Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Xandora schreef op 01-11-2024 om 10:45:

dat er nu al kerstliedjes geluisterd wordt op werk. Dit is dag 2. 🙄, collega's zijn bezig met de voorbereidingen voor onze kerstmarkt. Pfff

ik heb een vriendin, die sinds juli al ongeveer aan het aftellen is, tot de kerst. Die heeft begin december de kerstboom al staan, of mss wel eerder. Maar op 27 december er uit, dan is ze er klaar mee. Dat snap ik dan wel, als je er zo lang mee bezig bent. Vreselijk en ik heb dat helemaal niet zo, maar ze heeft nu alleen maar kerst in haar hoofd. 

Moosey schreef op 01-11-2024 om 09:19:

[..]

Heb je dat gecheckt Blauwevis? Vaak zijn winkels coulanter met terugbrengen dan je verwacht

Nee had ik niet gecheckt maar na wat gepuzzel passen ze er in als ik ze heel schuin er in zet, niet ideaal maar als ik me er aan ga ergeren dan zet ik ze wel achterin de kast voor de feestdagen

Dat NS pas op het laatste moment aangaf dat de trein splitst op Eindhoven. Het voorste deel gaat door naar Maastricht, het achterste deel gaat door naar Heerlen. Drie keer raden wie er in het verkeerde deel zat.

Het stond ook niet in de app aangegeven, of in elk geval niet duidelijk. Maar goed, gelukkig was er wel genoeg tijd om over te stappen.  

17 okt mail dat het akkoord van de verstrekker met enkele dagen aankomt voor mn ex om mij uit te kopen.. Nog niets gehoord. 

Koettie schreef op 01-11-2024 om 17:45:

17 okt mail dat het akkoord van de verstrekker met enkele dagen aankomt voor mn ex om mij uit te kopen.. Nog niets gehoord.

Ook niet in je spam bijvoorbeeld?  Anders  zou ik maandag  zeker even  bellen!

lientje69 schreef op 01-11-2024 om 18:52:

[..]

Ook niet in je spam bijvoorbeeld? Anders zou ik maandag zeker even bellen!

Nee, komt ook naar mn ex en die houdt het goed in de gaten. Hij appt net dat hij gister gebeld heeft en het op 'korte termijn' werd.. Alle papieren al binnen sinds begin augustus, super irritant! 

Aan een zak gewassen sla. Effe simpel na een middag mealpreppen voor de komende week van de studenten. Die zal sla zat nog vol met zand. 🤮
Gelukkig heeft de ene student met vakantie appeltaart gebakken dus dat doen we straks bij de thee. Maar ik geloof dat ik eerst nog 6 met mijn mond ga spoelen om al het zand weg te krijgen. 

Bakblik schreef op 01-11-2024 om 09:04:

Dat ik vandaag, zoals de hele week al het geval is, om 05.00 wakker was een toen toch na 6.30 weer in slaap gevallen ben een pas om 8.30 wakker werd. Dat is niet handig op een dag dat je een hoop wil doen. Even mijn thee finishen en dan haar hard aan de slag.

Met wat hulp van de student met vakantie toch alles wat ik van plan was af gekregen. 

Voor de komende week allemaal maaltijd componenten in de vriezer voor de studenten die ook in de avond college hebben en niet 3 keer in de week patat met snack willen eten als avondeten. 

Aan mijn werkgever. Die zou dingen regelen zodat ik maandag goed aan het werk kan. Ik zit tegen een burnout en kan weinig hebben. Maandag is de  werkdag al langer dan afgesproken en ook nog in mijn eentje de halve dag, terwijl ik ook dat niet meer zou doen. Maar ja personeel tekort dus ik heb me er even bij neergelegd. Heel eerlijk zit ik al 1,5 week tegen maandag aan te hikken. Nu appt ze dat ze de dingen allemaal niet geregeld heeft kunnen krijgen. Ze een deel van de spullen een uur nadat ik ben begonnen zal brengen maandag (incl werk telefoon en ik ben dan niet bereikbaar wat ik wel moet zijn voor ouders van kinderen). En of ik nog even de rest van de spullen kan halen in mijn vrije weekend. 

