Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

OperaQueen schreef op 29-10-2024 om 10:23:

Aan mn nieuwe 'werkgever'. Begonnen met een proefplaatsing, 3e week en het loopt voor geen meter. Werk is leuk, thuiszorg, maar het uren opbouwen ivm reëintegratie loopt voor geen meter en er is veel onduidelijk en dat vind ik niet leuk...Ik verveel me en ik wil gewoon aan het werk..

Daarover zou ik met ze in gesprek blijven.

Aan mijn bank. Ik wilde vandaag voor het eerst contactloos geld gaan opnemen bij de geldmaat. Op de automaat stond het symbool van mijn bank en er was ook een NFC chip. Maar toen ik met Apple pay geld wilde opnemen, kreeg ik geen geld, wel het bericht dat ik contact op moest nemen met de bank. Bij de bank stuitte ik op een chatbot die mij niet begreep, terwijl ik toch heel duidelijk had geformuleerd. Ook de medewerker kon mij niet helpen en verwees mij door naar allerlei websites. Lekker klantvriendelijk weer.

Strijkstok schreef op 29-10-2024 om 10:18:

Wat worden die advertenties hier opeens veel en irritant! Gokreclames ook, terwijl ik zei dat ik nog geen 24 ben. Mag dat wel?

Hoogste tijd voor een ad blocker.

Volgens mij moet je 18 zijn om online te gokken, dus ja dat mag. Bovendien is reclame nog geen toegang.

kerst schreef op 29-10-2024 om 13:41:

[..]

Daarover zou ik met ze in gesprek blijven.

Doen we ook, ik heb ook een jobcoach dus dat komt wel goed. (En anders zoeken we een andere plek)

Jammer dat het in de schoolvakanties overal zo druk is.

JtM

JtM

30-10-2024 om 07:48 Topicstarter

Ik heb verkeerd gelegen vanacht waardoor de rechterkant van m'n nek pijnlijk is.

Veel te vroeg wakker, afspraak om 8 uur dus was wel mooi op tijd daar, ik check mijn telefoon voordat ik naar binnen wil lopen en had een voicemail dat de afspraak niet doorging. Diegene is ziek, kan hij niks aan doen, maar als ik het eerder had geweten was ik weer terug naar bed gegaan.

Nog een ergenis, ik was al heel lang op zoek naar eetborden met een leuk printje, en die vond ik eindelijk en heb ze gekocht. Stickers er af gepeuterd om ze daarna in de vaatwasser te doen, passen ze er niet in (minivaatwasser) Kan ze dus ook niet meer terugbrengen.

Strijkstok schreef op 29-10-2024 om 10:18:

Wat worden die advertenties hier opeens veel en irritant! Gokreclames ook, terwijl ik zei dat ik nog geen 24 ben. Mag dat wel?

Hoogste tijd voor een ad blocker.

Als er staat "toestemming voor cookies" klik je op meer opties.

Tweede balkje zegt "Toon betting voor advertenties". Die klik je aan.
Er is dan een groen vinkje die je rood moet maken "Toon betting advertenties". 

Sinds ik dat doe heb ik geen advertenties meer die ik ondanks mijn dichtgetikte adblocker wel zag

Moosey schreef op 28-10-2024 om 13:51:

[..]

Of het was ongelukkig getimede buikgriep. Maar dat is ook weer wat onwaarschijnlijk als er verder in je omgeving niemand ziek is (geworden)

Ik was trouwens wat info over voedselvergiftiging aan het googlen omdat ik zulke verschillende dingen hoor/lees over hoe snel na het eten van besmet voedsel je ziek wordt, blijkt dat er twee vormen zijn, voedselinfectie (je raakt besmet met bacteriën of parasieten in je eten, langere incubatietijd en langer (3 dagen) ziek van) en voedselvergiftiging (je wordt ziek van de toxinen door micro-organismen hebben geproduceerd, incubatietijd kort (paar uur) en snel weer beter (dag later)

https://www.rivm.nl/sites/default/files/2018-11/85033_008091_Toolkit_voedselinfecties_brochure.pdf

Interessant

on topic: aan mezelf vanmorgen. Ik dacht gisteravond: ik verzet het klokje op mijn nachtkastje morgen wel (ik gebruik m’n telefoon als wekker) Wordt ik vanochtend wakker, schud ik lief wakker: het is al half negen! (Hij moest om acht uur op) Hij schrikken. Ik oh k*t sorry toch niet waar

Ik had een keer een voedselinfectie van viscuisine tijdens mijn zwangerschap, mijn man had het ook. De kinderen niet want het was onze datenight (dan kregen de kinderen iets lekkers te eten en vroeg op bed en deden wij een ‘date’ thuis).  Begon bij mij al binnen een uur na het eten. Ik denk dat ik nog nooit zoveel overgegeven heb als toen… En dat met een 9mnd dikke buik. 
En een keer toen ik met mijn toenmalige vriendje Grieks had gegeten in een restaurant, Dat was ook binnen een uur mis. Zat ik daar op de kermis… 

Interessant het verschil tussen de infectie en vergiftiging, ik wist dat niet. 

Chantal2022 schreef op 29-10-2024 om 06:58:

vannacht ging er om 01:00 bij buren een wekker af en die bleef wel 10 minuten biepen

Oh heel irritant! 

Hier hebben we wel eens dat de kinderen iets bakken in de oven en dan de timer op een uur of 6 zetten (display is beetje stuk dus je ziet niet goed hoe lang je hem zet) en dat gaat uiteraard dan ook af als je net slaapt… De oven is dan al wel uit hoor  

stokstaart schreef op 30-10-2024 om 08:39:

[..]

Als er staat "toestemming voor cookies" klik je op meer opties.

Tweede balkje zegt "Toon betting voor advertenties". Die klik je aan.
Er is dan een groen vinkje die je rood moet maken "Toon betting advertenties".

Sinds ik dat doe heb ik geen advertenties meer die ik ondanks mijn dichtgetikte adblocker wel zag

Ah, goede tip! Dat ga ik meteen uitproberen. Dankje. 

de pijn in mijn knieholte zit nu in mijn bovenbeen wtf

familieleden die over mijn grens heen gaan en niet luisteren naar mijn behoefte, wat op dit moment geen bezoek willen ontvangen is. Ben al 10 weken stront en stront misselijk en dat gaat maar niet over. Heb geen energie meer en mentaal zit ik er doorheen. Maar toch doordrammen en even gezellig op de koffie willen… dat trek ik gewoon niet. Zit er aan te denken om de deur gewoon niet open te doen. 

Mayosate schreef op 30-10-2024 om 12:50:

familieleden die over mijn grens heen gaan en niet luisteren naar mijn behoefte, wat op dit moment geen bezoek willen ontvangen is. Ben al 10 weken stront en stront misselijk en dat gaat maar niet over. Heb geen energie meer en mentaal zit ik er doorheen. Maar toch doordrammen en even gezellig op de koffie willen… dat trek ik gewoon niet. Zit er aan te denken om de deur gewoon niet open te doen.

Herkenbaar. Kun je ze niet aan het werk zetten, even de tuin aanharken ofzo?  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.