Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Mayosate schreef op 22-10-2024 om 09:06:

ik moest daarnet nuchter bloedprikken ivm zwangerschapsdiabetes. Heb ik een hogere kans op vanwege etnische achtergrond.
Maar nuchter moeten bloedprikken als je zo misselijk bent (nog steeds in het tweede trimester zelfs ) is echt een flinke opgave. Gelukkig had ik van de afgelopen 2 keer geleerd en boterhammen in mijn tas gestopt. Maar bah wat voel ik me klote nu

Woohoo mijn waardes zijn van te hoog naar normaal gegaan! Gelukkig haha, werd er wel nerveus van. Moet nu pas weer over 2 maanden testen. 

(Noiscancelling) koptelefoons/inears in het verkeer!
Met waarschijnlijk snoeiharde muziek die erop afgespeeld wordt. Mensen die swingend achter het stuur zitten (auto/fatbike/brommer) en dan totaal niet meer in de gaten hebben wat er om hen heen gebeurt. 
2 toeterende auto's, schreeuwende mensen en ik rinkelend met mijn fietsbel en dan gewoon stug doorrijden terwijl je verkeer van rechts voorrang moet geven. 

Kan Den Haag DAT even snel regelen met een spoedwet?

Het zijn niet eens alleen maar pubers, ook volwassenen en de bijna bejaarden lopen hier met die dingen op hun kop of in hun oren.  Doe normaal! 

Hier meerdere abonnementen mogelijk:
Voor 89,- per jaar (of 7,25 per maand) mag je max 25 boeken tegelijk lenen (incl e-books) van zowel de gewone bieb als de universiteitsbibliotheek, buitenlandse kranten via een app 4 weken en boetevrij, daarnaast twee uur gratis internetten per dag en je kan een extra pas krijgen. Studenten krijgen 50% korting. 

Voor 5,25 per maand hetzelfde als hierboven behalve dat je dan niet bij de UB mag lenen. 
Kinderen tot 18 jaar zijn gratis lid. 

Ergernis : waarom scheurt het hedendaagse inpakpapier zo  snel?  Als je bijv. een boek of een doosje inpakt, scheurt het bij de hoeken al kapot. 

Hier 10 boeken per keer voor 4 weken.  Wel verder onbeperkt, heb je ze na 2 weken  uit  haal je weer 10 nieuwe.   Kost 55 euro. Wel 10 cent boete  per dag per boek als je te laat bent.

On topic  : ik erger me aan mezelf. 

Wat betreft bieb abonnement, bij ons is 50€ onbeperkt lenen voor 3 weken. 0,20€ boete per boek per dag. Inclusief 10 ebooks per 3 weken.
Groot is iets van 70€, onbeperkt en geen boetes.

Ergernis van de dag, ik wil een weekendje weg boeken maar wat is het allemaal duur! Ok ik wist het wel maar sommige hotels vind ik meer dan 120€ per kamer zonder ontbijt en zonder parkeren echt niet waard.
En normaal als man een vrije dag aanvraagt wordt het een dag later al goedgekeurd maar nu dus nog niet.

Mayosate schreef op 22-10-2024 om 13:00:

[..]

Woohoo mijn waardes zijn van te hoog naar normaal gegaan! Gelukkig haha, werd er wel nerveus van. Moet nu pas weer over 2 maanden testen.

Fijn Mayosate, houden zo! 

Aan de kooklucht van de buren: weet niet wat ze een paar keer per week koken, maar de geur blijft in m’n gordijnen, kleding, was etc. hangen en het is zo’n smerige lucht!
Ramen en deuren dicht, maar dan komt het nog via buizen m’n huis in, verschrikkelijk irritant.

Dolfje schreef op 22-10-2024 om 17:44:

Wat betreft bieb abonnement, bij ons is 50€ onbeperkt lenen voor 3 weken. 0,20€ boete per boek per dag. Inclusief 10 ebooks per 3 weken.
Groot is iets van 70€, onbeperkt en geen boetes.

Ergernis van de dag, ik wil een weekendje weg boeken maar wat is het allemaal duur! Ok ik wist het wel maar sommige hotels vind ik meer dan 120€ per kamer zonder ontbijt en zonder parkeren echt niet waard.
En normaal als man een vrije dag aanvraagt wordt het een dag later al goedgekeurd maar nu dus nog niet.

