Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Beterlaat2021! schreef op 05-06-2024 om 08:19:

[..]

Als je slecht slaapt wordt het gebruik van schermen vóór het slapen afgeraden. Gewoon een boek of tijdschrift lezen werkt beter, zegt men.

E-reader kan wel dat is geen blauw licht. 

Aan mijn eigen.  Ik had gisteren een stoofpan met kip en groente gemaakt met rijst. Gelijk extra veel zodat ik vanavond niet hoef te koken. Helaas ben ik het vergeten in de koelkast te zetten en hoewel mijn man denkt dat we het nog kunnen eten durf ik het niet af en zal ik gewoon moeten koken vanavond .

Pooh-Bear schreef op 05-06-2024 om 10:51:

Aan mijn eigen. Ik had gisteren een stoofpan met kip en groente gemaakt met rijst. Gelijk extra veel zodat ik vanavond niet hoef te koken. Helaas ben ik het vergeten in de koelkast te zetten en hoewel mijn man denkt dat we het nog kunnen eten durf ik het niet af en zal ik gewoon moeten koken vanavond .

Jammer maar rijst en kip buiten de koelkast is het recept om ziek van te worden. 

Yumi schreef op 05-06-2024 om 11:59:

[..]

Jammer maar rijst en kip buiten de koelkast is het recept om ziek van te worden.

Ja klopt. Rijst had ik zo en zo wel nieuwe gemaakt. Maar kip een hele nacht buiten de koelkast kan echt niet ook al was de kip helemaal gaar. 
heb het vanmorgen alsnog in de koelkast gezet maar gaat als ik vanavond thuis kom gewoon weg. 

Aan mezelf. Zoveel miljoenen mensen hebben hun rijbewijs en ik raakte in paniek en barste in tranen uit toen de invoegstrook naar de snelweg eindigde en ik nog steeds niet gedurfd had in te voegen en er dus in volle vaart op afreed. Ik dacht dat mijn laatste uur geslagen had, wat een ellende. Ik denk dat ik een rijschool ga nemen voor rijangst. Het lijkt me niet dat alle leerlingen huilend achter het stuur zitten. 

Ach Moederkareltje wat naar. Ik denk wel dat het zo ongeveer iedereen wel een keer overkomen is hoor, niet durven invoegen en in paniek raken, invoegen is echt één van de engste dingen in het begin. Blijft ook nog wel even eng waarschijnlijk. Hoeveel lessen heb je gehad?

Oh, en even tegenwicht aan het kip-rijst verhaal: ik zou dat zeker nog eten. Het is nog helemaal niet zo warm, en die pan heeft max 10 uur buiten de koeling gestaan. In de horeca mag een gerecht 5 uur buiten de koeling staan na bereiding om af te koelen voor het in de koeling moet, en horecaregels zijn super streng. Met die kip en rijst is echt nog weinig aan de hand, zeker niet als je het nog even goed verhit. 

Als iets goed gaar is, en het heeft 1 nacht buiten de koelkast gestaan, en de pan was goed afgedekt, dan eet ik dat over het algemeen ook nog. Tenzij het erg warm of drukkend weer is, of een heel warm gestookte kamer of zo.

Moosey schreef op 05-06-2024 om 13:31:

Oh, en even tegenwicht aan het kip-rijst verhaal: ik zou dat zeker nog eten. Het is nog helemaal niet zo warm, en die pan heeft max 10 uur buiten de koeling gestaan. In de horeca mag een gerecht 5 uur buiten de koeling staan na bereiding om af te koelen voor het in de koeling moet, en horecaregels zijn super streng. Met die kip en rijst is echt nog weinig aan de hand, zeker niet als je het nog even goed verhit.

Ik zou het ook nog eten. Sterker nog, dat heb ik laatste ook gedaan. Niet ziek van geworden

Ik erger me wild aan mezelf, ik ben zo dromerig. Alles schiet van geen meter op en ik doe vel minder dan ik van plan was. 

Moosey schreef op 05-06-2024 om 13:31:

Oh, en even tegenwicht aan het kip-rijst verhaal: ik zou dat zeker nog eten. Het is nog helemaal niet zo warm, en die pan heeft max 10 uur buiten de koeling gestaan. In de horeca mag een gerecht 5 uur buiten de koeling staan na bereiding om af te koelen voor het in de koeling moet, en horecaregels zijn super streng. Met die kip en rijst is echt nog weinig aan de hand, zeker niet als je het nog even goed verhit.

Niet helemaal waar het eten was om 18.00 klaar en ik kwam pas om 7.30 beneden. 
Ik laat hem er altijd even naast staan om af te koelen maar ben hem helaas vergeten. 
na lang twijfelen toch maar besloten het niet te eten ik denk dat het nog goed is maar als het niet goed is hebben we morgen alle drie spijt  

Moosey schreef op 05-06-2024 om 13:28:

Ach Moederkareltje wat naar. Ik denk wel dat het zo ongeveer iedereen wel een keer overkomen is hoor, niet durven invoegen en in paniek raken, invoegen is echt één van de engste dingen in het begin. Blijft ook nog wel even eng waarschijnlijk. Hoeveel lessen heb je gehad?

Gelukkig ben ik niet de enige dan.. Ik zit op bijna 40 klokuren rijles. Ik dacht ik pomp de lessen er even door voor de bevalling aangezien ik met een verse baby en dreumes slaapgebrek tot de max ga hebben straks. Het valt vies tegen. Ik neem na de bevalling nog zeker 20 klokuren is m'n schatting. Alles gaat te traag en te voorzichtig volgens de instructeur dus loop achter op gemiddelde leerlingen. Kinderen van net 18 kunnen het beter en sommige bejaarden ook. 

KUT DHL.
ik ga maar kickboksen voor ik iemand serieus wat aan doe 🤯🤯

Moederkareltje schreef op 05-06-2024 om 13:15:

Aan mezelf. Zoveel miljoenen mensen hebben hun rijbewijs en ik raakte in paniek en barste in tranen uit toen de invoegstrook naar de snelweg eindigde en ik nog steeds niet gedurfd had in te voegen en er dus in volle vaart op afreed. Ik dacht dat mijn laatste uur geslagen had, wat een ellende. Ik denk dat ik een rijschool ga nemen voor rijangst. Het lijkt me niet dat alle leerlingen huilend achter het stuur zitten.

Was dit tijdens een rijles. Dan vind ik dat je instructeur ook wel wat steken heeft laten vallen. Als de leerling te veel twijfelt moet hij luid en duidelijk instructies geven wanneer je moet gaan. Ik denk dat heel veel leerlingen dit in het begin moeilijk vinden.

Moosey schreef op 05-06-2024 om 13:31:

Oh, en even tegenwicht aan het kip-rijst verhaal: ik zou dat zeker nog eten. Het is nog helemaal niet zo warm, en die pan heeft max 10 uur buiten de koeling gestaan. In de horeca mag een gerecht 5 uur buiten de koeling staan na bereiding om af te koelen voor het in de koeling moet, en horecaregels zijn super streng. Met die kip en rijst is echt nog weinig aan de hand, zeker niet als je het nog even goed verhit.

Horecaregels zijn zeker superstreng dus een kleine nuance: het moet binnen 5 uur teruggekoeldzijn naar <7°C. En dat is het in de keuken bij lange na niet. Na 2 uur mag je een ongekoeld product niet meer uitserveren. Kip met rijst na een nacht buiten de koelkast zou ik niet meer eten, dat zijn twee producten die snel bederven.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.