Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Beterlaat2021! schreef op 05-09-2024 om 16:27:

De ondertiteling op de commerciële zenders!
Ik heb graag ondertiteling aan, zeker als er meerdere mensen door elkaar praten. Het is soms verbazingwekkend hoe dingen geschreven worden. Het lijkt alsof de persoon (?) die dat doet geen idee heeft waar het programma over gaat. Sommige woorden worden fonetisch geschreven. Hoofdletters te pas en te onpas.
Vanmiddag naar SBS6 gekeken, echt bijzonder slordig.
Ook op RTL4 kom ik vaak de raarste 'vertalingen' tegen.

Herken het, met het mooie weer heb ik graag ramen en deuren open en wil niet dat de buren last van mij hebben. Soms kijk ik even terug omdat de ondertitel me helemaal van het padje brengt  😲 

Laat ik het eens over het weer hebben, vanmorgen was het fris maar op een aangename manier. Kon het me toen niet voorstellen, maar het is weer 29 gr  en hierbinnen 27,5 🥵 Het gaat weer een broeierige nacht worden en die beloofde dipjes blijven lang weg 🙄

Heb in een sociale bui elke avond wat gepland deze week. Pfff 

Yumi schreef op 05-09-2024 om 17:39:

Laat ik het eens over het weer hebben, vanmorgen was het fris maar op een aangename manier. Kon het me toen niet voorstellen, maar het is weer 29 gr en hierbinnen 27,5 🥵 Het gaat weer een broeierige nacht worden en die beloofde dipjes blijven lang weg 🙄

Heb je dan geen hoge luchtvochtigheid in huis? Sinds ik nu zo'n meter heb, valt het mee met de benauwdheid in huis

Overheidsinstanties… 

Eerst de toeslagenaffaire waar ik slachtoffer van was en nu ook nog kans dat mijn IVA niet goed berekend is…

SuzyQFive schreef op 05-09-2024 om 18:03:

Overheidsinstanties…

Eerst de toeslagenaffaire waar ik slachtoffer van was en nu ook nog kans dat mijn IVA niet goed berekend is…

Ik ben ook benieuwd naar mijn IVA. Ik heb al gezegd dat het bedrag niet klopte toen ik 'm kreeg, maar volgens het uwv was het helemaal goed. Nu denk ik dus toch weer van niet. Zucht, wat een puinhoop daar. 

Ik ben me vanmiddag een beroerte geschrokken. We hadden de kleinkinderen naar huis gebracht en reden dus naar huis, rijdt er opeens óp de weg voor ons een fatbike met twee gastjes van een jaar of dertien die ook nog eens gewoon schuin de kruising overstaken, dus zonder de verkeerslichten te gebruiken..gewoon waar de auto's rijden. Dit gaat een keer enorm verkeerd hier.

Heb ik nou onder een steen gelegen of is dit fenomeen nog maar een half jaar plotseling opgedoken? Ik zie ze nu werkelijk overal.

Herfstappeltaart schreef op 05-09-2024 om 19:01:

Ik ben me vanmiddag een beroerte geschrokken. We hadden de kleinkinderen naar huis gebracht en reden dus naar huis, rijdt er opeens óp de weg voor ons een fatbike met twee gastjes van een jaar of dertien die ook nog eens gewoon schuin de kruising overstaken, dus zonder de verkeerslichten te gebruiken..gewoon waar de auto's rijden. Dit gaat een keer enorm verkeerd hier.

Heb ik nou onder een steen gelegen of is dit fenomeen nog maar een half jaar plotseling opgedoken? Ik zie ze nu werkelijk overal.

Ja erg hè!
Ik fietste laatst naar huis, wilde linksaf slaan: keurig m’n hand uitgestoken, over m’n schouder gekeken etc. alles volgens het boekje. Komt er dus ineens vanaf de stoep een kind op een fatbike aan die niet op zat te letten. We klapten heel hard tegen elkaar nog tijdens het fietsen, ook met onze hoofden, allebei gelukkig niet eens gevallen 😅.
Ik heb een dikke week met een blauw, dik, maar vooral pijnlijk jukbeen gelopen (heb ik nog mazzel, dat het niet erger was).

Terwijl hij doorreed, riep hij over zijn schouder “sorry!”: hij wist dat hij fout zat, maar reed snel weg.

Ik vind het echt doodeng die dingen. Zag ook foto’s op internet van een verbrijzelde schedel van een kind dat op een fatbike tegen een auto was gereden 😱. Ik snap die ouders gewoon werkelijk niet!

Strijkstok schreef op 05-09-2024 om 18:07:

[..]

