Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


OperaQueen schreef op 29-05-2024 om 10:00:

Gister geen puf meer om het op te schrijven maar ik heb me gister enorm aan mijn broer geërgerd en ook aan de beautysalon. (Die mij een halfuur voor de afspraak appt of ik een halfuur later kan, word ik ineens bij iemand anders dan oorspronkelijk geboekt, toen ik zei dat mij dat eigenlijk niet uitkomt, geen reactie waardoor ik dus iets moet regelen en in de salon komt ze niet even naar me toe. En ik was daar voor mijn voeten maar de handdoek was ook al duidelijk gebruikt. Echt jammer dit want zoveel goede salons zijn er niet en ik kom daar al een tijd maar dit vind ik echt wel een beetje slordig hoe dat ging gister...)
Aahh ze hebben wel gereageerd op mijn bericht, dat is wel aardig. Mmmm misschien zeur ik toch een beetje

Ik zeur helemaal niet, ik ga daar niet meer heen want niet netjes halfuur vantevoren iets wijzigen, dat ik mij in allerlei bochten moet wringen, komt niet ff naar me toe en w.b die vieze handdoek was de reactie 'ja we wassen ze maar lak gaat er niet uit...' Ja dag... dat ding was zeiknat... (en het was ook een beetje veel, moeder was op vakantie officieel tot volgende week maar ze is gevallen, sterft vd rugpijn en is gister teruggekomen. Ik kan de pijn niet wegnemen, vind dat heel erg en broer mekkerde ook nog aan mn kop. Dat gezeik met de salon en later weer mn broer. Toen ontplofte ik toch ook wel even)

Auwereel ik begrijp jou wel.. Mannen snappen ook niet goed dat als je ontplofbaar bent ze je even met rust moeten laten...

Auwereel schreef op 29-05-2024 om 14:48:

Het is zo jammer dat dat overwaaien niet echt lukt, want man komt er dan weer op terug dat ik soms zomaar ontplof. Ik kan hem niet goed uitleggen waarom ik dan ontplof, dat er achter "zomaar" wat zit, want dan moet ik het er niet over hebben.
Graag zou ik duidelijk willen maken, als ik aangeef dat je even niet in mijn buurt moet zijn, je dan inderdaad ook even uit mijn buurt moet blijven, ons huis is groot genoeg daarvoor. Maar dat lukt dus niet goed.

Man zit tegen z'n pensioen aan, ik hoop dat ik dat duidelijk kan maken voordat hij met pensioen gaat, anders krijg ik het probleem van Herfstappeltaart.

Misschien ten overvloede: meestal is het hier gewoon gezellig hoor, maar soms kan ik het gewoon niet meer verdragen dat ik totaal geen alleen-tijd meer heb op een uurtje na dat hij gaat sporten. En man kan enorm onredelijk zijn in mijn ogen. We sluiten qua redenatie-techniek niet helemaal op elkaar aan zal ik maar zeggen. Dat kan soms flink knetteren.

Ik heb mij vandaag geërgerd aan een winkelparfum. De geur was erg aanwezig en sloeg op mijn longen ik kreeg echt een hele nare hoestbui en moest benauwd de winkel uitvluchten. Vraag mij echt af wat daar voor een rommel in zat. Ik heb normaal geen longproblemen en vroeg mij ook af hoe dit is voor mensen die dit wel hebben.

Herfstappeltaart schreef op 29-05-2024 om 15:36:

[..]

Misschien ten overvloede: meestal is het hier gewoon gezellig hoor, maar soms kan ik het gewoon niet meer verdragen dat ik totaal geen alleen-tijd meer heb op een uurtje na dat hij gaat sporten. En man kan enorm onredelijk zijn in mijn ogen. We sluiten qua redenatie-techniek niet helemaal op elkaar aan zal ik maar zeggen. Dat kan soms flink knetteren.

Gelukkig dat het meestal gewoon gezellig is! Bij mij is het meestal ook gezellig. Maar ja, soms niet. Alleen-tijd is essentieel!

Bericht, pakketje komt morgen via Postnl. 
Ik verwachtte het gisteren of vandaag, maar nee morgen op een tijd dat ik niet thuis ben. Andere keuze op de website, vrijdag kosten € 1,95 of zaterdag/maandag gratis.

Waarom niet gewoon morgen naar een postnl punt, of een dag later bezorgen? kan wel maar dan moet ik betalen, terwijl ik al bezorgkosten betaal tijdens de bestelling 

Vanmiddag bij de tandarts in de stoel gelegen voor behandeling. Moet de behandelde kies de komende dagen even ontzien met flossen/stokeren en nu zit er vandaag al een half varken tussen. 😬
Hoofdpijn, en zeurende kaak. 

Ook 1 ding waar ik blij van werd: er is een digitale scan gemaakt, ik hoefde niet in die smurrie te bijten om een gipsafdruk te maken dus het was onnodig dat ik me daar sinds gisteren al nerveus voor had gemaakt. 

