Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Blauwevis schreef op 07-07-2024 om 16:24:

[..]

Onverwachte omleidingen, invoegen op de snelweg, file, verkeershufters, een trekker die ik zou moeten inhalen met ongeduldige mensen achter me. Ik rijd niet te langzaam maar vertrek wel ruim op tijd zodat ik mezelf niet opjaag, dus bij een doorgetrokken streep zou ik nooit een trekker inhalen bijvoorbeeld, die tijd calculeer ik in maar andere weggebruikers nemen wat meer risico waardoor ik me opgejaagd voel.


Wat lastig voor je. Is het ook niet mogelijk om "snelwegen vermijden" op je navigatie te gebruiken? Meestal rijd je dan wat om en duurt het wat langer, maar dat lijkt het me wel waard in jouw geval. Of móet je echt via de snelweg?

Hoe Turken reageren op hun uitschakeling gisteren, ja ik mag niet alles over 1 kam scheren blablabla maar als ik tictoc kijk, o.a. in de comments, puur racisme, maar wel zelf klagen over racisme. Misschien levert dit mij een waarschuwing op jammer dan, ik heb het zelf gezien.

Ik heb daar heel verschillende beelden van gezien. 

Oa van de Schilderswijk in Den Haag. Daarbij denk ik: als je zo over Nederland denkt, ga dan maar liever terug naar Turkije. 

Aan de andere kant heb ik ook beelden gezien van groepen Turken en Nederlanders die samen zaten te kijken en Turken die na afloop alsnog toeterend over straat gingen. 

Het kan dus wel prima samen gaan, maar ik denk dat die laatste categorie zich meer Nederlandse Turken of Turkse Nederlanders voelen. En dat de eerste categorie vooral een diepe minachting richting Nederland en Nederlanders heeft. 

Ik heb ergens stress van en ik kan niks anders dan afwachten. Dus denk ik dan, niet aan denken en we zien wel wat het wordt. Dus ook tegen man gezegd, niet over hebben want ik kan er niet tegen. Dus is hij er daarna al twee keer over begonnen! Grrrrrr

Pakketje van bol komt met een voor mij onbekende koerier. Cycloon, blijkbaar een fietscourier zonder pick up point.. ik ben er morgen niet en kan mijn pakketje dus nergens ophalen. Van reviews word ik al helemaal niet vrolijk.. hopelijk gaat het spontaan goed maar ik weet even niet hoe.

Blauwevis schreef op 07-07-2024 om 16:24:

[..]

Onverwachte omleidingen, invoegen op de snelweg, file, verkeershufters, een trekker die ik zou moeten inhalen met ongeduldige mensen achter me. Ik rijd niet te langzaam maar vertrek wel ruim op tijd zodat ik mezelf niet opjaag, dus bij een doorgetrokken streep zou ik nooit een trekker inhalen bijvoorbeeld, die tijd calculeer ik in maar andere weggebruikers nemen wat meer risico waardoor ik me opgejaagd voel.

Ik ben nogal van het inhalen. Woon in het buitengebied, dus veel trekkers,  daar blijf ik echt niet achter zitten. Ook veel Belgen die op iedere 80km weg 70 gaan rijden,  waar ik kan, haal ik in.  Maar over het algemeen vind ik echt helemaal niks van de mensen die ik inhaal hoor! Doe  je ding, ik geen geen last  van je. Ik ga je niet opjagen, ik ga niet bumperkleven,  maar als ik een gaatje zie, rij ik je voorbij. Ik neem dus meer  risico dan jij, maar trek je er vooral niks van aan.  En  als iemand anders er wel iets van vindt,  wat kan jou dat schelen,  je hoort ze toch niet 😄

Blauwevis schreef op 07-07-2024 om 16:24:

[..]

Onverwachte omleidingen, invoegen op de snelweg, file, verkeershufters, een trekker die ik zou moeten inhalen met ongeduldige mensen achter me. Ik rijd niet te langzaam maar vertrek wel ruim op tijd zodat ik mezelf niet opjaag, dus bij een doorgetrokken streep zou ik nooit een trekker inhalen bijvoorbeeld, die tijd calculeer ik in maar andere weggebruikers nemen wat meer risico waardoor ik me opgejaagd voel.