Ik ben ook benieuwd naar mijn IVA. Ik heb al gezegd dat het bedrag niet klopte toen ik 'm kreeg, maar volgens het uwv was het helemaal goed. Nu denk ik dus toch weer van niet. Zucht, wat een puinhoop daar.

Hopen dat er nog wat aan je strijkstok blijft hangen  


of ben je te hoog ingeschaald? 

Loulou39 schreef op 05-09-2024 om 19:27:

[..]

Ja erg hè!
Ik fietste laatst naar huis, wilde linksaf slaan: keurig m’n hand uitgestoken, over m’n schouder gekeken etc. alles volgens het boekje. Komt er dus ineens vanaf de stoep een kind op een fatbike aan die niet op zat te letten. We klapten heel hard tegen elkaar, ook met onze hoofden tegen elkaar, gelukkig niet eens gevallen 😅.
Heb een week met een blauw, dik jukbeen gelopen (heb ik nog mazzel, dat het niet erger was).

Terwijl hij doorreed, riep hij over zijn schouder “sorry!” dus hij wist dat hij fout zat, maar reed snel weg.

Ik vind het doodeng die dingen. Zag ook foto’s op internet van een verbrijzelde schedel van een kind dat op een fatbike tegen een auto was gereden 😱. Ik snap die ouders gewoon werkelijk niet!

Oei dat is helemaal erg zeg  . Nee ik snap de ouders ook niet. Blijkbaar worden ze gekocht door de ouders want die kinderen zijn te jong om zoveel geld te verdienen toch?

Loulou39 schreef op 05-09-2024 om 19:27:

[..]

Ja erg hè!
Ik fietste laatst naar huis, wilde linksaf slaan: keurig m’n hand uitgestoken, over m’n schouder gekeken etc. alles volgens het boekje. Komt er dus ineens vanaf de stoep een kind op een fatbike aan die niet op zat te letten. We klapten heel hard tegen elkaar nog tijdens het fietsen, ook met onze hoofden, allebei gelukkig niet eens gevallen 😅.
Ik heb een dikke week met een blauw, dik, maar vooral pijnlijk jukbeen gelopen (heb ik nog mazzel, dat het niet erger was).

Terwijl hij doorreed, riep hij over zijn schouder “sorry!”: hij wist dat hij fout zat, maar reed snel weg.

Ik vind het echt doodeng die dingen. Zag ook foto’s op internet van een verbrijzelde schedel van een kind dat op een fatbike tegen een auto was gereden 😱. Ik snap die ouders gewoon werkelijk niet!

Die maatregel van het kabinet dat het verboden is tot 14 vind ik wel een goede en helmplicht. Maar die helmplicht beschermt alleen de fatbiker zelf, niet zijn slachtoffers. 

Herfstappeltaart schreef op 05-09-2024 om 19:29:

[..]

Oei dat is helemaal erg zeg . Nee ik snap de ouders ook niet. Blijkbaar worden ze gekocht door de ouders want die kinderen zijn te jong om zoveel geld te verdienen toch?

Dat moet haast wel, want de kinderen die hier in de stad rijden lijken me vaak niet ouder dan 12/13. Soms ook nog jonger.


Ik heb begrepen dat er een helmplicht komt (terwijl ik dit schrijf, zoek ik het op en zie ik dat het kabinet 6 uur geleden akkoord is gegaan met helmplicht en minimumleeftijd 14 jaar, wat ik nog steeds te jong vind trouwens).

Loulou39 schreef op 05-09-2024 om 19:35:

[..]

Dat moet haast wel, want de kinderen die hier in de stad rijden lijken me vaak niet ouder dan 12/13. Soms ook nog jonger.

Ik heb begrepen dat er een helmplicht komt (terwijl ik dit schrijf, zoek ik het op en zie ik dat het kabinet 6 uur geleden akkoord is gegaan met helmplicht in minimumleeftijd 14 jaar, wat ik nog steeds te jong vind trouwens).

Ik ook. Zestien en dezelfde plichten als een brommer. 

SuzyQFive schreef op 05-09-2024 om 19:32:

[..]

Maar die helmplicht beschermt alleen de fatbiker zelf, niet zijn slachtoffers.

O ja, ook dit inderdaad! Had ik nog niet eens over nagedacht.

SuzyQFive schreef op 05-09-2024 om 19:32:

[..]

Die maatregel van het kabinet dat het verboden is tot 14 vind ik wel een goede en helmplicht. Maar die helmplicht beschermt alleen de fatbiker zelf, niet zijn slachtoffers.

Ja daar heb je inderdaad volkomen gelijk in.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.