Ik heb net een Landal huisje gescoord voor rond de 200 euro voor 5 dagen. Weekend is misschien nog wel goedkoper, maar je moet dan wel je eigen ontbijt maken (voor mij een plus)

Chantal2022 schreef op 22-10-2024 om 17:58:

[..]

Ik heb net een Landal huisje gescoord voor rond de 200 euro voor 5 dagen. Weekend is misschien nog wel goedkoper, maar je moet dan wel je eigen ontbijt maken (voor mij een plus)

Oh daar heb ik nog niet gekeken maar we kunnen maar 2 nachtjes weg. Eigen ontbijt maken is niet erg.

Mayosate schreef op 17-10-2024 om 13:32:

[..]

Dat klopt maar de rechtsbijstand die we toen hadden gaf aan dat we niks konden bewijzen zolang zij ontkennen bij officiële instanties. Dat ze het aan ons hadden toegegeven was niet genoeg. Met die ketel hebben we nu wel degelijk bewijs, ook uit de documenten van makelaar dus ik wil er misschien nog wel achteraan maar twijfel, omdat die verkopers ons ook gingen bedreigen destijds

Hier een vergelijkbaar verhaal. Veel dingen waren mondeling gezegd (zelfs nog telefonisch contact gehad met hun aannemer) maar niet op papier.

Hier uiteindelijk een rechtzaak over een aantal gebreken gehad. De ketel toen meegenomen (exact hetzelfde verhaal, 2011 bleek 2005) te zijn. Voor de ketel hebben we gelijk gekregen je krijgt dan een nieuw-oud correctie. Dus nieuw is 1500 euro. Ketel gaat 15 jaar mee, en hij was 5 jaar ouder dan verwacht dus 500 euro minder waard (en zoiets hebben we ook terug gehad). Het was het ons waard omdat we voor de grotere dingen toch al een rechtzaak waren begonnen, maar voor alleen de ketel had ik het waarschijnlijk niet gedaan. 

Bij een toekomstige huizenkoop al ik veel meer dingen laten vastleggen (al is het in een mail).

Neweve schreef op 22-10-2024 om 18:13:

[..]

Hier een vergelijkbaar verhaal. Veel dingen waren mondeling gezegd (zelfs nog telefonisch contact gehad met hun aannemer) maar niet op papier.

Hier uiteindelijk een rechtzaak over een aantal gebreken gehad. De ketel toen meegenomen (exact hetzelfde verhaal, 2011 bleek 2005) te zijn. Voor de ketel hebben we gelijk gekregen je krijgt dan een nieuw-oud correctie. Dus nieuw is 1500 euro. Ketel gaat 15 jaar mee, en hij was 5 jaar ouder dan verwacht dus 500 euro minder waard (en zoiets hebben we ook terug gehad). Het was het ons waard omdat we voor de grotere dingen toch al een rechtzaak waren begonnen, maar voor alleen de ketel had ik het waarschijnlijk niet gedaan.

Bij een toekomstige huizenkoop al ik veel meer dingen laten vastleggen (al is het in een mail).

Jeetje wat heftig! Gelukkig waren jullie al een rechtszaak begonnen. Wij konden voor 2 problemen geen rechtszaak meer beginnen omdat we het moesten repareren, anders konden we niet verder verbouwen. Voor nog 2 andere dingen kunnen we incl de ketel wel een rechtszaak beginnen maar ben bang dat de kosten en tijd niet opwegen tegen de vergoeding. 

Maar ik vind het echt gek dat er bij jullie ook gelogen is over de ketel. Dat is ook gewoon gevaarlijk… ik begrijp mensen niet! 

Kleine ergernis: man en ik gaan naar de sauna morgen. AH -uitjes aanbieding: 2x dagentree voor 39,50 en 3 spaarkaarten. Via website sauna: 19,95 per persoon. Neem je klanten serieus en hou op met die nepaanbiedingen. 

Dolfje schreef op 22-10-2024 om 18:05:

[..]

Oh daar heb ik nog niet gekeken maar we kunnen maar 2 nachtjes weg. Eigen ontbijt maken is niet erg.

AirBnB? Vind ik persoonlijk ook veel leuker dan een hotel

Ik probeer te achterhalen hoe je nu precies stap voor stap een kledingcapsule samenstelt, maar ik snap er nog steeds niks van. Al die youtubers kletsen me de oren van het hoofd maar ik wil gewoon een duidelijke, stap voor stap handleiding!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.