Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Beterlaat2021! schreef op 03-12-2024 om 12:53:

[..]

Als je niet aan een bepaald merk vastzit, kan het zeker goedkoper.

Maar inderdaad in Duitsland zijn de A-merken aanzienlijk goedkoper.

Ja scheelt soms ze helft

ik erger mij ook aan Diesel auto’s, waar ik achter rij. Ze stinken enorm en ik krijg het er benauwd van  (astmatisch hier)

GroenTuintje schreef op 03-12-2024 om 11:20:

dat alles zo extreem duur is geworden, vooral verzorgingsproducten en cosmetica. Kruidvat sudocrem, gewoon van 11 euro naar 16 euro(!). Of een pot Dove bodylotion 9 euro Ik ga wel naar Duitsland…

Kruidvat alle Dove bodylotion is 2+2 gratis 

Weer hypotheekergernis. Gister te horen gekregen dat echt deze week de bindende offerte voor mn ex eraan komt en dat ze alle relevante stukken nog bekeken en nagezonden hebben. 
Ik overlegd met de koper en vandaag alles verzet naar 30-12, in de hoop dat dat nog lukt.) Kan alleen geen vrij krijgen. Dus moet ik nog even uitzoeken/regelen.) Mailen ze net dat doordat het al zolang loopt de taxatie verlopen is.. Hebben het wel zelf geregeld met een desktoptaxatie. Maar dan niet even in de mail vermelden of dat invloed heeft qua aanlevering of dat het nu weer vertraagd is. 

Koettie, wat een stress! Ik duim hard voor je dat het allemaal op z'n pootjes terecht komt.  🍀

Herfstappeltaart schreef op 03-12-2024 om 08:27:

[..]

Heb je een Intratuin in de buurt? Daar komen die van mij vandaan.

Da's een half uurtje fietsen, dan had ik geklaagd dat ik weer helemaal terug moest fietsen met die kaarsen...!

Rogue schreef op 02-12-2024 om 17:42:

[..]

wordt er moe van, paar weken terug nog gezeik met netflix nu dit

[..]

nou heb wel mijn halve huis schoongemaakt (alvast ruimte maken voor de kerstboom) en al eten gekookt.

blijkbaar gaat disney + netlfix achterna met dat je extra moet betalen als je je inloggevens deelt

Ja, wij merken nu ook dat we steeds opnieuw moeten inloggen. Maar wij delen geen account, we zijn een samengesteld gezin in twee huizen. 

Auwereel schreef op 03-12-2024 om 20:34:

[..]

Da's een half uurtje fietsen, dan had ik geklaagd dat ik weer helemaal terug moest fietsen met die kaarsen...!

Dan test je ze direct in de winkel even

Ik heb vrij. En hang weer op de bank. Waarom kan ik op mijn werkdagen wel flink actief  zijn en op mijn vrije dagen niet? Heeft dat iets te maken met " niet echt moeten "  ? Verantwoordelijkheidsgevoel?  Ik heb zó veel op mijn to do lijst staan en stapelt zich maar op omdat ik maar vooruit schuif. Met een boek en dekentje  op de bank is véél  leuker dan klusjes doen.
Maar ik erger me dan wel weer aan mijn niet actief zijn. ( aan de andere kant werk ik deze week 40 uur , 2 dagdiensten  en 3 nachten en ben ik chronisch pijnpatiënt  dus misschien  moet ik wat minder streng zijn voor mezelf bedenk  ik me nu opeens ) 
Ik neem nog een kop  koffie.

Ik ben een enorme sukkel. Gisteravond nog met echtgenoot over gehad dat heet onlogisch is dat ik iedere dinsdag late dienst heb, en iedere woensdag vroege. Normaal is dat ook zo, maar nu had ik niet goed op mijn rooster gekeken, heb ik vandaag late, net als gisteren. Toen mijn wekker me net uit een diepe slaap gewekt had, het ging met moeite, kwam ik daar per toeval achter... Ik had echt gewoon om half 10 op mijn werk gestaan 😅. Nou ja, dat was erger geweest zullen we maar zeggen...

Dat ik slecht geslapen heb last van mijn keel heb en totaal geen energie heb en nu naar mijn werk moet. Aangezien het echt niet erg genoeg is om me ziek te melden.

