Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


PinkFlower schreef op 14-08-2024 om 15:52:

[..]

Ik heb zelf dit jaar op 39 jarige leeftijd de diagnose ADHD gekregen. Er viel zoveel op zijn plek. Zeker ook in de therapie erna kwamen veel aha momentjes naar boven. Dingen die nu opeens een lampje deden branden maar toen de tijd niet opvielen.

Je zoon zal dit waarschijnlijk ook hebben. En als het ons zelf al niet opvalt, hoe kan het dan een ander (jij als ouder, of een partner) opvallen.

Mijn ouders zeiden ook "hoe hebben we het gemist?" Ook omdat mijn broer wel op zijn 8ste de diagnose kreeg. Maar soms is het gewoon niet zo duidelijk en komt alles later aan het ligt.

Mijn reactie is om je te zeggen dat je echt niet moet gaan twijfelen of slecht hebt opgelet. Sommige dingen worden pas later duidelijk. Een vroegere diagnose had hem (en dat is bij mij ook) misschien gedoe gescheeld. Maar beter laat dan nooit. En nu kan hij handvatten krijgen.

Dankje, wat lief 

Ik denk ook net als jouw ouders: hoe heb ik dit gemist. En hoe heeft bv school dit ook gemist. Het voelt best rot, maar ik ga het proberen van me af te zetten. Je schiet er niks mee op. 

Hij staat nu op de wachtlijst voor therapie en coaching, hopelijk gaat dat goed helpen. We gaan het zien. 

Schemerlampje schreef op 14-08-2024 om 17:12:

[..]

Ik denk dat dat laatste vaak meespeelt. Lang geleden liep ik stage in het ziekenhuis en daar hadden we ook een patiënt die om de haverklap belde. Je was de deur nog niet uit of hij belde weer. En dan inderdaad dingen als een glaasje water, zijn kussen even opschudden. Tot hij een kamergenoot kreeg die hem aandacht gaf, samen een potje schaken en zo. En toen was het over. Toen belde hij alleen als er echt iets was.

Nou, het kan ook anders: 

Ik lag in het ziekenhuis na een buikoperatie. Midden in de nacht werd ik wakker omdat ik moest plassen en ik mocht niet zelf naar het toilet. Dus ik bel en wacht geduldig. Na een kwartier, nog niemand, maar ik hoorde de nachtverpleegkundigen wel lekker giebelen met elkaar. Dus ik nog een keer bellen en ging vast op de bedrand zitten. Maar na een kwartier, nog niemand. En ondertussen moest ik wel echt heel nodig. Dus ik wil nog een keer bellen maar kon er niet meer bij, sterker nog, ik kon ook niet meer goed het bed inkomen, dus ik liet mij van het bed afglijden en stond naast mijn bed. Belde weer, maar kon ook mijn bed niet meer in. Uiteindelijk ben ik op de grond gegleden en heb daar nog tien minuten gelegen voor mijn overbuuf wakker werd en mij zag liggen en de verpleging ging halen. Duurde dus al met al bijna een uur. 

En ook geen excuses oid. 

@SuzyQ :  was het belletje misschien stuk?

SuzyQFive schreef op 14-08-2024 om 18:04:

[..]

Nou, het kan ook anders:

Ik lag in het ziekenhuis na een buikoperatie. Midden in de nacht werd ik wakker omdat ik moest plassen en ik mocht niet zelf naar het toilet. Dus ik bel en wacht geduldig. Na een kwartier, nog niemand, maar ik hoorde de nachtverpleegkundigen wel lekker giebelen met elkaar. Dus ik nog een keer bellen en ging vast op de bedrand zitten. Maar na een kwartier, nog niemand. En ondertussen moest ik wel echt heel nodig. Dus ik wil nog een keer bellen maar kon er niet meer bij, sterker nog, ik kon ook niet meer goed het bed inkomen, dus ik liet mij van het bed afglijden en stond naast mijn bed. Belde weer, maar kon ook mijn bed niet meer in. Uiteindelijk ben ik op de grond gegleden en heb daar nog tien minuten gelegen voor mijn overbuuf wakker werd en mij zag liggen en de verpleging ging halen. Duurde dus al met al bijna een uur.