Herkenbaar!

Bijna iedereen lijkt haast te hebben.

Voor de tweede keer bij binnenkomst in onze prettige vakantiewoning een enorm grote wesp, hoornaar, aangetroffen, terwijl de hond alleen in huis was, griezelig. 
Ook dit exemplaar overnacht in een potje in de vriezer....

iauxv2oadsfj_wd854.jpg

Ik weet nog steeds niet welke het is.  Hij is sowieso groter dan de grootste op dit plaatje....

mijn moeder

Beterlaat2021! schreef op 07-07-2024 om 21:19:

Voor de tweede keer bij binnenkomst in onze prettige vakantiewoning een enorm grote wesp, hoornaar, aangetroffen, terwijl de hond alleen in huis was, griezelig.
Ook dit exemplaar overnacht in een potje in de vriezer....

iauxv2oadsfj_wd854.jpg

Ik weet nog steeds niet welke het is. Hij is sowieso groter dan de grootste op dit plaatje....

Foto maken en met de obsidentify app determineren.

Hoornaars steken wel dicht bij hun nest maar anders eigenlijk nooit. Het kan ook een grote zweefvlieg zijn bv. een stads reus.

Wieder schreef op 07-07-2024 om 20:52:

[..]

Ik ben nogal van het inhalen. Woon in het buitengebied, dus veel trekkers, daar blijf ik echt niet achter zitten. Ook veel Belgen die op iedere 80km weg 70 gaan rijden, waar ik kan, haal ik in. Maar over het algemeen vind ik echt helemaal niks van de mensen die ik inhaal hoor! Doe je ding, ik geen geen last van je. Ik ga je niet opjagen, ik ga niet bumperkleven, maar als ik een gaatje zie, rij ik je voorbij. Ik neem dus meer risico dan jij, maar trek je er vooral niks van aan. En als iemand anders er wel iets van vindt, wat kan jou dat schelen, je hoort ze toch niet 😄

Grote voordeel van de snelweg is dat iedereen ongeveer even snel dezelfde kant op rijdt, geen gedoe met verkeerslichten, afslaan en verschillende weg gebruikers, geen zebra's, geen kleuters die leren fietsen, geen tegenliggers. Snelweg rijdt toch echt veel fijner dan zo'n landweg of in de stad.

watertoren schreef op 07-07-2024 om 10:55:

[..]

Ik snap helemaal wat jij bedoelt maar ik denk dat die mensen dat niet expres hebben gedaan. Ik ging eens met vriendinnen naar Goes naar de horecabeurs met de trein. Gewoon ergens in gestapt en we hadden al plezier van te voren en we waren druk. Dus kletsen en lachen met elkaar totdat iemand ons er op wees dat we in een stiltecoupe zaten. Toen zijn we daar ook weg gegaan. Wij waren ons van geen kwaad bewust.

Nou, als je binnenkomt en zelf zegt o het is een stilte coupe  en dan echt luidruchtig blijft ben je gewoon heel irritant.  Ik ben in een andere stilte-coupe gaan zitten.

Aan een irritante spammer hier op het forum 

Ysenda schreef op 07-07-2024 om 21:59:

[..]

Grote voordeel van de snelweg is dat iedereen ongeveer even snel dezelfde kant op rijdt, geen gedoe met verkeerslichten, afslaan en verschillende weg gebruikers, geen zebra's, geen kleuters die leren fietsen, geen tegenliggers. Snelweg rijdt toch echt veel fijner dan zo'n landweg of in de stad.

Niet overal zijn snelwegen de dichtstbijzijnde voor ons is 20 min rijden. Je went aan provinciale wegen en landweggetjes hier zijn bijna geen stoplichten en zebra's. 

Dolfje schreef op 07-07-2024 om 22:28:

Aan een irritante spammer hier op het forum

Wel een héél  zwangere spammer, hij gebruikt alleen het zwanger en bevallen gedeelte voor allerlei onderwerpen. Heb er ff 2 gemeld. Allemaal  werd me wat veel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.