Ik heb me vandaag geloof ik niet echt geërgerd, was een goede dag, maar ik ben echt afgepeigerd, was af en toe duizelig, telkens als ik buk speelt mijn hoofdpijn op en mijn kaak doet zo'n zeer (kwaal van heel lang) dat ik ook vandaag niet kan kauwen en verder moet gaan met geprakt/ gemalen voedsel. En het zal deze keer een tijd gaan duren voor ik weer iets stevigs kan eten zoals vlees, noten of gewoon brood. Als dat ooit weer komt.

Weet toch aardig op gewicht te blijven en niet beneden een minimum te zakken.

De tegels zijn inmiddels gelijmd en alles is gestofzuigd en nu heb ik vrij.

Bakblik schreef op 29-05-2024 om 19:17:

Vanmiddag bij de tandarts in de stoel gelegen voor behandeling. Moet de behandelde kies de komende dagen even ontzien met flossen/stokeren en nu zit er vandaag al een half varken tussen. 😬
Hoofdpijn, en zeurende kaak.

Ook 1 ding waar ik blij van werd: er is een digitale scan gemaakt, ik hoefde niet in die smurrie te bijten om een gipsafdruk te maken dus het was onnodig dat ik me daar sinds gisteren al nerveus voor had gemaakt.

Twee personen met kaakproblemen achter elkaar.

Yumi schreef op 29-05-2024 om 19:04:

Bericht, pakketje komt morgen via Postnl.
Ik verwachtte het gisteren of vandaag, maar nee morgen op een tijd dat ik niet thuis ben. Andere keuze op de website, vrijdag kosten € 1,95 of zaterdag/maandag gratis.

Waarom niet gewoon morgen naar een postnl punt, of een dag later bezorgen? kan wel maar dan moet ik betalen, terwijl ik al bezorgkosten betaal tijdens de bestelling

Als je de bezorger morgen wel laat komen, heb je dan niet kans dat het wel bij een pakketpunt aankomt? 

En in de toekomst mogelijk de app van postnl downloaden, ik heb daar vaak meer mogelijkheden.

Buurtgenoten die mijn Haag te breed vinden en gaan klagen bij de gemeente in plaats van even bij mij aan te bellen. 
De waarschuwingsborden lag vanmiddag al meteen in mijn brievenbus
Toen ik naar ze toe ging om erover te praten waren ze stomverbaasd dat ik wist dat de melding bij hun vandaan kwam. Tja, dat krijg je als je weet wie altijd de zeikers zijn.

Poezie schreef op 29-05-2024 om 22:20:

Buurtgenoten die mijn Haag te breed vinden en gaan klagen bij de gemeente in plaats van even bij mij aan te bellen.
De waarschuwingsborden lag vanmiddag al meteen in mijn brievenbus
Toen ik naar ze toe ging om erover te praten waren ze stomverbaasd dat ik wist dat de melding bij hun vandaan kwam. Tja, dat krijg je als je weet wie altijd de zeikers zijn.

Dus ze bekenden meteen?

nlies schreef op 29-05-2024 om 22:33:

[..]

Dus ze bekenden meteen?

Ja klopt. Ik snap wel dat ze mijn heg liever een stukje geknipt hadden gezien (ze werden nat als ze er met hun scootmobiel langsreden) maar kom gewoon even langs.

Miekje6 schreef op 29-05-2024 om 20:26:

[..]

Als je de bezorger morgen wel laat komen, heb je dan niet kans dat het wel bij een pakketpunt aankomt?

En in de toekomst mogelijk de app van postnl downloaden, ik heb daar vaak meer mogelijkheden.

Ik heb de postnl app, en nog nooit zo weinig keuze mogelijkheden gehad. Vind het ook vreemd dat ik niet kan kiezen om bij een pakketpunt te laten bezorgen, dat kon wel bij het bestellen. Ik heb geen moment gekozen, en hoop de bezorgtijd morgen nog verandert. 

Poezie schreef op 29-05-2024 om 22:39:

[..]

Ja klopt. Ik snap wel dat ze mijn heg liever een stukje geknipt hadden gezien (ze werden nat als ze er met hun scootmobiel langsreden) maar kom gewoon even langs.

Ik denk dat ze zich meer gesteund voelen met het kadaster in hun hand en wetsdienaren aan hun zijde en in feite brengen die ook meer duidelijkheid.

Ik had vroeger ook een buur die voortdurend bezwaren had. Tegen alles,  zelfs tegen de stijl van mijn tuin. Ze begon met kleinigheden; eerst aarzelend gebracht: "kan je die struik van boven wat inkorten want hij wuift voortdurend?", en als je dat dan deed (ach waarom niet; je wou graag op goede voet staan met je buren) kwam daarna het volgende verzoek en weer het volgende. En of de verhouding er beter van werd? Tenslotte moest je toch nee verkopen en roddelde ze zich suf over mij in de buurt.


Wachten op treinstations. Deze maand heb ik nog geen treinverbinding gehad (op de heenweg) zonder flinke vertraging. Zoooo zat.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.