En ook geen excuses oid.

Wat een naar verhaal, wat moet jij jezelf alleen hebben gevoelt 

Heb een soortgelijke ervaring, lag in het ziekenhuis na een operatie en hoorde snachts iemand kreunen en huilen. Was een vrouw die aan de overkant lag en die middag was geopereerd aan haar buik. Paar keer op de bel gedrukt maar er kwam niemand. Ondanks dat ik eigenlijk niet uit bed mocht en liep te klunsen met het meenemen van het infuus en weet ik wat meer, toch naar haar toe gegaan. Zag dat alles onder het bloed zat, de gang opgelopen, maar bij de balie was niemand. Naar een andere afdeling gelopen en daar stonden een aantal verpleegkundigen bij elkaar te kletsen. Lang verhaal kort....buikwond was opengesprongen en ontstoken, er was even een paniek situatie, waardoor mevrouw direct richting ok is gereden en opnieuw geopereerd. 

Neeee niet nog een keer, mijn moeder gaat alweer scheiden, voor de vierde keer. Ik ben niet meer verbaasd, heb ook geen trek meer om haar hulpverlener/moeder te zijn. Voel ook niks behalve een tja, ach, het zij zo. Ze gaat toch weer obsessief daten en naar de volgende relatie om wederom in dezelfde valkuilen te trappen.
Ik had graag meer een moeder gehad ipv omgekeerd, helaas. De timing voor mijn verlof elders komt goed uit. Eerst voor mezelf zorgen.

Anfisa schreef op 14-08-2024 om 21:25:


Ik had graag meer een moeder gehad ipv omgekeerd, helaas. De timing voor mijn verlof elders komt goed uit. Eerst voor mezelf zorgen.

Heel herkenbaar, en voor meerdere mensen op dit forum, ik probeer hier ook uit te komen.

Sterkte!

Loulou39 schreef op 14-08-2024 om 21:49:

[..]

Heel herkenbaar, en voor meerdere mensen op dit forum, ik probeer hier ook uit te komen.

Sterkte!

Dank je Loulou, jij ook sterkte! En anderen die het herkennen.

Even kort moest ik huilen om het besef, dat ik voorheen meteen klaar voor haar stond, dat gejaagde gevoel en dat ik er helemaal in meeging waarbij ik mezelf nogal uit het oog verloor. Dat was mijn rol van jongs af aan. Dat onrustige gevoel heb ik niet meer, ik hoef niet a la minuut beschikbaar te zijn. Vorig jaar ben ik daar met therapie flink mee bezig geweest. Nu pas ik wat technieken toe om eerst weer bij mezelf te blijven, en dat voelt best goed. 
Na mijn verlof wil ik toch weer wat sessies met deze therapeut. Op een gegeven moment ben ik gestopt wegens baanverandering, dat zou teveel worden maar ook omdat ik het erg zwaar vond, veel pijn. Toch hielp het op zoveel vlakken. 

Hier een ergernis die ik (gelukkig) nooit eerder heb meegemaakt:

Bij de Lidl beginnen met name de thema-week producten altijd op donderdag, kom ik vanochtend vroeg aan, staat er nog helemaal niks de koeling! (wel in de vriezer en in de winkel zelf)
Natuurlijk kan er wat zijn geweest met de levering, maar dan nog snap ik het niet.. Komen die spullen echt pas een (halve) dag van tevoren?
Daarbij komt dat de medewerker alvast plek aan het maken was voor de nieuwe actieproducten (in diezelfde koeling)

Ja, zo hebben mensen die vroeg boodschappen willen doen er niks aan!

En nu ik toch bezig ben: dat vegen kan ook vóór opening of de avond ervoor

Ik kan bij de Ah best wat gratis producten ophalen die ik met die kraskaarten gekrast heb en ben ondertussen dus al 2 keer in de Ah geweest en natuurlijk die gratis dingen vergeten. 

