Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Aan het onderliggende dwingende toontje, dat hier soms de boventoon voert.

Ik erger me aan al die mensen die constant gekwetst, gekrenkt of zich beledigd voelen. Deze week al de derde collega die mij komt vertellen dat ze gekwetst / beledigd/ gekrenkt is door iemand. 
De collega van vanmorgen zal zich nu ook wel gekwetst door mij voelen, want ik heb gezegd dat je je gekwetst voelen wel weer over gaat en dat ze zich niet zo moet aanstellen. Pff, ik kan er geen geduld meer voor opbrengen.

Het trappenhuis is in geen 100 jaar schoongemaakt en de buurvrouw gooit het nog steeds vol met haar troep na herhaaldelijk erop gewezen te zijn. Ik wil het zelf gaan doen maar heb geen energie momenteel en met kind om mij heen gaat het moeilijk. 

Een woning zoeken. Overal betaalde sites en duur. Pff

apotheek in het ziekenhuis zijn zoo takketraag  

Moederkareltje schreef op 12-04-2024 om 10:38:

Het trappenhuis is in geen 100 jaar schoongemaakt en de buurvrouw gooit het nog steeds vol met haar troep na herhaaldelijk erop gewezen te zijn. Ik wil het zelf gaan doen maar heb geen energie momenteel en met kind om mij heen gaat het moeilijk.

Gezamenlijk een schoonmaakster aannemen? Is het een huurwoning dan zou ik aan de verhuurder laten om je buurvrouw aan te spreken... al was het maar voor de brandveiligheid. Opruimen die zooi!

Er blijkt na een wasbeurt een soort havermout in de wasmachine te zitten. Blijkt het de vergane rugkant van een vloerkleedje te zijn. Ik wist niet dat het zo los zat. Vraag me af of ik preventief mijn filter nu moet gaan schoonmaken of dat alles in de afvoer is gegaan.

Als de trommel droog is zal ik de stofzuiger erop zetten om hetgene wat er nog in zit te verwijderen. Als het water verder goed afgevoerd wordt zullen er wel niet veel rubbersnippers in het filter zitten.

rionyriony schreef op 12-04-2024 om 12:22:

Er blijkt na een wasbeurt een soort havermout in de wasmachine te zitten. Blijkt het de vergane rugkant van een vloerkleedje te zijn. Ik wist niet dat het zo los zat. Vraag me af of ik preventief mijn filter nu moet gaan schoonmaken of dat alles in de afvoer is gegaan.

Als de trommel droog is zal ik de stofzuiger erop zetten om hetgene wat er nog in zit te verwijderen. Als het water verder goed afgevoerd wordt zullen er wel niet veel rubbersnippers in het filter zitten.

Vervelend Rionyriony, maar dat filter heb je er toch zo uit? Bij mij is dat in no time eruit en net zo snel weer terug. Wel beter om het even schoon te maken.. 

Yumi schreef op 12-04-2024 om 11:36:

[..]

Gezamenlijk een schoonmaakster aannemen? Is het een huurwoning dan zou ik aan de verhuurder laten om je buurvrouw aan te spreken... al was het maar voor de brandveiligheid. Opruimen die zooi!

Man zei dat eigenlijk de woningbouw het trappenhuis moet laten schoonmaken eens in de zoveel tijd. Dat gebeurde bij onze vorige woning wel elke 2 weken.. de woningbouw heeft een paar weken terug allemaal oranje stickers op haar spullen geplaatst met de tekst dat ze het weg moet halen ivm brandveiligheid. Het is een oude vrouw. Dan is het even leeg en paar dagen later zet ze alles weer terug, alsof ze het weer vergeten is. Ik laat denk ik man morgen even aankloppen of hij haar kan helpen met die spullen verplaatsen..

Moederkareltje schreef op 12-04-2024 om 13:12:

[..]

Man zei dat eigenlijk de woningbouw het trappenhuis moet laten schoonmaken eens in de zoveel tijd. Dat gebeurde bij onze vorige woning wel elke 2 weken.. de woningbouw heeft een paar weken terug allemaal oranje stickers op haar spullen geplaatst met de tekst dat ze het weg moet halen ivm brandveiligheid. Het is een oude vrouw. Dan is het even leeg en paar dagen later zet ze alles weer terug, alsof ze het weer vergeten is. Ik laat denk ik man morgen even aankloppen of hij haar kan helpen met die spullen verplaatsen..

Als het in de servicekosten zit wel, en dat is niet altijd zo en moet jezelf aan de slag. In het vorige appartementencomplex hadden we een rooster, om de beurt het trappenhuis schoonmaken. Helaas vond niet iedereen het nodig, oftewel liet het liever aan een ander over🤨Waar ik nu woon zit het in de servicekosten, en vliegt er 1 keer in de week 'n schoonmaakbedrijf doorheen... met de Franse slag.

Yumi schreef op 12-04-2024 om 13:00:

[..]

Vervelend Rionyriony, maar dat filter heb je er toch zo uit? Bij mij is dat in no time eruit en net zo snel weer terug. Wel beter om het even schoon te maken..

Het zit helemaal onderaan en dat heeft zo zijn bezwaren. Het schoonmaken komt nu wel hoger op mijn prioriteitenlijstje terecht.

De struiken die ik bij Lidl had gekocht blijken in een andere kleur te bloeien dan op het aanhangende label vermeld.

De slakken hebben mijn kruiden gevonden. En blijkbaar eten die krengen de bloemetjes uit de viooltjes?!? Waarom kunnen ze geen paardebloemen eten?

Begin te leren waar ik mijn koppigheid vandaan heb. 
Daarnet telefoon van mijn vader of ik morgen even naar de winkel wil voor hem. Reden: oh, woensdag gevallen met de motor en wat ribben gekneusd. 
Natuurlijk nog niet naar de dokter of het ziekenhuis geweest voor foto's omdat hij dinsdag toch een afspraak heeft staan. 

De motor is zo'n zwaar sportmodel (ken er niets van) en hij wordt 68, misschien toch eens tijd om iets anders te overwegen.

Rogue schreef op 12-04-2024 om 11:06:

apotheek in het ziekenhuis zijn zoo takketraag

Ze moeten heel veel meer klaarmaken dan jij kan zien

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.