommes duchennes kiprollade en stoofperen.
Nachtdienst doet mij geen goed
Nu wat anders voor morgen verzinnen.
GroenTuintje
07-12-2024 om 17:26
ik snap nou waarom ik het liefst thuis afspreek, het is overal bij iedereen waar ik kom, steenkoud. Bezuinigen op de verwarming, heel leuk en aardig, maar ik kan gewoon niet tegen die kou (ik vind 16/17 graden binnen echt koud, sorry). Ik woon zelf in een goed geïsoleerd huis waar het nooit heel koud is, dus ik ben het ook niet gewend.
PinkFlower
07-12-2024 om 18:14
Beterlaat2021! schreef op 07-12-2024 om 15:37:
De eerste twee kerstkaarten zijn binnen!
Eén van een ex-collega die ik zo'n jaar of 30-35 ken.... Ze heeft mijn naam verkeerd geschreven......😮 !
🤣. Wat erg. Dat zijn vaak van die mensen die een standaard lijst hebben naar wie ze kaarten sturen in de hoop dat ze heel veel terug gestuurd krijgen.