Aan onze Wi-Fi die soms zo traag is. Geen idee waar dat aan ligt.

noas_1993 schreef op 15-08-2024 om 09:15:

Hier een ergernis die ik (gelukkig) nooit eerder heb meegemaakt:

Bij de Lidl beginnen met name de thema-week producten altijd op donderdag, kom ik vanochtend vroeg aan, staat er nog helemaal niks de koeling! (wel in de vriezer en in de winkel zelf)
Natuurlijk kan er wat zijn geweest met de levering, maar dan nog snap ik het niet.. Komen die spullen echt pas een (halve) dag van tevoren?
Daarbij komt dat de medewerker alvast plek aan het maken was voor de nieuwe actieproducten (in diezelfde koeling)

Ja, zo hebben mensen die vroeg boodschappen willen doen er niks aan!

En nu ik toch bezig ben: dat vegen kan ook vóór opening of de avond ervoor

Als dit in mijn oude filiaal was (heb bij Lidl gewerkt), even uitleg.
Wij kregen nachtvracht, ergens tussen 2-4 kregen wij de vracht. Alle vracht. Dus als wij om 6 uur begonnen, dan zat over het algemeen de AGF, vlees, ultravers en koeling er voor opening grotendeels in. Ook de thema producten van de donderdag.
Nu was bij ons de route veranderd en komt alleen nog de agf, vlees en ultravers in de nacht. Soms zit er 1 pallet koeling bij. De rest van de koeling komt dan ineens met een latere rit mee. En als dat dan toevallig niet de actiepallet is, moet je ook als medewerkers erop wachten.
Buiten dat het zeer irritant is om de koeling tijdens openingstijden te vullen, kun je dan niet de koeling gevuld hebben voor 8 uur.
En koeling de dag van tevoren krijgen werkt ook niet helemaal.

Voor opening en de avond ervoor wordt er geveegd. Maar dat is helaas ook regelmatig tijdens opening nodig. Anders wordt het al snel een zooitje.

En wat die medewerker betreft, waarom mag zij geen plek maken in de koeling voor de nieuwe actie producten?

Beterlaat2021! schreef op 14-08-2024 om 18:14:

@SuzyQ : was het belletje misschien stuk?

Nee, ze hadden het niet gezien 😖. 

SuzyQFive schreef op 15-08-2024 om 10:03:

[..]

Nee, ze hadden het niet gezien 😖.

Dan werkte dat anders als toen ik in het ziekenhuis lag na een keizersnede. Ik verkeerde in de veronderstelling dat de bel bij het bed "persoonlijk" was, dus als je wat hebt, bel je voor hulp en weet de verpleging wie er gebeld heeft. Toen ik een keer belde toen er al gebeld was door een andere patiënt kwam de verpleegkundige aangerend. Daarna kreeg ik vreselijk op mijn kop hoe ik had durven te bellen als er al gebeld was, want dat betekende "Noodgeval op deze zaal, snel komen!" Ja, wist ik veel...

was vanochtend wat wortels aan het raspen voor wortelsla, neem ik ook gelijk mijn duim een stukje mee. Bloedde gelijk als een malle.
Nou ja, eigen schuld, moet ik ook maar uitkijken.

Auwereel schreef op 15-08-2024 om 10:14:

[..]

Dan werkte dat anders als toen ik in het ziekenhuis lag na een keizersnede. Ik verkeerde in de veronderstelling dat de bel bij het bed "persoonlijk" was, dus als je wat hebt, bel je voor hulp en weet de verpleging wie er gebeld heeft. Toen ik een keer belde toen er al gebeld was door een andere patiënt kwam de verpleegkundige aangerend. Daarna kreeg ik vreselijk op mijn kop hoe ik had durven te bellen als er al gebeld was, want dat betekende "Noodgeval op deze zaal, snel komen!" Ja, wist ik veel...

Kwam ze iig wel snel 😜. 

Hier in het ziekenhuis, ik heb er zelf gewerkt, gaat er een lampje boven de deur branden, de verpleging krijgt een melding op de pieper en in de kamer gaat er een klein lampje bij het bed van diegene die gebeld heeft branden. Bel je nog een keer dan komt er nog een melder op de pieper. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.