Ik merk nu dat ik gewoon moet janken. Eigenlijk kan ik dit helemaal niet aan. En ik heb er ook geen tijd voor dit weekend. Heb nog niet gereageerd, vind het moeilijk. Maar man zegt ook dat ik echt moet zeggen dat het me niet gaat lukken dit weekend omdat ze het anders elke keer zo gaan doen. Hij heeft gelijk. Ik moet nog even de moet verzamelen om te reageren. 

Shirma Rousse die ongelooflijk inspiratieloos en slecht zingt bij Carrie.

PinkFlower schreef op 01-11-2024 om 19:51:

Aan mijn werkgever. Die zou dingen regelen zodat ik maandag goed aan het werk kan. Ik zit tegen een burnout en kan weinig hebben. Maandag is de werkdag al langer dan afgesproken en ook nog in mijn eentje de halve dag, terwijl ik ook dat niet meer zou doen. Maar ja personeel tekort dus ik heb me er even bij neergelegd. Heel eerlijk zit ik al 1,5 week tegen maandag aan te hikken. Nu appt ze dat ze de dingen allemaal niet geregeld heeft kunnen krijgen. Ze een deel van de spullen een uur nadat ik ben begonnen zal brengen maandag (incl werk telefoon en ik ben dan niet bereikbaar wat ik wel moet zijn voor ouders van kinderen). En of ik nog even de rest van de spullen kan halen in mijn vrije weekend.

Ik merk nu dat ik gewoon moet janken. Eigenlijk kan ik dit helemaal niet aan. En ik heb er ook geen tijd voor dit weekend. Heb nog niet gereageerd, vind het moeilijk. Maar man zegt ook dat ik echt moet zeggen dat het me niet gaat lukken dit weekend omdat ze het anders elke keer zo gaan doen. Hij heeft gelijk. Ik moet nog even de moet verzamelen om te reageren.

Als zij appt dan kun je zelf ook appen. "nee, sorry, dat weekend gaat me niet lukken". Hoe ze het vervolgens oplost is aan haar. Als ze vraagt waarom niet, geen verantwoording afleggen, is helemaal niet nodig.

Zou niet eens zeggen gaat me niet lukken maar dat je vrij bent. Al had je het hele weekend niets te doen, kom nou. 

Jullie hebben gelijk. Man zei het ook al. Man zei ook dat werkgever dat ook niet in de vrije tijd doet. Dus nu idd gezegd dat ik dat niet kan doen en het maandag onder werktijd ga doen. Nog niks terug. Zo stom, ik vind het dan gewoon eng om te sturen. Slaat nergens op want ik sta gewoon in mijn recht. 

PinkFlower schreef op 01-11-2024 om 21:29:

Jullie hebben gelijk. Man zei het ook al. Man zei ook dat werkgever dat ook niet in de vrije tijd doet. Dus nu idd gezegd dat ik dat niet kan doen en het maandag onder werktijd ga doen. Nog niks terug. Zo stom, ik vind het dan gewoon eng om te sturen. Slaat nergens op want ik sta gewoon in mijn recht.

precies. En een appje sturen is dan nog wat makkelijker dan in een gesprek. 

Mayosate schreef op 01-11-2024 om 10:43:

[..]

Ah heftig zeg! Gelukkig stopte het dan wel rond de 6 maanden maar het is echt een aanslag op je mentale en fysieke gezondheid vind ik. Ik zit er zelf echt door heen, kort lontje en erger me aan alles en iedereen die teveel van me willen

stuitte jij op onbegrip uit je omgeving of juist begrip? Ik merk dat oudere generatie familieleden het gewoon niet begrijpen

Wel begrip gelukkig, ik kreeg er ziekte van Pfeiffer overheen (dochter is daardoor dysmatuur geboren) en daar was een stuk minder begrip voor. Oa van mijn eigen partner. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.