Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Dolfje schreef op 19-07-2024 om 10:00:

Dat sommige mensen op Tiktok iets een recept noemen. "Rolt een plakje kip om een augurk " en zegt dit is zo'n lekker recept.

Whahaha ik zit niet op tiktok maar dit bevestigt wel mijn vooroordeel. Hersenverweking.

Dolfje schreef op 19-07-2024 om 10:00:

Dat sommige mensen op Tiktok iets een recept noemen. "Rolt een plakje kip om een augurk " en zegt dit is zo'n lekker recept.

HAHAHHAHA dit mijn neef en ik sturen elkaar regelmatig dit soort berichten. 
de comment sectie is ook altijd lachen 


maar soms vraag ik ook af of er bij dit soort mensen een steekje los zit.


tijdje terug zag ik een die pasta ging pureren om er vervolgens nieuwe pasta van te maken  like what the hell Sharon!!

Hahahaha ik vermaak me prima op Tiktok met dat soort filmpjes, vooral de Amerikaanse " recepten" met chips waar ze aardappelpuree van maken of waar zo ongeveer 3 kilo kaas in gaat 

Dolfje schreef op 19-07-2024 om 11:15:

Hahahaha ik vermaak me prima op Tiktok met dat soort filmpjes, vooral de Amerikaanse " recepten" met chips waar ze aardappelpuree van maken of waar zo ongeveer 3 kilo kaas in gaat


Ik zit niet op tiktok maar een paar jaar geleden zag ik overal van die filmpjes van Tasty. Kookfilmpjes van 30 seconden waar dan meestal veel vlees, room en massa's kaas in gaan. Het eindresultaat ziet er best lekker uit maar alleen al van het kijken slibben je aderen dicht.

En ook hilarisch vind ik sommige Amerikaanse "familierecepten" die dan bestaan uit allemaal kant-en-klaarproducten door elkaar gemikt. Een "casserole" die bestaat uit kip uit blik(!), soep uit blik(!), pasta, diepvriesgroenten, kant en klaar gebakken uitjes, en een massa geraspte kaas uit een zak. Ergens ben ik er gewoon nieuwsgierig naar maar ik kan me er niet toe zetten het te maken.

Ha ja de casserole met champignonsoep uit blik is een klassieker 

In de schoolvakanties kan de huisartsenpraktijk de vraag naar een huisarts niet meer bolwerken.
Resultaat dat alleen nog smorgens tussen 8 en 9 uur voor consult terechtkan. De rest van de tijd is voor spoedgevallen...

Dat wordt dan waarschijnlijk een wachtlijst voor normale consulten. Maarja een medische klacht kan lijkt me ook niet zomaar 6 weken wachten in de meeste gevallen..

Stom stom stom. Ik had nog een lekker stuk spinaziequiche uit de vriezer gehaald voor vanavond........heb ik hem heel de nacht op het aanrecht laten staan met deze temperatuur. Die durf ik dus niet meer te eten.

Herfstappeltaart schreef op 19-07-2024 om 17:37:

Stom stom stom. Ik had nog een lekker stuk spinaziequiche uit de vriezer gehaald voor vanavond........heb ik hem heel de nacht op het aanrecht laten staan met deze temperatuur. Die durf ik dus niet meer te eten.

Oei dat risico zou ik inderdaad ook niet meer nemen

Dat man niet van me aan wou nemen dat we ergens niet langs konden met de auto 
Ik had gelijk 
Dus auto keren en weer terug 
Volgende afslag, zei ik, dan kom je weer daar uit.
Volgens hem niet
Nou 3x raden wie er gelijk had.
Uiteindelijk met een grote omweg wel gekomen waar we moesten zijn, was er geen parkeerplaats meer vrij.
Dus dan is hij er gelijk klaar mee.
Auto draaien en weer terug naar huis 
Kinderen van de mik, want we zouden iets leuks gaan doen 

Ik koop niet meer bij sites waar niet uitdrukkelijk met grote letters op de pagina staat dat ze de volgende dag bezorgen. Ik vind het toch te onrustig als zij alle vrijheid naar zichzelf toetrekken als je eenmaal hebt betaald.

rionyriony schreef op 19-07-2024 om 19:35:

Ik koop niet meer bij sites waar niet uitdrukkelijk met grote letters op de pagina staat dat ze de volgende dag bezorgen. Ik vind het toch te onrustig als zij alle vrijheid naar zichzelf toetrekken als je eenmaal hebt betaald.

Ik betaal NIKS voordat ik het heb ontvangen.

rionyriony schreef op 19-07-2024 om 19:35:

Ik koop niet meer bij sites waar niet uitdrukkelijk met grote letters op de pagina staat dat ze de volgende dag bezorgen. Ik vind het toch te onrustig als zij alle vrijheid naar zichzelf toetrekken als je eenmaal hebt betaald.

De vertragingen komen door de pakketdienst, en daar kan de verkoopsite niks aan doen. Tenzij ze hun eigen bezorgdienst hebben. Ik vind het juist beetje dom om aan te geven dat het de volgende dag bezorgd wordt. Dan krijg je meer ontevreden klanten, want je kunt het niet altijd waar maken.

Ik zit er nog even over na te denken. Ik denk dat er juist veel spoedgevallen komen, als je als huisarts in de hele schoolvakantie van maar liefst 6 weken maar 1 normaal spreekuur per dag inruimt voor gewone consulten.En de rest van de dag vrijhoudt voor spoedgevallen.

Herfstappeltaart schreef op 19-07-2024 om 19:37:

[..]

Ik betaal NIKS voordat ik het heb ontvangen.

Ik heb maar een keer in 25 jaar online kopen meegemaakt dat ik opgelicht ben maar verder heb ik het altijd ontvangen. Dus daar heb ik geen zorg over, maar wel als de bezorgtijd niet duidelijk is van te voren. Dan zit ik te lang in spanning.

kerst schreef op 19-07-2024 om 19:42:

[..]

De vertragingen komen door de pakketdienst, en daar kan de verkoopsite niks aan doen. Tenzij ze hun eigen bezorgdienst hebben. Ik vind het juist beetje dom om aan te geven dat het de volgende dag bezorgd wordt. Dan krijg je meer ontevreden klanten, want je kunt het niet altijd waar maken.

Ja dit is een zomerprobleem. Maar in dit geval kreeg in pas na aankoop de melding: "verwachte levertijd: 3 tot 5 werkdagen". En daar zitten dan minstens twee dagen tussen waarop dit erg slecht uitkomt.

Ook op dagen waarop dit wél zou uitkomen kan het erg onhandig zijn als je overdag naar bed wil, of wil baden. Je zit toch vast. En het was niet nodig geweest als ik het in de gaten had gehouden vóór het kopen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.