Auwereel schreef op 03-12-2024 om 20:34:

[..]

lientje69 schreef op 04-12-2024 om 08:20:

Ik heb vrij. En hang weer op de bank. Waarom kan ik op mijn werkdagen wel flink actief zijn en op mijn vrije dagen niet? Heeft dat iets te maken met " niet echt moeten " ? Verantwoordelijkheidsgevoel? Ik heb zó veel op mijn to do lijst staan en stapelt zich maar op omdat ik maar vooruit schuif. Met een boek en dekentje op de bank is véél leuker dan klusjes doen.
Maar ik erger me dan wel weer aan mijn niet actief zijn. ( aan de andere kant werk ik deze week 40 uur , 2 dagdiensten en 3 nachten en ben ik chronisch pijnpatiënt dus misschien moet ik wat minder streng zijn voor mezelf bedenk ik me nu opeens )
Ik neem nog een kop koffie.

Natuurlijk moet je minder streng zijn voor jezelf. Je geeft al je energie aan je werk. Ik vind het niet gek dat je thuis moet opladen hoor. Anders probeer je elke dag 1 ding van je to-do lijst af te handelen. Dat maakt wat minder moedeloos wellicht?

Herfstappeltaart schreef op 04-12-2024 om 08:41:

[..]

Natuurlijk moet je minder streng zijn voor jezelf. Je geeft al je energie aan je werk. Ik vind het niet gek dat je thuis moet opladen hoor. Anders probeer je elke dag 1 ding van je to-do lijst af te handelen. Dat maakt wat minder moedeloos wellicht?

Ik ben nu idd bezig met iets dat vandaag of in elk geval  uiterlijk  morgen echt af moet. Straks ook nog het paard trainen . En ik wil nog zwemmen misschien  maar dat kan ook naar morgen geschoven. Het is gewoon  dat ik niet begrijp dat ik op mijn vrije dagen zo " lui " ben. Ben ik niet echt hoor maar zo voelt het. Het kost me meer moeite om actief te zijn. Maar dat is wellicht  ook wel logisch  gezien mijn chronische  pijn en actieve pittige baan. Ik moet dat gewoon accepteren  maar mijn hoofd doet daar moeilijk over. Ben opgevoed  met het motto: een vrouwenhand en een paardentand mogen nooit stilstaan. ( is een spreekwoord  maar  denk niet dat iedereen  die kent  )

Wieder schreef op 04-12-2024 om 08:30:

Ik ben een enorme sukkel. Gisteravond nog met echtgenoot over gehad dat heet onlogisch is dat ik iedere dinsdag late dienst heb, en iedere woensdag vroege. Normaal is dat ook zo, maar nu had ik niet goed op mijn rooster gekeken, heb ik vandaag late, net als gisteren. Toen mijn wekker me net uit een diepe slaap gewekt had, het ging met moeite, kwam ik daar per toeval achter... Ik had echt gewoon om half 10 op mijn werk gestaan 😅. Nou ja, dat was erger geweest zullen we maar zeggen...

Mag dat wel? In onze cao is laat - vroeg niet echt de bedoeling.  ( zorg )

Maar lees half 10 beginnen  nu. Onze dagdienst  begint 7 uur en de late dienst eindigt om 23.15. Dus is misschien  anders bij jou.

lientje69 schreef op 04-12-2024 om 08:20:

Ik heb vrij. En hang weer op de bank. Waarom kan ik op mijn werkdagen wel flink actief zijn en op mijn vrije dagen niet? Heeft dat iets te maken met " niet echt moeten " ? Verantwoordelijkheidsgevoel? Ik heb zó veel op mijn to do lijst staan en stapelt zich maar op omdat ik maar vooruit schuif. Met een boek en dekentje op de bank is véél leuker dan klusjes doen.
Maar ik erger me dan wel weer aan mijn niet actief zijn. ( aan de andere kant werk ik deze week 40 uur , 2 dagdiensten en 3 nachten en ben ik chronisch pijnpatiënt dus misschien moet ik wat minder streng zijn voor mezelf bedenk ik me nu opeens )
Ik neem nog een kop koffie.

Lientje niet zo streng voor je zelf het is pas 8.20 neem nog een bakkie en geniet ervan. Ik doe zelde voor negen uur een klusje en vind mijzelf echt niet lui.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.